"Hi Bomi"sapa Irene duduk menghadap muka Bomi yg sembap. "Hai.." lemah jawapan Bomi. "Kau knapa? Sakit ea? Pegi hospital lar"nasihat Irene smbil memesan minuman. "Bukan lah...Minhyuk ad yeoja laen"tangis Bomi.
"Hek eleh,pasal mangkuk ayun tu lagi ke? Xyah cite lah pasal dia. Menyampah aq" seranah Irene. Bagi Irene,hidup must move on,usah dikenang yg lame. "Kau xpaham,Irene. Kau senang la...petik jari,beratur dtg" kata Bomi. Irene senyum senget.
Benar kata Bomi,dgn rupa parasnya yg menawan,dia dpt memikat mane² namja dan sekaligus menjadikan dia playgirl. "Huh,lupakan jer Bomi. Masih ramai namja kat luar yg nk kat kau. Yg 'aq punya' pon ade" Irene tersenyum kambing.
"Sisa kau? Xmain lah weh! Hahah...aq nk yg blum kau try" Bomi tertawa. Irene turut tertawa. "Ha...camtu ler...aq xnk tgk kau badmood je, be happy don't worried" tutur Irene. "Apa yg don't worried tu?" sengih Bomi.
"Don't worried bcoz u will take my ex 2" tetiba dtg sorang namja. "Eh,hi Irene!" sapa namja yg bernama Taeyang. "Helo! Knalkan ni kwn Irene,Bomi. Bomi,ni Taeyang" ucap Irene senyum ada makna. "Oh no! Aq dah lewat ler babe..bhai"kata Irene. Dia melaga²kan pipinya dgn Bomi. "Have fun,dear. He's romantic" bisik Irene lalu melangkah keluar dri cafe itu. "So,ur nme is Taeyang? Owh...Bomi. Nice to meet you"ungkap Bomi dgn manja. Wajah Taeyang kelihatan berseri². Mungkin dia tidak dpt bergandingan dgn Irene,namun sikit pon dia tidak berdendam. Taeyang mengaku,dia sgt sygkan Irene hingga tidak sanggup melepaskan Irene. Menangis 3malam gak si Taeyang sbab Irene tinggalkan dia.
🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚
"Hi,syg" Suga menarik Irene utk berada dlm pelukannya. Dgn terpaksa,Irene mengambut. "Lama tunggu? Sorry,i ada hal" kata Irene menyelak rambutnya. "Sokay,i sanggup tunggu u" Suga senyum manis. "Syg,u betul² cintakan i?" soal Irene. Dia menarik tgn Suga,kpalanya diletakkan ke dada Suga.
"Of course,syg! I nk kawin dgn u tau,dak? Tak tahulah agaknya klw kita xjadi nk kawin,kan?" ujar Suga mengusap pipi Irene. 'Yeoja malang mane nk kawin dgn kau! Kedekut tahik hidung masam' kutuk Irene.
"Hehe...entah la. Syg,i ada berita buruk nk bagitau ni" kata Irene. Irene harus putuskan hubungan ini walaupon baru 2 bulan. Tapi bak kata Irene,"Lantak kau lah! Ad aq kesah? Yg penting aq puas dpt permainkan perasaan namja". "Ap syg?" soal Suga dgn muka cemas. "Irene nk putuskan relationship kita. Bleh kan" Irene buat muka pura² sedih.
"What?! But why,syg?" soal Suga terkejut babun. "Irene rasa kita xserasi. Takde 'kimia'. Tpi Suga jgnlah dendam dgn Irene,k" tutur Irene. "Suga betul² cinta kan Irene! Sakitnye hati Suga. Klw Suga bleh belah,Suga nk tunjukkan betapa remuknya hti Suga" masa ni lagu 'Sakitnya Tuh Disini' bermain mengikut rentak.
Tika itu handphone Irene berbunyi. "Hello,ye? Owh...ok ok. Sy otw" kata Irene. "Suga,i've got to go. Bhai.."Irene melontarkan senyuman. "Irene...."panggil Suga lemah. Tanpa disedari air matanya mengalir..
"Hahahah!! Padan muka kau! Kau ingat kau layak ke ngan aq? Pegi dah. Muka macam kawah terbiar. Huh! Rimas..." kata Irene meluat. Tetiba fikirannya menjadi bercelaru. Peristiwa,dia dipatahkan hati oleh seorang namja terimbas kembali.
Tangan Irene terketar² begitu juga bibirnya. Wajahnya agk pucat. "Jeonghan..." tanpa dia sedari,nama itu terpacul dri bibirnya. "No,Irene! Jgn give up! Sbab dia kau jadi playgirl... Jgn penah buat hati kau tertarik dgn dia buat kali kedua. Lupakan dia." kata²itu merasuk Irene.
*4 Years Ago*
"Knapa,Eunji?! Knapa Jeonghan snggup permainkan aq! Ap salah aq? Isk...isk....isk" Irene menangis teresak esak di pangkuan Eunji. "Sabarlah,Irene..aq xtau. Aq pon sakit hati dgn dia tuh...senang² jer tinggalkan kau!" kemarahan Eunji semakin berapi. "Yang kau pon satu,xleh duk diam?" sergah Eunji garang kpd Chorong.
"Haish...camne aq xkalut?! Sorang mengamuk,sorang menangis. Huh! Biarkan je Irene. Skang dia xpenting dlm hidup kau. Kau xyah nk menangis bagai. Membazir!" nasihat Chorong. Keadaan Irene tidak terurus. Kasihan. "Tapi,aq masih cintakan dia....he's my first love. Dia yg ajar aq mengenai cinta" beritahu Irene sambil menahan tangis di dlm hati. "Hei,Irene! Wake up,dear! Setakat mamat tiga suku,tu buat hape?! Tak yah murahkan air mata kau hnya sebab namja. Jadi mahal skit bleh tak? Sekali kau menangis air mata darah pon,dia takkan kembali pada kau! Aq pon boleh ajar kau camne nk cintan cintun bgai ni. Meh aq nk sentapkan kau sikit. Dia xsuka kau! Kau xperlu ingat dia. Belambak lah namja kat luar tu!" hampir menjerit suara Eunji.
Irene terkedu. Dia agak pedih mendengar ayt itu namun itulah kebenarannya. "Kau pikir baik² kata² aq. Aq sygkan kau. Aq xnk kau terperangkap dgn namja sial lagi" Eunji memeluk bahu Irene.
"Eunji...walaupon kata² kau agk pedih. Tapi ada betulnya. Takkan nk menangis sbab namja kut. Hmmm...be expensive. Aq setuju. Mulai arini,aq xkn tergoda dgn kata² manis lagi" bls Irene mulai tersenyum. "Tu lah kawan aq! Kan comel...macam aq" kata Chorong. "Eleh...macam aq ler. Huh! Malas aq nk bergaduh. Yelah org matured xpatot bergaduh" Eunji wat flip hair. "Habis nk cakap yg aq ni,kanak² strawberi ea?"gurau Chorong. Mereka tertawa. Peristiwa itu terus luput dri ingatan Irene.
🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚
"Woi!! Jalanlah" laung pemandu kereta yg sedang menunggu Irene menggerakkan kereta. Lamuanannya terpadam. Wajah Jeonghan hilang. Dia memecut laju kereta tersebut.
🐾TO BE COUNTINED🐾
🐾MIAN XBEST🐾