Jag vaknar upp av alarmet varför har jag satt fucking väckarklocka när det är lördag?
Att vara vaken just nu är det värsta i livet för det är så många frågetecken i mitt huvud som jag inte får svar på.Jag tittar på mobilen och ser att jag har fått ett sms av mamma.
*hej jag Jonas och Alex ska åka och handla presenter till din födelsedag och sedan ska vi till moster Julia i Göteborg så vi kommer hem inatt , det finns frukost framme och ring mig så mycket du kan❤️❤️ xoxo❤️*
Jaha. Jag går ner till köket med min rutiga pyjamas och mina kanintofflor.
På spisen står det en stekpanna med bacon och ägg.***
När jag ätit upp så springer jag upp till min garderob och väljer ut kläder för dagen.
Jag tar på mig ett par kritvita adidas mjukisbyxor och en exakt likadan munkjacka.
Sedan sätter jag upp mitt bruna hår i en donut.
Jag orkar inte sminka mig idag så jag sätter mig i soffan istället och sätter igång tv:n .Jag tänker på om jag och Simon är ihop nu eller inte.
Tänk om jag är gravid det kan jag ju inte säga till honom eftersom att jag sa att jag går
På p-piller.Simons perspektiv...
När jag vaknar så är det första jag tänker på är om jag och Moa är tillsammans nu.
Efter att jag kom i henne och jag frågade om hon hade p-piller så verkade hon väldigt nervös tänk om hon inte tar det tänk om hon blir gravid!Jag ger mig själv en rak höger och försöker tänka positivt istället.
Jag forsätter ha min pyjamas på fan orka byta om liksom.
Jag lägger upp en plan för dagen och det är väll som vanligt på helgerna att jag slappar sedan hänger jag med någon kompis i parken och vi spanar in tjejer.Moas perspektiv igen haha.
Det murrar i bordet och min mobil lyser så jag tar upp den och kollar vem det är som ringer.
Det står : Melissa❤️💋Jag svarar.
- Hej Moa vad ska du göra idag?
Inget själv?
- Emmm asså vill du va med mig?
Visst.
- okej kom till mig kl 13:45 hejdå!
Hejdå.Undrar varför hon verkade ha så bråttom?
Jag kollar på klockan och den är bara 9:01 så jag har tid på mig iallafall.***
Jag sätter mig på cykeln och cyklar till henne jag pallade fan inte byta kläder så jag har samma kläder och vita Nike air force skor.
När jag kommer fram så sitter hon utanför och solar sig tills hon ser mig och springer fram och ger mig en stor kram. Jag tar emot kramen och sedan känner jag en tår komma ner på min axel."Vad är det Melissa?"
"Du måste lova att du inte säger till Max!"
"Jag lovar"
"Asså jag är gravid men Max är inte pappan det ä-äärr Ada-aaam" säger hon och gråter samtidigt."Oj men du ska väll göra abort va?"
"Ja det är klart men vill du stötta mig i det här?"
"Klart vad har man inte vänner till"Jag och Melissa går till parken som ligger en liten bit bort. Melissa är fortfarande ledsen och jag stryker min hand genom hennes rygg.
När vi gått ett tag så ser vi parken och vi ser två personer vi inte har lust att träffa just nu.
Max och Simon.
Max kommer mot oss och Melissa skyndar sig att torka bort tårarna.
Medans Simon står och glor dom ett fån.Det känns inte som att vi är tillsammans inte på honom iallafall...
Men jag har fortfarande hopp.
Efter att Max och Melissa hälsar klart på varandra så sätter jag och Melissa oss på varsin gunga."Var inte du och Simon tillsammans ?"
"Nej jag tror inte det hurså?"
"Ok bra för just mu grovhånglar han med Jossan. " säger Melissa och pekar där han står.Han har Jossan tryckt mot ett träd och grovhånglar med henne hans händer åker ner till hennes röv och jag känner hur en tår rinner ner på min kind.
Sorry för DÅLIGT kapitel men vet inte vad jag ska skriva haha.