Newborn

4.3K 186 7
                                    

Muhd Amri Riyan.Baby boy sulung aku.Muka dia mirip Amar.Mula-Mula aku takleh terima baby ni sebab muka dia macam Amar,tapi sekarang aku dah boleh terima dah baby ni.Masa aku pantang,makngah aku yang jaga aku.Yela mak aku kan dah tak ada.Dulu,aku harapkan Mummy yang akan jaga aku masa aku pantang,tapi jodoh aku dengan Amar tak panjang.

Riyan telah berginjak ke umur 5 tahun.Dia kini mulai mengerti dunia.Saat melihat kanak-kanak sebayanya bermain bersama ibu dan ayah mereka,hati kecilnya terfikir 'mana papa ? '. Soalan yang aku paling takut dan tak nak dengar dari Riyan.

"Riyan !!! Daddy idan dengan Kak Fiya datang ni ". Panggilku kepada Riyan.

"Wahh Daddy Idan datang,Kak Fiya pun".Balasnya dengan bahasa budak-budak.Kaki Riyan pantas berlari ke arah Kak Fiyanya.

"Kak Fiya,Kak bawak tak mainan kat adik Iyan ? " . Coleteh Riyan dan Fiya hanya aku dengarkan dari arah dapur.Tiba-Tiba Shahidan menegurku.

"Sofea,Awak tahukan yang penceraian awak dengan dia tak sah ? " soalnya.

"Hughh.Iya saya tahu.Tapi diakan dah ada family dia sendiri.Saya taknak ganggu dia.Saya dengar yang Tihah kata Nadya tu tengah mengandung.Asalkan saya ada dengan Riyan,itu dah cukup untuk saya."

Shahidan mengeluh."hmmm ikut awaklah Pn Sofea".Tambahnya sebelum kembali ke arah ruang tamu untuk bermain dengan Fiya dan Riyan.

[Skip]

MamaRiyan : Idan awak kat mana ? Tadi kata nak teman saya shopping grocery.

Idandania:Sorry seribu kali sorry.Saya kena jaga Fiya.Dia demam.Sorry Sofea.Awak boleh kan pergi sendiri ?

MamaRiyan:Its okay.Fiya demam ? Teruk ke ? Nak saya tengok ?

Idandania:Demam biasa je.Takpe awak pergi sana hati hati.Kalau ada orang kacau,baling je selipar😂

MamaRiyan:Lol boleh pulak buat lawak.Okay bye nak pergi dah

//Seen //

"Riyan jangan lari nanti langgar orang sayang".Pesanku pada Riyan yang berlari didalam Supermarket.

*Bukk*

"Mamaa Iyan jatuh.Sakit maaa ".Rintih Riyan apabila terlanggar seorang lelaki.

"Awak okay ?".Kata lelaki itu sambil menghulurkan tangan kepada Riyan.

"Okay.Jatuh sikit je ni.Iyan kan kuat"kata Riyan sambil menyambut huluran lelaki terbababit.

"Iyan anak mama.Kamu okay ? Kamu jatuh ? Sakit ke ?" Soalku cemas kepada dia sambil membelek-belek tubuhnya .

"Maa,Iyan okay.Sikit je ni .Maa jangan la risau lagipun uncle hensem ni dah tolong Iyan tadi ".Balasnya pada ku sambil menunjukkan ke arah lelaki yang disebelahnya.

Lantas aku mendongak.Dia.Kenapa dia ada disini ? Amar.

"Sofea ?". Soalnya padaku.Suara yang aku paling benci dan rindu.


Bersambung...


Secebis teaser ♡♡

"Saya minta maaf.Saya dah ingat semua tentang kita.Tolong kembali pada saya"

CrushKu,Musuhku,SuamikuWhere stories live. Discover now