Last day - Deal Amirina.
Aku menunggu Amir di lobby. jam yang tergantung di dinding lobby ku lihat sejenak. 8:36 a.m. . Harini aku tunggu dia lagi? Ah biasala harini kan nak jumpa mak ayah dia! Aku melihat diriku yang mengenakan kemeja putih berserta blue skinny jean harini. Mekap pun aku tebal tebalkan sikit, bukan beshe beshe gais.
Gurl gurl!
Fonku bergetar menandakan mesej diterima.
From : Sally kezenz
Time : 8:45a.m. Isha! Sorry ye pasal kelmarin? I dah pecat Luke dah! And u okay tak dengan Amir tu? Dia hantar u pulang tak?Pecat? Wow aku tak sangka Sally sayang aku lebih dari bf dia sendiri. Amir? Okay gila!
Mesej yang diterima semalam juga aku lihat.
From : mama
Time : 12:57 p.m.
Isha! It's that true that u wan't come back to Malaysia today with Ashraf? !Mulutku berhenti membaca mesej mama. Aku terkaku sambil merenung mesej itu ... lama. Tak .. takkan Ashraf yang bagitahu mama semua ni? Eh ni bukan Ashraf yang aku kenal. Ashraf yang aku kenal dulu bukanlah seorang yang jenis nak mengadu or perbesarkan masalah. Sebaliknya dia hanya diam. Aku sedar kata - kata Ashraf semalam. And he really mean it. Dia betul betul nak kan aku semula. Mesej mama tidak dibalas takut takut nanti masalah ni jadi besar pulak !
" Hye babe!" Suara itu buat aku tersentak dari lamunan. Aku menoleh ke belakang melihat Amir yang masih tersenyum. Aku melihat dia dari hujung rambut ke hujung kaki. Wow harini dia juga mengenakan kemeja T putih dan juga black jean! (Korg cuba bayang) kakinya yang skinny itu ku renung lama , macam dah sangap aku ni.
" hello , saya cakap dengan sapa ni?" Anak mataku dari tadi asyik melihat kakinya yang betul betul skinny tu tersentak.
" yeyee hem anyway , Amir u late today. Ceh cakap je saya ni tak boleh lambat dalam rule tu tapi awak. " aku menjeling kepadanya n
" Oo pandai perli ye sekarang? " dia mencubit pipiku sekilas. Sakit? Tak tapi best!
" dah la jom, excited sangat ni nak jumpa mother and father in law saya hehehee " eh kau pula yang tergedik? Lengannya ditarik aku keluar dari hotel. Aku tercari cari Lamborghininya. Ha itu dia! Aku menarik lengannya lagi ke kereta. Sedang asyik berjalan , sebuah kereta BMW putih hampir hampir melanggar aku. Cepat cepat Amir menarikku ke dalam dakapannya.
" woi tak reti bawak elok elok ke?!"aku menjerkah kuat kepada pemandu kereta aku walaupun aku sendiri tahu dia takkan dengar punya. Aku juga sempat menoleh ke arah BMW itu . Tapi BMW tu tak meluncur pergi sebaliknya keretanya diparkir elok di hadapan Lamborghini Amir.
Seorang lelaki iras iras mat salleh keluar dari BMW itu dan berjalan menuju ke arah kami.
Lelaki itu .. lelaki yang datang ke bilik aku semalam. Ashraf? Jantungku berdegup laju, jiwaku mula tak tenang. Aku memandang Amir sekilas yang masih juga melihat Ashraf. Apa akan jadi? Adakah ini hari terakhir aku dengan Amir Naufal?__________________________
Pagi itu aku ke sekolah seperti biasa . Cuma perasaan gelisah sedang membelenggu diriku seorang diri .Pelik, harini dari gate sampai ke kelas, semua usya aku. Aku melihat diriku selepas menyedari tindakan pelajar lain.
Baju terbalik? Tak
Tudung senget? Tak
So apa?
Aku sampai di kelas, kelihatan dari pintu geng Eira asyik gosip dan melihat aku yang baru sampai. Aku hiraukan mereka sebaliknya aku terus duduk di meja.
Sebaik sahaja mahu melabuhkan punggung di kerusi, Yuni datang menyapa ..
" We Rina , did u know something about you?" Aku terus menggelengkan kepala. Hatiku jadi tak tenang bila Yuni cakap macam tu, bila semua orang dok usya aku dari gate sampai la kelas.
