"Done! Done! Done! Done! Done? Opkos!! Done!" Irene menanda suatu kertas sambil membilang sesuatu. "Mende ko kira tu" Yuju melabuhkan punggung di tepi Irene. "Senarai ex bf aq. Baru jak putus. Ah....happynya. Kna cari 'stok' baru pulak. Ermm..."Irene mengunyah gula² getah. Mata Yuju terbuntang melihat senarai itu.
"Hape giler engkauu ni?! Perangai xberubah langsung" Yuju mengambil popcorn lalu dimasukkan ke dlm mulut. "Whatever"Irene menyumbat earphone ke telinga. "Haa..tulah. Setiap kali aq nk ckp,sumbat benda alah tu. Kau nie kan. Benti lah permainkan namja. Aku still x percaya yg Suga bunuh diri sbb kau. Huh!" bebel Yuju dgn mulut penuh. "Whatever,Yuju! Drpd kau membebel cam mak nenek baik kau teman aku pergi shopping" kata Irene.
"Shopping?? Oh! I love it. Ok...aku nk bersiap" ucap Yuju mendaki tangga menuju ke biliknya utk bersiap. Irene senyum senget. Itulah satu cara utk mendiamkan mulut Yuju yg comel.
*Shopping mall*
Irene melangkah masuk bersama Yuju. Senyumannya tk pernah lekang dibibir. "Adoii! Mianhei!" pohon seorang nmja menunduk. "Erk..it's okay. Are u okay?" tnya Irene. "I'm okay...Mianhe..."Namja itu mengangkat kpala dan kata²nya terputus. "Oppa.."lirih dan perlahan suara Irene tapi masih dpt didengari.
"Irene?" Jeonghan speechless. Tdk menyangka perubahan Irene yg begitu ketara. "Erk..takde apa dah kan. So bhai" Irene mahu mengangkat kaki tpi Jeonghan menghalangnya. Irene terkaku. "Kita pergi minum kejap. Boleh?" ajak Jeonghan.
"Mianhei,xboleh. Jom Yuju! Blah" Irene menarik tgn Yuju. Yuju akur.
"Irene,are u okay?" Soal Yuju sebaik shj dia duduk dia ats sofa. "I'm okay" Irene senyum pahit dan tetiba iar matanya mengalir. "Irene! No! U are not okay" Yuju memeluk Irene. "Hiks! Hiks! Knapa Yuju? Knapa dia muncul? I hate him so much. I just wanna forget him. 4 thn, Yuju! Knapa dia susah sgt nk blah dari otak aku?!" tangis Irene. Yuju kematian kata kata.
🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚🐚
"Woi! Tenung dinding bagai nk tembus. Tenung mende uh?" sergah Ravi dri blakng. "Opocot Irene tunang aku!" latah Jeonghan. "Irene? Bro? Siyes? Kau tunang ngan Irene? Bila? Dimana? Camne bleh tunang?" tnya Ravi bertalu².
Jeonghan memukul kpala Ravi. "Adeh! Sakit lah wei" Ravi menggosok kpalanya. "Padan muka. Tnya satu²lah bengong! Mana ada aku tunang ngan Irene. Aku jumpa dia kat mall tadi" jelas Jeonghan. "Owh." "Tak sangka aku Irene makin lawa. Menyesal tinggalkan dia"tutur Jeonghan. "Tulah.. Memang mkin lawa. Hari itu aku terserempak tapi aku tak nk bagitau kau" kata Ravi.
"Dey! Kinapa??"
"Siya takut awaa marah siya la dey"
"Ayoyo! Siya mkn kimchi lah tk mau makan org"
"Macha! Apa pasal kita ckp yindia?"
"Siya takda tau"
"K. Benti..berbelit lidah!" kata Ravi"So,kau nk getback balek ngan Irene ke?" Ravi memandang Jeonghan. "Kalau dia sudi,aku okay jha" Jeonghan memandang ke hadapan. "Dah ludah jilat balik. Eewww" geli Ravi.
🐾TO BE COUNTINED🐾
🐾MIAN XBEST🐾