Don't judge me -The Fooo och Andreas Palm fanfic. (swedish)

1.7K 18 4
                                    

i den här novellen kommer jag skriva i jag - form.

Jag heter Miranda och jag är 14,15 om ett halvår. jag har brunt naturligt platt hår ner till midjan och mandel bruna ögon. Jag är väldigt stark och smal, enligt mina kompisar är jag så perfekt man kan bli. Vissa tror att jag har ett perfekt liv men det är inte så, min mamma är alkoholist och min pappa mördare, det är bara 2 personer i hela världen som vet det, mina bästa vänner Omar Rudberg och Andreas Palm, ja de är kända. (i novellen bor de i stockholm)

-----------------------------

        *Mirandas perspektiv*

-"NEJ NEJ NEEEJ!!", skrek jag. Jag och Andreas höll på att köra fifa och Omar tog 100 egopics. -"FUCK JAG SKULLE VARA I STUDION FÖR 1 TIMME SEN!!!" Skrek Omar. Vi sa hejdå till honom och han sprang ut genom dörren.

     *Omars perspektiv*

-"Aah sorry att jag är försenad!" sa jag. -"Vem är bruden du var med?" fråga Oscar och höjde ögenbrynen "Miranda, hon är hetare än elden!" skrek Felix. Jag bara strunta i de och gick till Ogge, han verka lite nere. -"Vad är det bror? Brud på kroken?" Fråga jag och knuffa han med axeln lite lätt. -"Jag vet inte, jag mår bara inte bra.."

-"Men jag finns när du vill prata!" Jag gick till Daff och vi prata lite om Miranda.

-"Men bjud hit bruden" sa han tillslut -"Men hon är med Andreas" "Omar jag känner dig, varför vill du inte att hon ska komma?" -"För att Felix kommer haffa henne och hon har hon inte tid med mig och Andreas mer! Daff svarade inte men han hade du-har-rätt blicken. Men ska jag vara ärlig så tror jag att Ogge gillar Miranda, för de har hängt med varandra förut. Jag halar  upp mobilen från fikan och ringer henne.

"Jag undrar om du och Andreas vill komma hit?"

"Visst! Vi kommer om 15 minuter!"

Jag säger inget till boysen,det får bli en överraskning!

Efter en kvart knacka det på dörren och Miranda stog där själv -"Heej, men vart är Andreas?" "Han fick förhinder MOHAHAHAHA, nej skämtar bara han skulle hem" Jag skrattade som svar, jag kollade bak på killarna och deras blickar hade fastnat på henne helt. Hon gick fram till killarna och hälsade och Felix mumla nåt som fick henne att jag fnittra. Han sa säkert att hon var söt - hon blir kär i  honom - de blir tillsammans - de spenderar varje sekund med varandra - Felix ser en ny het tjej - haffar henne - gör slut med Miranda - Mirandra blir krossad! Så är det alltid, jävla player Felix! Den som krossar Mirandas hjärta krossar jag dens ansikte!

Ååh Jag vill hem.  Hem och mysa med Miranda. -"Ehm hörni jag mår inte bra, jag går hem" sa jag och gjorde min röst hes. -"Det är nog bäst det" sa Daff. Jag sa hejdå till killarna och precis när jag var på väg ut så kom Miranda -"Jag följer med dig" Sa hon och vi gick.

-"Vilken film ska vi se?" Fråga hon, Miranda är den personen som känner mig mest. "Romantik!" Sa jag. Vi gick till coop och köpte glass och godis och gick hemåt.

Vi släckte alla lampor och mosade ner oss i soffan med tecke över. Vi kollade på The Last Song.

Vad ska jag göra? Jag älskar Miranda, mer än vänner! Hennes skratt, hennes leende, hennes utseende, hennes doft, hennes egenskaper,hennes allt! Jag kolla på henne, hon var helt fokuserad i tv:en.

Don't judge me -The Fooo och Andreas Palm fanfic. (swedish)Where stories live. Discover now