" Rina kau tahu tak yang Ashraf tu suka kau! " dia berkata dengan nada excited or tak puas hati? Dia menepuk nepuk tangan kegembiraan. Semmm ... semua yang dalam kertas exam pad tu betul?
Hi! Em Farisha Rina? Em sorry if it's wrong. By the way nice to meet u ! ;) . Ok la pendek pendekkan cerita sebenarnya aku rasa aku suka kau. ( u must think that I was crazy, right?) & ( mesti awak tersenyum kan sekarang? ) . Nabeel dah cerita semuanya kat saya and I be like omg. Is that true that he is ur ex? Sound like crazy because he not good looking like me right? Hahahha. So I wanna ask u something, will u be mine? saya takut nanti awak jadi milik orang lain.And is that true batch laki ada cakap kalau sapa yang dapat awak ni kiranya dia hebat?And kalau awak reject, I will proof it that I really like u . I mean it :/
Kertas exam pad itu aku ronyokkan lalu dilempar ke tepi katil. Aku rasa macam baru nampak hantu! Aku memikirkan hal itu sehingga fon ditepi katil pun aku tak sentuh.
--
" hey Isha! " aku tersentak. Oh mengelamun rupanya.
" how u know that? " aku terus menanyakan dia takut takut dia perasan aku pelik sikit harini.
" heboh dekat wechat la beb , eh kelmarin aku mesej kau berpuluh puluh asal kau tak reply? "
" kelmarin aku study la "
Tipu.
Yuni mengeluarkan fonnya , Jarinya laju menekan sesuatu. Aku hanya memerhatikannya lalu fon itu diberinya kepada aku.
" nah tengok ni " aku mengambil fonnya dengan seribu persoalan bermain di minda. Aku lihat di skrin telefonnya . Kelihatan ianya chat Yuni dengan .... Ashraf? Chat mereka itu ku bacakan perlahan.
AshrafRoshdi : hi Yuni!
Yuni : oh Hi Ashraf! :D
AshrafRoshdi : I would like to ask u something, can I?
Yuni : of course!
AshrafRoshdi : awak ni kawan em apa Isha eh? Yang comel tu?
Yuni : yes why?
AshrafRoshdi : ok tell her that I like her, and dia dah baca ke surat yang saya bagi pagi tadi tu. Can u?
Yuni : WTF! It's that true? ! Why u like Isha?
AshrafRoshdi : she have a what pretty face! And maybe she have a good attitude also?
Yuni : hem okay I will
:(Fon itu aku beri semula kepada Yuni yang masih menunggu respon aku.Tapi macam mana boleh heboh satu sekolah? Takkanlah minah ni nak malukan aku kot?! Dia pun suka mamat tu.
" so how?"
" Yuni, macam mana boleh heboh satu sekolah ?" Fon ditangannya itu dibelek semula. Jarinya juga menekan nekan sesuatu.
" lain kali bukak la wechat sama, ni asyik hadap buku je 24 jam" aku ambil fon nya dan melihat di skrin telefon.
♦AshrafRoshdi
Wow she looks alike Cara Delevigne since our first meet ! i'm glad if she is mine. ;D238 likes.
379 comments.Banyaknye comments mesti cakap pasal aku.Eh perasan!
" Tapi dia tak sebut nama aku pun kan?" Aku menanyakan soalan yang memang tak patut aku tanya pun walaupun aku tahu Aku ni macam adik Cara sampai satu sekolah panggil aku RinaDelevigne. .Aku memandang Yuni yang sedang membelek belek tudungnya ..
" Ishaaa, sapa lagi macam Cara Delevigne selain kau dekat dalam sekolah ni?"
" so what's your response? " aku tergumam mendengar soalannya. Patutke aku terima mamat yang jadi kegilaan ramai tu? Or patutke aku reject dia habis habisan sebab dia dah malukan aku dengan cara tak bertauliah tu?
*******************
Heelllloooooo !! Harini update awal sikit (ceh) sebab ngantuk gila!
:( Anyway keep read and keep vote ! And u can also comment to tell me how the story. Insyaallah I will reply if sempat!(:3) Hehehee :))
YOU ARE READING
First&Last
RomantikFarisha Qasrina. People call me isha or rina. Pada awalnya aku ditemukan dengan seorang lelaki (Ashraf Roshdi) yang selalu buat hidup aku kacau bilau tetapi sering membahagiakan aku hari demi hari . Pada satu hari aku cuba mencari ketenangan setel...