Part 21

798 39 8
                                    

"Aku takutlah!"

"Sakai betul kau ni?"

"Aku tak nak!"

Suga dan yang lain melihat Jimin merengek di atas lantai. "Aku bukannya nak suruh kau jual diri kau kat club! Aku suruh kau guna baju dress ni!" Marah Suga.

"Tak nak! Nanti Eunha kecam aku." Kata Jimin lagi.

"Bodoh punya orang. Ni kan antara rancangan kaukan? Kau nak dorang cedera lagi macam dulu?!" Kata Suga dengan nada terkawal.

"Tapi kenapa mesti guna dress. Nanti nampak paha putih aku. Huuuu." Kata Jimin.

"Kau ni Jimin. Bagi malu je. Takpa,aku takkan ketawa kau jadi perempuan separuh masa. Nanti aku leh make up kau." Kata Eunha memujuk Jimin.

Jimin mencebik. Demi Eunha dia setuju.

"That's my chimchim!" Kata Eunha lalu memeluk Jimin. Selainnya memandang mereka. Macam tak tahu Jimin suka Eunha.

"Okay,berbalik daripada rancangan kita. Jimin kau jadi perempuan pelayan kat kedai MinSeok Hyung. Aku dengar Yein,Yeri selalu lepak dekat sini." Kata Namjoon.

"Jap,kenapa kita target Yein dan Yeri?" Tanya Yuju pula blank.

"Aku dengar Yein dan Yeri ada kat belakang stage waktu kau dengan Jungkook buat persembahan." Kata Hoseok.

"Yeke?" Tanya Umji.

"Ha,ah sayangku Umji." Kata Sowon.

"Yelah."

"Back to our plan,Jimin kau jadi pelayan. Tak lama lagi Yein dan Yeri akan datang ke cafe MinSeok Hyung. Kau hantar minuman dorang but jangan lupa letakkan speaker kecil ni kat bawah air Yein atau Yeri supaya kita dapat dengar apa dorang cerita" kata Suga.

"Muka kau macam nak makan org ja." Sindir Taehyung.

"Eh Kepala Ninggal argh kau." Kata Suga memarahi Taehyung.

"Jom!"

*

Situasi Yeri dan Yein

"Yeri unnie,betulkah kerja kita tuh? Tak terlalu over ke?" Tanya Yein dengan wajah yang cemas.

"Kau ni Yein,dah tu kerja kita. Over? Tahlah." Ujar Yeri.

"Tapi nanti mereka lain tak syak kita tak? Yelah si Namjoon oppa ada tengok Yein kat belakang stage." Kata Yein.

"Lol,kenapa nak syak kita? Mereka ada bukti ke kita buat. Unnie dah aturkan semua. Takde yang akan terbongkar."

"Excuse me. What do you want miss?" Pelayan bertanya kepada Yein dan Yeri.Dia ialah Jimin.

"Give me Apple juice."

"Also Pineapple Juice."

"Oh,makan?"

"Erm. Tak".

"Jap,awak ni mcm pernah saya tgok." Kata Yeri kepada Pelayan tersebut aka Jimin. Wajah Jimin cemas.

"Oh sorry,embak dari Indonesia. Enggak ngerti apa yang miss katakan." Ujar Jimin berlakon.

"Really? You like Jimin Oppa " kata Yeri lagi

"Unnie,mungkin ni kembar Jimin Oppa kowt." Kata Yein.

"Permisi embak."

Beberapa minit kemudian.

"Ini airnya. Nikmati ya?"

"Oh,okay." Kata Yein tersenyum melihat Pelayan.

"Yein."

"Nei Unnie,wae?"

"Unnie rasa cam tak selesalah."

"Kenapa pulak?Tadi Unnie yg semangat. Ni tak" kata Yein."Unnie takut kalo BTS Gfriend tahu yg kita dua buat.bak kata orang,benda tak dijangka akan berlaku."

"Unnie ni. Kita mesti yakin. Tapi kalo mereka tahu pun,ni bukan salah kita. Ni salah EMMA."

"Yelah,tapi kau tahukan EMMA tuh mcm gila. Ada ke patut dia nak bunuh diri dia demi nak dapatkan Jungkook Oppa. Cish."

"Even Yein minat Jungkook Oppa,tapi taklah mcm Emma tuh. Yaena yg minat Jungkook Oppa dari dulu lagi taklah sampai macm tuh." Kata Yein menghirup air diordernya.

"Jadi ni salah EMMAlah? "

Yein dan Yeri terkejut melihat lelaki dihadapan mereka.

"J-Jungkook?!"

Bersambung

[C] You And Me [YUKOOK]Where stories live. Discover now