Okay, având în vedere că multe persoane au problema "Când să pun doi de 'i' la verb?" m-am gandit să împărtaşec cu voi modul în care eu reuşesc să îmi dau seama când să folosesc unul sau doi de i (pentru că, poate, profesoara de română nu v-a învățat acest secret în generală)
De exemplu, luăm în considerare verbul 'A ŞTI' (deoarece verbele în cauza sunt cele ce la infinitiv se termină în 'i'):
Cum să înțelegi când se scrie 'şti' sau 'ştii"?
Simplu: înlocuieşti in frază verbul cu altul ce la infinitiv se termina cu 'a'. Eu folosesc mereu verbul 'A DA'. Dacă acest verb in propoziția reapectivă se termină cu i atunci verbul a şti va adauga un i la final.
De exemplu:
1- "Vrei să ştii ce am făcut aseară?"
Are doi de i pentru că "Vrei să DAI...", "dai" se termină în 'i'.
2- "Aş şti dacă mi-ai spune."
Are un i pentru că "Aş DA..." se termină în 'a'.
***
Nu este o regulă pe care o explică un manual, nici mie nu mi-au spus-o la şcoală, este ceva ce am realizat pe parcurs vorbind despre asta cu cineva.
Sper să fie de ajutor cuiva...................
Acest text a fost preluat de pe grupul 'Wattpad promovare' si a fost scris de Larissa Ndr, deci toate creditele merg la ea ( capitolul ii este dedicat) Sper sa va ajute si pe voi, avand in vedere ca pe mine m-a ajutat foarte mult.
YOU ARE READING
Greseli gramaticale frecvente pe wattpad
De TodoCâteva greşeli frecvente pe care le-am întâlnit pe wattpad.