Bab 1

15 3 0
                                    

     "Para penumpang yang dihormati, sesaat lagi kita akan mendarat di lapangan terbang Sultan Haji Ahmad Shah.Diharap semua penumpang untuk kembali ke tempat duduk  masing-masing,tegakkan kursi, menutup dan mengunci meja-meja kecil yang masih terbuka di hadapan anda, dan memakai tali pinggang keselamatan."

     "On behalf of The Airlines and the entire crew, I’d like to thank you for joining us on this trip. We are looking forward to seeing you on board again in the near future. Have a nice day!".Pramugari yang memakai baju kebaya itu memberi pengumumman terakhir.Kuantan im coming to you.

     Qistina turun daripada kapal terbang dan berjalan menuju kepintu keluar pelepasan.Selepas beberapa minit menunggu Qistina membuat keputusan untuk menelefon kawannya,Syafa atau nama panjangnya Tengku Syafa Adawiyah Bt Tengku Jalil Amru.

    " Assalamualaikum Syaf kau kat mana dah 10 minit aku tunggu kat pintu depan pintu masuk ni,dah macam pak guard pencen!"

     "Wassalam babe maaf lah aku tak dapat ambil kau meeting lambat lagi nak habis."

    "Walaweh!semalam kau bukan main janji nak ambil aku kat airport.Janji melayu ni sampai bila-bila tak boleh percaya."Gini ahh member'.

     "Merajuk ke?Maaf lah tapi bos aku ni entah period  ke monopus ke aku tak tahu?dia pergi marah semua staff kat ofis ni.Dengar citer bos putus dengan teman lelaki dia sebab tu dia asyik meroyan.Nanti aku mesej alamat sekali dengan dekat mana aku letak kunci rumah.Balik kerja nanti aku bawak kau makan kat Secret Recipe amacam?"

     "Pastikan kau bawak duit banyak sikit tau,aku nak makan semua cheese cake yang ada kat situ.Ok lah bye assalam."

    "Wassalam."

    Qistina mematikan panggilan.Dia menggaru kepala yang tidak gatal.Serabut nyalah.Kat mana nak cari teksi ni?Qistina menolak rambut yang mengganggu penglihatannya.

     Maaf cik ni Qistina ke?Qistina menoleh memandang sekujur tubuh tua itu apabila suara garau itu bertanya.Ye saya pakcik,macam mana pakcik tau nama saya?Cik Tengku Syafa suruh saya ambil cik dekat Lapangan terbang.Saya driver keluarga Tuan Jalil.Ouh.

       Untuk pengetahuan,Syaf ni anak orang berada.Tapi dia ni tak showoff macam orang kaya lain.Dekat tempat kerja dia pun takde siapa tahu yang dia anak orang berada,pastu dia kata nak ada pengalaman dulu sebab tu mula dari bawah.Syaf kata dia tak ada kawan rapat.Jadi Qistina seorang je yang tahu siSyaf ni anak Dato Tengku Jalil Amru a.k.a pemilik Syarikat Exco Elegent.Syarikat ayah dia adalah syarikat furniture.Mak Syaf pula mempunyai syarikat Fashion Defense.Iaitu butik yang sudah maju selama 30 tahun dibuka.Tempoh kami berkawan pun sudah 11 tahun.Cik?ouhhh cik?Dia tersentak.

     Mari ikut saya cik.Driver Keluarga Syafa mengangkat beg Qistina.Eh!Pakcik takpelah saya bawa sendiri susahkan pakcik je.Dia menghalang.Takpe nak ni memang kerja pakcik.Alah takpelah pakcik.Qistina tegas tidak mahu pakcik itu mengangkat begnya  itu.Selepas 3minit bergelut siapa yang nak bawa beg kami penat.Yelah bawalah beg kamu tu pakcik surrender dah penat,ujar driver tua itu sambil mengangkat tangan tanda kalah.Qistina ketawa kecil.

     Sudahnya dia mebontoti Pak Hamid ke kereta sambil mengangkat beg.Pak Hamid nanti hantar saya dekat rumah Syafa ye?Maaf cik tapi cik Syafa kata hantar kat rumah Puan Datin dulu.Itu semua atas permintaan datin sendiri,jelas Pak Hamid.

    Pak Hamid tak payah panggil cik panggil je saya Qistina,nak pendek lagi panggil Qis je pun tak pe.Lawa nama kamu,serupa nama tuannya.Qistina malu dipuji.Pakcik pula panggil Pak Hamid je.

    
  "Qistina memakai earphone di telinganya.Sesekali dia menyanyi mengikut rentak lirik."

    Let's marvin gaye and get it on
    You got that healing that I  want
    Just like they say it in the song
    Until the dawn,lets marvin gaye and get it on

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 08, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Cinta Kita?Where stories live. Discover now