SEL GELİYOR!!!

48 2 3
                                    

Yine yağmurlu bir gündü.Ben oturmuş çizgi film izliyordum.Yine her zaman ki gibi sıkıcı bir gün.Çünkü yapacak hiçbir şey yok.Dışarı çıkamam,top oynayamam,şarkı söyleyemem-çünkü kardeşim uyuyor-koşamam ve daha bir çok şey yapamam.
İnsanın içinden bağırmak çığlık atmak geliyor,insan kendini zindanda gibi hissediyor.
Tanrım bu kadar da olmaz ya.
Bilmem nedense bunları düşünürken uyuyakalmışım.Uyandığımda derenin yakınlarından sesler geliyordu.İlk su sesi ve ardından patt!!diye bir ses ilk başta anlamadım sonra annemi dışarı çıkarken gördüm ona ne olduğunu sordum o da bana dışarda sel olduğunu bu nedenlede derenin çöktüğünü söyledi.Anneme nereye diye sorduğumda bana:
-Bakıyım ne olmuş yardım gerekiyorsa yardım edeyim dedi.
Ama gitmesini istemedim,belkide ona birşey olmasından korktum.Ve böyle zamanlarda kardeşime benim bakmam gerekiyordu.Neyseki daha yeni yatmıştı hemen uyanmaz diye düşündüm.Zaten erken uyanmaması onun içinde benim içinde en iyisi olurdu.Aradan 2 saat geçti annem hala dönmedi.Endişelenmeye başlamıştım.O arada da kardeşim Duygu uyandı.Herhalde oda neler olduğunu anlamış ağlamaya başlamıştı.
Biliyorum çok saçma bir şey söyledim o daha bebek off neyse.
Annem hala gelmemişti iyice meraklanmıştım.Ayrıca yağmur inanılmaz bir hızla yağmaya devam ediyordu.O kadar hızlı bir haldeydiki...
Neyse ki annem 2 buçuk saat sonra gelmişti.Ben de rahatlamıştım.Gelmişti gelmişti ama nasıl bir şekilde gelmişti.Saçları,kıyafetleri kısacası üstü başı sırılsıklamdı.Anlaşılan şemsiye onu bu sefer koruyamamıştı.Sürmesi ve farı gözlerinden burnunun alt kısmına kadar akmış ruju ise dudağının her tarafına yayılmıştı.Gözlerimin hayatımda bu kadar açıldığını hatırlamıyorum.Şaşkındım çünkü.Annem bu halinin yanında haberlerde getirmişti.Ama o haberler kötü haberlerdi maalesef.Derenin tamamı çökmüş bu birincisiydi,ikincisi ise köy halkı o dereyi yaklaşık 1 ay kullanamayacaktı,3'üncüsü ve en kötüsü ben ve benim gibi ögrenciler okula her zaman gittiğinden daha uzun bir yoldan gitmek zorunda kalacaklardı daha doğrusu kalacaktık.Ve bu az kısa bir süre değil.Okullar da 10 gün sonra açılacaktı.Ve bizim bu uzun yol aksiyonumuz 20 gün sürebilirdi.Bu da çok üzücü bir haberdi.Akşam haberlerde bu doğal afet anlatılıyordu. Ama ben doğal afetin tam olarak ne olduğunu anlamadım.Ve odama çıkıp internetten araştırma yaptım ve araştırma sonucunda doğal afetin büyük oranda veye tamamen insanların kontrolü dışında gerçekleşen mal ve can kaybına neden olabilecek tehlikeli ve genellikle büyük çaplı bir olay olduğunu öğrendim.Sel,deprem,toprak kayması,çığ gibi olaylarda varmış.Sel denilen doğal afet suların haddinden fazla birikmesiyle oluşurmuş.Bizim köyümüzde de böyle bir olay gerçekleşti.İnşallah köyümüz fazla hasar görmez.Köylüler işlerinden ögrencilerde öğrenimlerinden fazla uzak kalmaz.

ANI SANDIĞIHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin