jinhee's
Yes! akhirnya aku dapat jumpa dengan orang sticky note ni! argh tak sabarnya. entah macam mana aku boleh jatuh cinta dekat pemilik sticky note ni. ayat dia memang selalu buat aku happy.
semua sticky note dia aku simpan. hurm tinggal 30 minit je lagi sebelum lonceng berbunyi. sabar jinhee sabar.
rooftop
aku tunggu kat rooftop lepas habis sekolah. tunggu punya tunggu, aku tak sangka dah sejam aku tunggu dia. belum sempat aku nak pergi dari sini , pintu kecemasan terbuka luas. terkejut gila aku bila nampak figura yang aku kenal.
"jimin? kau buat apa kat sini" aku cuba memberanikan diri bertanya kepada jimin. aku melihat jimin yang kepenatan sebab lari untuk datang ke sini , mungkin? "jinhee, aaa---aku nak bagi tahu kau sesuatu ni" aku hanya memandang ke arah jimin.
“sebenarnya aku lah orang yang selalu bagi kau stickey notes tu. aaa--aku suka kau jinhee” jimin mula mendekati aku. aku masih melekat dekat tempat aku berdiri sebab aku tengah blur sekarang ni , apa yang terjadi sebenarnya? jimin suka aku? mana mungkin.
jimij hot stuff kowt dekat sch , nak dibandingkan dengan aku , aku ni hanya budak low class. dalam banyak banyak manusia kat sch ni , kenapa aku? bukan aku tak bersyukur , cuma aku terkejut 🥺👉🏻👈🏻
belum sempat apa apa , jimin dah peluk aku. “aku orangnya. aku suka kau. dah lama. bila aku dapat tahu kau dengan Jungkook , hati aku remuk macam kena toreh. sakit jinhee sakit” aku kaku mendengar luahan jimin. mana dia tahu aku ngan jungkook?
belum sempat aku nak longgarkan pelukan jimin , aku terfikir , kenapa dia sukakan aku? kenapa ? kenapa dan kenapa? apa istimewanya aku ni? jimin memperketatkan lagi pelukannya terhadap aku.
aaa-aaku blushing 🥺
“aku nak bagitahu kau something ni jinhee” jimin mula melonggarkan pelukkanya dan memegang kedua dua tanganku.
“aku hantar stickey notes kat kau sebab aku memang dah lama letak perasaan kat kau. waktu first time aku nampak kau , aku betul betul memang dah letak harapan kat kau. aku tak tahu camne nak luahkan kat kau. aku tak tahu camne nak communicate ngan kau. sebab aku malu sangat. aku pun tak tahu kenapa aku malu sangat nak bagitahu. and the time bila rahsia aku terbongkar yang aku suka kau , jungkook pula masuk line. dia cuba nak mainkan perasaan kau sebab dia takleh tengok aku lebih dari dia. aku netul betul ikhlas jinhee sukakan kau. aku sayangkan kau” luah jimin.
aku tak tahu nak cakap apa. aku dapat rasakan yang dia betul betul ikhlas. aku tergamam. aku speechless. jimin bisik kat telinga aku yang dia betul betul sukakan aku. tiba tiba , si jimin ni melutut , “will you be mine and stay with me?”. aku tak tahu nak react camne sekarang ni. sebab aku teramatlah terkejut .😩
aku tersenyum depan jimin , “i will” aku menyuruh jimin bangun dan ya aku peluk jimin. tapi ada satu ayat yang jimin buat aku risau , “nampaknya aku boleh pergi dengan aman kan jinhee?”aku terpaku. jimin cakap apa ni?
boleh pula si jimin ni tiba tiba pengsan. aku dah gelabah. nak taknak aku kena call Jungkook memandangkan dia sorang je yang aku boleh terfikir sekarang ni.
“Yah Jungkook! tolong aku”
“kau nak apa?”
“tolong aku , jimin pengsan dekat rooftop”
“apaaa dia?!!! kau tunggu sana , aku datang”lama juga aku tunggu si jungkook ni datang. nak dekat 10 minit. “jimin , bangunlah , tak kelakar lah” aku masih memandang wajah jimin yang memangku dekat peha aku dengan tangisan.