"Vill du ha något mer?" Fråga jag kunden.
"Nej tack det är bra" svara kunden aka den snygga killen.
När den snygga killen gått så går jag som vanligt runt i den lilla butiken innan stängning. När jag inser att allt ser bra ut så släcker jag lamporna och låser affären. Utanför är det fortfarande ljust ute och en bit bort på gatan står det en tjej och en kille. Dom röker. Jag är faktist stolt över mig själv som inte ens rört vid en cigg eller alkohol sen min moster gav mig erbjudandet att flytta ner till Göteborg över sommaren och jobba i hennes lilla mataffär.Mataffären ligger nära monsterhus, bara 5 minuters gång tid. Jag klarade helt enkelt inte av det mer. Oscar och allt blev för mycket. Det första jag gjorde när jag kom ner hit var att blocka Oscars nummer och alla andra. Jag vill inte ha någon kontakt alls med dom.
Jag vred på låset och klev in i lägenheten. Det första jag ser är ett par killskor i skohyllan. Moster är singel så det är bra att hon träffar någon. Lukten av pannkakor fyllde mina lungor och jag gick mot köket.
"Hej, din kompis är på besök" sa moster. Direkt när mina ögon mötte hans så fylldes hela jag med hat och osäkerhet. Jag sprang ut till hallen och skulle precis ta på mig mina skor när jag känner en hand på min axel.
"Förlåt" sa Oscar med gråten i halsen.
Nu är den slut. Jag känner att jag inte orkar skriva mer på den för tillfället. Kanske senare. Men älskar alla som läst hela hit. Puss på er alltså.
YOU ARE READING
ask o.e
FanfictionOscar Enestad kommer ha en roll men inte lika stor som det var tänkt från början . Så det här är inte riktigt en fanfic