POKOK MISTERI

52 7 4
                                    

Di sebuah keluarga mempunyai 3 orang adik beradik.. 2 perempuan dan 1 lelaki...

Rizal ialah suami kepada masitah mereka mempunyai 3 orang anak ...

Anak pertama ialah seorang perempuan .. nama panggilannya ialah Aqila... dan anak kedua pula ialah Farhan (lelaki) dan anak bongsu pula bernama Aleya(perempuan)

Suatu hari , kampung mereka telah mengadakan majlis bergotong-royong dan majlis Khatam Al-Quran...

Semua penduduk di jemput hadir ke majlis tersebut.. Semua penduduk di beri tempat bermalam yang telah di sediakan(asrama)...

Apabila En.Rizal mengetahui hal tersebut, maka En. Rizal dan keluarganya turut hadir untuk meraikan majlis tersebut...

Ketika mereka tiba , mereka melihat ramai penduduk yang hadir ke majlis tersebut...

Skip..

Selepas mereka solat berjemaah(i'syak) ,seorang ustaz yang bernama Zainudin , memberitahu kepada semua orang supaya tidak menyentuh pokok yang berada di belakang surau...

Kerana pokok itu berhantu... sesetengah penduduk tidak percaya , kerana pokok yang di kata kan itu berlampu(warna-warni) seperti pokok yang di jaga rapi...

Ketika mereka sedang solat Hajat, En. Rizal terlihat seorang lelaki telah ke luar dari surau dan menyentuh pokok tersebut.

Lalu En. Rizal pun mengikuti lelaki tersebut.. ketika En. Rizal keluar dari surau... anak sulungnya(Aqila) terlihat bapanya (En. Rizal) keluar dari surau tersebut..

Lalu En. Rizal pun menyentuh pokok itu , selepas En. Rizal menyentuh pokok itu , seorang demi sorang datang untuk menyentuh pokok tersebut...

Tetapi isteri , anak2 En. Rizal dan segelintir penduduk tidak menyentuh pokok tersebut..

Setelah selesai solat hajat, semua orang di minta tidur di bilik asrama yang telah di sediakan...

Ketika keluarga En. Rizal sampai di asrama tersebut (mepunyai 2 bilik sahaja), isteri dan anak En. Rizal tidak mahu tidur bersamanya.. kerana mereka tahu bahawa ayah mereka telah menyentuh pokok tersebut..

Akan tetapi anak sulungnya memberanikan diri untuk tidur bersamanya... kerana anak sulungnya menganggap bahawa cerita tentang pokok tersebut tidak benar...

Pada jam tepat 12 malam anak sulungnya terjaga daripada tidur nye... tiba-tiba Aqila(anak sulung) terdengar bunyi yang aneh .. seakan-akan bunyi suara budak kecil yang sedang bermain...

Aqila(anak sulung) berasa pelik dan terfikir di mana bunyi itu datang... Aqila(anak sulung) memberani kan diri untuk mencari bunyi tersebut...

Ketika Aqila(anak sulung) hendak turun daripada katil, Aqilah melihat banyak makanan dan kuih yang sedap berada di hadapan katilnya...

Lalu Aqila(anak sulung) mengejutkan ayahnya (En. Rizal) untuk bangun daripada tidur.. akan tetapi ayahnya(En. Rizal) tidak sedarkan diri..

Aqila berasa seram sejuk lalu pergi ke bilik emaknya(pn. Masitah) ,lalu mengejutkan ibunya supaya sedar daripada tidur...

Setelah ibunya tersedar, Aqila berkata kepada ibunya

Aqila: ibu Aqila nak balik , Aqila tak sedap hati bile tido degan ayah... Aqilah asyik dengar suara yang pelik daripada tadi(sambil menangis ketakutan)

Ibu : Baiklah, mari kejutkan adik kamu dan kemas baju...

*setelah selesai mengemas baju*

Aqila masuk ke dalam bilik ayahnya lalu mengambil semua kuih-muih yang berada di biliknye untuk bekal ketika dalam perjalann nanti

Akan tetapi ibu aqila tidak tahu akan perkara ini...

Ibu,aqilah dan adiknya pun tido bersama dan tunggu sehingga esok pagi..

*Pada waktu pagi*

"Aqilah telah sedar daripada tidur" aqilah terkejut akan ketiadaan ibu dan adik Aqila...

Aqila menangis sambil mencari ibunya... selepas itu Aqila keluar daripada asrama itu untuk mencari bantuan (tanpa memikirkan keadaan ayahnya)

Apabila Aqila keluar daripada asrama itu... Aqilah di dapati berada di hutan yang amat sunyi dan disitu terletaknya pokok yang aneh itu...

Aqila menagis kerana melihat keadaan yang sebegini.. alia menagis sambil berkata

"Di manakah semua orang, dimanakah tok imam ..dimanakah ibu dan adik2 ku ...

*Aqilah menagis teresak-esak*

Tiba-tiba ade seorang lelaki yang tampan keluar daripada pokok aneh itu lalu lelaki tampan tersebut tersenyum apabila melihat Aqilah menagis ketakutan

Aqila berasa amat takut... akan tetapi, lelaki tampan itu memberi makanan yang berwarna merah untuk Aqila

Lalu aqila mengambil tanpa ragu2 ..kerana Aqila dalam keadaan kelaparan.. setelah Aqila selesai makan, Aqila ingin mengucapkan terima kasih kepada lelaki tampan itu

Apabila Aqila pandang wajah lelaki tampan itu, Aqila terkejut apabila melihat lelaki yang berwajah tampan tadi menjadi hodoh...

*lelaki yang menjadi hodoh itu mempunyai kapak*

Lalu lelaki tampan itu memancung kepala Aqila...

*Aqila mati...*

*sudah 2 tahun ibubapa(aqila),penduduk kampung dan anggota polis dan bomba mencari Aqila*

Tetapi sehingga sekarang ibubapanya tidak menjumpai mayat Aqila...

TAKE NOTE:-
(Hantu tersebut membunuh orang yang akan simpati kepada orang yang telah melanggar peraturan)

Idea ni datang dari mimpi author..heheh..nnti author akn update yg baru k

Creepy Tree'sWhere stories live. Discover now