Kringg.........
Afiqah mematikan alarm pada iphone6 nya.dia menggosok matanya lalu mengambil tuala dan mandi.sesudah mandi dan solat subuh. Dia turun kebawah untuk bersarapan bersama keluarga.
Good morning mama, papa
Good morning sayang, jawab mereka serentak
"Mana abang qif dengan kak lily"kataku.selalunya dua orang hamba Allah tu selalu bising di dapur pagi pagi. Selalu bertekak
"Takkalnlah achik tak ingat diorang ada latihan sukan hari nie"kata datin ads alya mama afiqah.
"Ooh. Haahlah achik lupa"abang dan kakakku seorang yang aktif dalam sukan.mereka juga seorang yang popular di sekolah.tidak seperti aku yang senyap pasif, aku cuma Bagus dalam akademik sahaja.
Aku juga tidak mempunyai ramai kawan hanya seorang nama dia Batrisya.
"Haih tengok tu termenung lagi"kata datin alya
"sori ma""nanti achik nak ikut tak pergi jaya grocer"kata dato azmin
"Nak, bosanlah duduk rumah" kataku.
Okay pukul sembilan siap-siap kata dato'azmin."okay papa
Sementara menunggu pukul sembilan.aku mengemas cadar dan membuka media sosialnya,instagram.
"Hensemnye mamat nie"kataku sambil menscroll instagramku.
"Apa nama dia",hurm rayfaz.
Mesti sedap nama dia.Apabila aku leka melihat instagram rayfaz,jam sudah menunjukkan hampir pukul sembilan.
"Alamak, dah lambat "gumamku sendirian.
Aku hanya memilih untuk pakai kemeja berwarna hitam labuh dan seluar skinny. Tudung shawl yang simple sahaja. Kasut converse chuck taylor berwarna merah.beg pula aku galas jenama gucci.cermin mata pula aku tukar kepada gaya harry potter aku pakai contact lens
"Papa,mama achik dah siap"kataku
"Okay,jom gerak."kata papa terus bergerak ke arah kereta dan menghidupkan enjin.
Perjalanan yang mengambil masa setengah jam,digunakan afiqah untuk membaca novel englishnya.
Setibanya,di jaya grocer.aku terus menuju ke tempat chocolate. Tanganku ingin mencapai coklat tapi tidak sampai,tapi ada tangan yang mengambilkannya untuk aku.
"Nah,kesian awak saya tengok"kata suara garau itu
Aku hanya diam tanpa berpaling kepada suara itu.muka aku hanya blushing sahaja sekarang nie. Almaklumlah aku seorang yang pemalu.
Aku berpaling dan aku melihat wajah seseorang yang aku kenal.iaitu rayfaz.aku malu berkali ganda apabila mamat yang selalu distalknya.
"Awak okey ke"kata rayyan.
Kalau orang lain mesti dah tetgedik bila jumpa instafamous. Tapi katakan tidak kepada afiqah
Aku hanya mengganguk dan menunduk tanda ucapan terima kasih terus aku pecut kearah mama dan papa di bahagian ayam.
Rayyan pov
Aku melihat seorang gadis terkial kial mengambil coklat,lalu aku menolongnya .
"Nah kesian awak saya tengok"katakuDia hanya mendiamkan diri sahaja.
"Awak okey ke "kataku. Dia nie okey ke.
Selepas tu dia mengangkat mukanya.comelnya dia ni. Asal pipi dia blushing. Kemudian dia hanya mengganguk dan menundukkan badannya. Kemudian terus berjalan secepat mungkin meninggalkan aku.
Pemalunya,tapi comel sangat.kataku
YOU ARE READING
Dia Instafamous,aku Miss Blur
RomanceAku afiqah aleeya selalu menjadi bayang-bayang di sekolah. Ramai orand selalu tidak tahu akan kewujudan aku. Namun.,tiba-tiba datang je mamat ni hidup aku yang damai jadi kacau bilau Kau kenapa ahhhh-afiqah- Ala saja kacau kau,comelll sangat-ray...