"aku takda pun suruh tunggu untuk aku ambik.."kata Jungkook...Yuju tidak sabar dengan perangai Jungkook lalu dia naik ke atas sempat pulak dia menjeling ke arah Jungkook...
Jungkook hanya melihat pemegian wifenya...entah rasa bersalah tertusuk dihatinya...but why??takkan Jungkook sudah terfalling in luv dengan budak nerd??
****Malam
Jungkook duduk di ruang tamu...Manakala Yuju pula hanya terperap di dalam bilik...Sunyi,ya rumah itu amat sunyi...tiada bunyi suara bergaduh manja2 di dengari...
Jungkook yang tadi tidak duduk senang terus ke bilik Yuju....diketuknya 3 kali tiada sebarang suara didengari membuatkan Jungkook risau lalu dia memulas tombol pintu bilik Yuju...
Jungkook terkejut apabila melihat Yuju di dalam selimut dengan keadaan mukanya pucat tapi di dalam biliknya agak panas...Jungkook melangkah ke arah Yuju lalu duduk di samping Yuju...
Jungkook menyentuh dahi Yuju..panas!...Jungkook risau akan keadaan Yuju lalu diangkatnya badan Yuju secara bridal style lalu dibawa ke hospital menggunakan keretanya...
Di Hospital
Jungkook dari tadi tidak duduk senang...berdiri duduk berdiri duduk...pening pening pening.. -,-..
Akhirnya Doktor D.O keluar dari wad...Jungkook yang sedar akan kehadiran Doktor D.O terus serbu ke arahnya😂...
"Bagaimana keadaan isteri saya??" Kata Jungkook... wait,dia kata ISTERI??
"Isteri awak ok tapi dia tak cukup rehat...Sejak dua menjak ni dia selalu muntah tak??"tanya Doktor D.O.. "nei,kekadang dia ada muntah2.."kata Jungkook..
"Mungkin dengan cuaca sekarang kesihatan isteri awak agak kurang sihat...isteri awak masih sekolah??"tanya Doktor D.O...Jungkook pun menggangguk...
"Saya nak isteri awak tak payah sekolah dulu dalam beberapa hari ni...Saya akan beri ubat untuk dia...jaga permakanan dia...jangan suruh dia selalu bergerak then jangan keluar dari rumah..."kata Doktor D.O
Jungkook pun mengangguk...di dalam permikirannya hanya Yuju Yuju Yuju.."boleh saya rawat isteri saya??"tanya Jungkook...Doktor D.O mengangguk lalu dengan sepantas kilat Jungkook masuk ke dalam wad...
"Budak zaman sekarang,kahwin awal2...aku ni masih tak kahwin2 pun tak macam mereka...haishh...siapalah nak kahwin dengan aku.."kata Doktor D.O lalu beredar...
Jungkook melihat Yuju yang terlintang di atas katil.. "haih...kau ni menyusahkan aku tahu tak??"kata Jungkook sambil menatap Yuju...
"Nasib aku sayang kau tahu tak...oleh ko aku dah nak jadi gila cause setiap masa aku ingatkan ko ja...aishh"kata Jungkook lalau ketawa kecil membuatkan Yuju tersedar dari pengsannya...
Yuju terus duduk dan melihat persekitarannya... "aku kat mana??"tanya Yuju... "dalam hati aku ni haa.."kata Jungkook menyakat Yuju...Yuju membuat muka blurnya... "katalah betul2"kata Yuju..
"Kau kat hospital...tadi aku heran ko tak keluar dari bilik so aku masuklah bilik ko then aku tengok ko dalam selimut dah macam pocong tahu tak...aku sentuh dahi ko,panas and aku pun terus hantar g hospital.."kata Jungkook..
"Owh"kata Yuju...
"Apsal ko pandang aku huh?"kata Yuju apabila Jungkook dari tadi tidak lepas menatap Yuju... "salahkah aku tengok isteri aku??"tanya Jungkook... Yuju geli mendengar kata2 Jungkook itu...
"Tak sangka pula kau cantik tanpa pakai cermin mata.."kata Jungkook... "err -,-...dahlah geli aku dengar"kata Yuju membuatkan Jungkook ketawa...
Krrreeekkkk
"Yuju?Jungkook?"
Bersambung
YOU ARE READING
[C] You And Me [YUKOOK]
FanficSinopsis: Kalau benci jadi suka. Kalau terbalikkan bagaimana pula? Hidup penuh dengan kacau bilau. gadoh,cemburu dan gembira. Yuju yang seorang pemarah manakala Jungkook seorang kaki perempuan. Semua kaki nak dikebas. Complete! Cover by @YukookHy...