Wake up ?

4.6K 206 3
                                    

Sofea Pov~

Bagasi warna pink diheret masuk ke dalam biliknya.Satu keluhan berat dapat didengari dari mulut gadis itu.Dia tekad.Dia akan maafkan Amar.Isteri mana yang tak sayang suami ?

Deringan lagu Save me-BTS menghentikan lamunan Sofea.Lantas mencapai Samsung J7 pemberian Amar.

[OTP]

?? : Hello,boleh bercakap dengan Puan Sofea ?

Sofea: Ya saya,ada apa ? And siapa ni ?

?? : Saya Zul . Kakitangan Hosp. Golden ( author reka) Suami Puan terlibat dalam kemalangan jalan raya dan keadaan dia amat serius.Kami harap Puan boleh hadir ke sini.

Sofea : Astaghfirullahal'Adzim.Baik saya ke sana sekarang.

[END OTP]

Sampai sahaja di hospital.Sofea terus meluru ke arah kaunter pertanyaan untuk bertanyakan di mana ward suaminya

Sofea : Cik,Ward Amar Najme nombor berapa ye ?

Nurse : Urmm ward dia kat Tingkat 3 Vip Room (153)

Sofea : Terima kasih cik.

Laju sahaja kaki ini menapak ke arah lif.Dalam hati tak putus-putus doa minta suaminya selamat.

Sampai sahaja di depan pintu bilik.Hatinya luluh melihat keadaan suaminya yang berkeadaan kepala dan kaki berbalut.Kaki menapak menuju ke arah katil dimana tempat Amar berada.

Suasana sunyi dikejutkan dengan seorang doktor lelaki menuju ke arah Amar.Untuk memeriksa keadaan Amar mungkin.

Doktor : Cik ni family pesakit ke ?

Sofea : Saya isteri dia.Bila suami saya akan sedar doktor ?

Doktor : Suami puan sedang koma.Hentakan yang kuat di stereng kereta menyebabkan darah beku terkumpul di otak dan mengakibatkan suami Puan koma.Kemungikana kalau dia sedar,dia akan hilang ingatan.

Sofea jatuh terduduk.Siapa sangka kelmarin mereka bergurau senda dan harini semuanya bertukar suram ?

Doktor : Kalau tak ada apa apa,saya keluar dulu.

Sofea : Baik doktor.

Tangan Amar digenggam erat.Sayangnya dia kepada lelaki itu tidak pernah berubah.Walaupun mereka bergaduh beberapa minggu lepas.Sofea melangakah keluar ke arah surau untuk menunaikan ibadahnya kepada Allah sekali gus meminta Allah memudahkan semua perkara.

[2 Bulan kemudian ]

Amar masih lagi koma.Selain Sofea dan keluarganya,terdapat beberapa orang kawan Amar juga turut hadir bagi menziarahi Amar.

Setelah semua orang beransur pulang.Yang setia menemani Amar ialah Sofea.

Sofea:When will you wake up ? I miss you.I miss your eyes.Your voice.Can you wake up ? For our family ? For Your friends ? and For Me ?

Air mata yang mengalir diseka menggunakan tangan.Tiba tiba dirasakan jari Amar bergerak.

Sofea : Awak dah sedar !! tunggu kejap saya panggil doktor.

Amar: Kau siapa ? Kenapa kepala aku sakit ? Aku kat mana ?Mana mummy and daddy aku ?

Panik.itu apa yang dirasakan Sofea sekarang.Lantas dia memanggil doktor.

Sofea : Doktor,kenapa suami saya tak ingat saya ? Dia tak apa apa kan doktor ?

Doktor : hentakan tersebut mungkin menyebabkan Tuan Amar hilang ingatan .Mungkin seketika mungkin selamanya...

Sofea merasakan dunianya makin suram.Suaminya hilang ingatan.Kenapa berat dugaan ni ?

CrushKu,Musuhku,SuamikuWhere stories live. Discover now