Min fösta dag.

776 1 0
                                    

När jag vaknar så känner jag doften av stekt ägg och bacon.
Jag går till min garderob och tar på mig ett par vita högmidjade jeans och ett tajt rosa linne.

När jag kommer ner på nedervåningen så har mamma och hennes kille redan börjat äta.
Jag tar fram en tallrik bestick och ett glas och sedan sätter jag det på bordet.
" Snygga kläder Moa" säger mamma med ett leende på läpparna.
"Tack"

Jag lägger på ett stekt ägg och sedan lite bacon jag häller även i mjölk i mitt glas.

***
När jag har ätit upp så går jag till badrummet för att fixa mig.
Jag tar på lite mascara och fixar ögonbrynen. Jag sätter i platt tången och medans jag väntar på att den ska bli varm så borstar jag ut mitt bruna hår med ljusbruna slingor i.

Jag älskar att bära vitt på mig eftersom att jag har en gyllenbrun färg på min hy.
Jag känner på plattången och bränner till mig lätt.
Jag drar plattången genom mitt långa hår och sedan går jag ut till hallen och tar på mina vita adidas skor.

***
Jag går till bussen och sätter mig.
Efter cirka 3 hållplatser så stiger det på en kille.
Killen hade brunt tjockt hår och han var väldigt lång jag gillar långa killar. Han var ljushyad och hade blåa ögon.

Han sätter sig brevid mig och ger mig ett leende.
Jag ler tillbaka.

När jag är framme i min nya skola så går jag genom den långa korridoren och jag märker hur alla stirrar på mig.

Det kommer fram ett tjej gäng som börjar prata med mig.
"Hej och vem är du?"
"Jag heter Moa"

Tjejerna snackade på ett sånt här jobbigt fjortis sätt och jag orkar faktiskt inte med sånna nu.

"Amen vi blir bästa polare nu då"
"Ä nej glöm det hörru" säger jag innan jag viftar på håret och går där ifrån.
Jag möter upp en lärare som visar vart mitt skåp är. Jag har skåp 205.
När jag vänder mig om så ser jag killen från bussen han verkar ha sitt skåp ganska långt bort ifrån mitt.

Jag går ju i första ring och han går säkert i andra ring.
(Ring är typ asså andra klassen i gymnasiet)
När jag öppnar skåpet så ligger redan alla mina böcker och det där inne och även en skoldator.
Jag tar fram schemat och ser att jag ska ha
svenska så jag tar upp mina svenska böcker och går till klassen.

När jag kommer in så blänger alla på mig och dem tjejerna som pratade med mig förut ger mig vanliga bitchblickar.
"Du är Moa va?" Fråga läraren.
"Ja? Vem annars?"
"Oooo" hör jag några av killarna säga.
Jag tittar runt och ser den snygga killen igen det finns en ledig plats hos honom och bakom honom hos någon tjej.
Jag hoppas verkligen jag hamnar med honom.

"Du kan sitta vid Melissa där längst bak."
Så klart...
Jag märker att snyggingens blick följer efter mig.

Efter lektionen så går jag till mitt skåp och det är en massa lappar som ramlar ner.
Det står en massa konstiga saker.

*snyggo*
*vill ha dig*
*jävlar vad sexig röv*

Jag går igenom ett killgäng och känner hur någon håller fast mig. Jag tittar vem det är och det är någon konstig snubbe med blont hår.
"Tja babe"
"1 kalla mig inte det 2 släpp mig 3 skaffa ett liv!"

Jag drar mig ur hans grepp och går ut till skogen.
Då känner jag någon annan som nuddar mig på axeln.  Det är Melissa.
"Hej?"
"Hej alltså vill du göra något med mig efter skolan?"

Jag vet inte om hon är en sån som vill ha uppmärksamhet.
Tänk om hon har googlar upp mitt namn : Moa selśi.
Jag har varit modell nästan hela mitt liv men jag ville sluta förra året så ja jag vill skaffa ett "nytt" liv.
"Kanske om jag har tid sen."
"Ok" säger Melissa och ler lättat.

Hon berättar att snyggingen jag såg på bussen heter Simon och att han verkar gilla mig.
Jag går till mitt skåp och tar fram allt material.
När jag kommer in i engelskarummet så är det bara en plats ledig och där sitter Simon brevid.

Jag går lite tufft dit och lägger böckerna på bordet och sätter mig.
Jag känner att han tittar på mig men jag låssas som att jag är oberörd.

Kärlek börjar alltid med sex?Where stories live. Discover now