Part 1

251 15 1
                                    

[HOSPITAL DAERAH SEOUL]

"Okay..Cuba puan buka mata puan.."

"Silau.."

"Boleh tak,puan??"

"Boleh doktor.."

"Syukur,ya tuhan!Eomma dah boleh melihat"

"Baiklah..Kalau macam tu,puan perlu berehat dengan cukup..selepas masa 1 minggu ni..Puan dah boleh discharge.."

"Kamsahabnida,Uisanim (doktor).."

"Gwaenchana,memang dah tugas saya untuk rawat puan..Saya keluar dulu ye??"

"Ne..Kamsahabnida.."

"Ye..(senyum)"

Tugas sebagai seorang pakar mata atau ophthalmologist memang agak mencabar.

Begitu juga dengan seorang gadis yang berkhidmat sebagai seorang pakar mata di Hospital daerah Seoul.

Setiap hari,pelbagai rintangan perlu dihadapinya olehnya.

Semua orang perlu percaya bahawa "Doktor bukan tuhan..tetapi,mereka hanya manusia biasa".

Bagi setiap pesakit mereka di sini,ada juga yang ditemuinya dengan pelbagai karenah.

"Soohyun-ah.."

Teriakan dari seorang gadis yang agak dikenali Soohyun.

"Eo?!Kyungmin..Kenapa kau nak jumpa aku ni??"

"Dah makan??Jomlah..Aku lapar lah..Kaja!" Kyungmin terus membuat muka kesian sebagai umpan untuk mengajak kawannya makan tengahari bersama.

"Kau nak lunch kat mana??" Soal Kyungmin dengan manja.

"Kita makan kat kafeteria dalam hospital ni jelah.." Jawab Soohyun dengan senyuman.

"Okay..Aku belanja,nak??" Pertanyaan Kyungmin seperti inginkan kepastian.

"Okay..Baik chingu aku sorang ni.."

"Biasalah..Kyungmin..Hehe." Jawabnya dengan mendabik dada.

"Eleh.."

Mereka berdua pun berjalan sambil berbual tentang segala pengalaman yang dialami mereka hari ini.

Skip

Semasa makan di kafeteria,tiada siapa yang membuka bicara.

Sehinggalah Kyungmin menanyakan sesuatu.

"Soohyun..."

"Ermm??Mwo?"

"Kau tahu tak??Tadi..ada doktor pakar jantung yang baru masuk kat hospital ni tau!"

Soohyun seperti pelik dengan keterangan yang diberikan oleh Kyungmin.

"Dia baru masuk kerja hari ni ke??" Tanya Soohyun sambil menyuapkan makanan ke dalam mulutnya dengan perlahan.

Kyungmin sekadar menganggukkan kepalanya.

"Tak silap aku..nama dia,Kim..Junmyeon..Ha!Kim Junmyeon.."

"Handsome ke??" Soohyun meminta kepastian.

"Ofcourse lah..Setaraf Siwon Super junior tu..." Jelas Kyungmin dengan tidak lekang senyuman di bibirnya.

"Aikk?!Puji melambung nampak??"

"Hehe..Mana tahu,aku dapat jadi yeochin dia.Dah lah,kaya..Kacak..Happy ever after aku..."

[©]I See You||EXO Chanyeol||Where stories live. Discover now