PROLOG

15 1 0
                                    

KOMPANG dipalu dengan kuat apabila pengantin lelaki akhirnya tiba di rumah pengantin perempuan. Dengan baju melayu berwarna biru laut, disertakan dengan kain songket yang melilit keliling pinggang, keris yang diselitkan di dalam kain songket dan songkok di atas kepala.

Pengantin perempuan pula, duduk bersimpuh di atas pelamin berwarna biru laut. Gaun labuh yang panjang berwarna biru laut dengan labuci yang memenuhi gaun sebagai hiasan. Rambut ikal mayang yang disangul tinggi di atas kepala dengan tiara bertakhtakan berlian.

Usai pintu rumah dikuak, mata si gadis tajam memandang wajah lelaki tersebut. 'Gulp, hensemnya...'

'Mestilah hensem, saya kan bakal suami awak dalam masa 20 minit lagi' jawab si teruna.

'Dia boleh baca fikiran aku ke?' Tanya si dara dengan wajah pelik dan wajah si teruna tu dari tadi tersengih-sengih. Ape? Nak kena periuk belanga ke selipar tumit 4 inci aku?

'Tak lama lagi kan?' Tanya lelaki itu dalam senyap usai duduk di atas pelamin berhadapan dengan wali sambil melihat muka bakal isterinya.

'Gatal!' Jerit si dara dalam hati. Menyampah melihat wajah bakal suaminya itu.

'Hehe... sekarang ni tak, malam nanti...' balas si teruna. Terbuntang mata si dara. Rasa nak cepuk je muka melihat muka sengih!

'Ergghh! Whatever!' Meluat betul melihat muka si teruna. Errrggghhh!

Tiba-tiba...

Pukkkk!!!!

------------------------------

Ruhaisa Aqeela- Intan Najuwa
Raqhil Arfian- Hisyam Hamid
Wanie Rasha - Faye Khushairi
Emir Ariel- Syed Ali

Dia... Pilihan Terbaik BuatkuWhere stories live. Discover now