Om ni har missat det så har jag lagt äin bilder på karaktärerna i dom tidigare kapitlena och om ni trycker på bilderna får ni se hela bilden❤️
-------------------------------------------
Idag skulle jag berätta för Wilma om vad vi är och framförallt vad hon är.
Jag vet att hon har fått reda på att hon är adopterad så det kanske inte är bästa tillfället att berätta men det är dagen innan hon fyller år och hon kommer ändra form imorgon så om hon inte vet så kan det få stora konsekvenser.
Men i alla fall så är jag påväg till cafét som jag hade bestämt träff med Wilma vid. När jag kommer in så sitter redan Wilma vid ett bord så jag sätter mig mittemot henne.
" hej." Säger jag till henne
" hej. Vad var det du ville prata om?" Frågar hon
" jag är ledsen att jag drar upp detta men saker är inte som du tror. Det fins magi" börjar jag förklara
" eh.... Nej det gör det inte!" Säger hon
" jo till att börja med så var dina riktiga föräldrar magiska och din mamma Alexia var eller är en jätte mäktig element häxa vilket betyder att hon kan kontrollera elementen så som vatten luft jord och eld. Din pappa Alex var eller är en jätte mäktig varg inom skiftar samhället vilket menas med att han kunde byta form till varg"
" h..hur vet du vad mina riktiga föräldrar heter och hur vet du att dom var eh.... Magiska" frågar hon obekvämt och är blek i ansiktet
" därför att jag eh typ kände dom" Säger jag obekvämt
" va!" Ropar Wilma högt. Jag hyssjar och fortsätter berätta
" ja när mina föräldrar dött så var jag typ 5 och var hemlös. Och en dag så hittade dom mig i en gränd och tog med mig hem och uppfostrade och tog hand om mig som deras egen sedan när jag var 14 så försvann dom och har inte hört av sig sedan dess och ingen vet om dom lever eller är döda. Sedan hittade Maria och Stefan mig. Och som tur så visste dom om den övernaturliga världen. Dina föräldrar var typ dom mäktigaste inom magi världen. Och det betyder att du också kommer att bli mäktig. Du kommer skifta imorgon på din födelsedag och då blir du en varg och så kommer du Kunna använda magi eftersom din mamma var häxa. Du kommer att lära dig att kontrollera elementen osv."
Wilma hade blivit vit i ansiktet och stirrade med stora ögon på mig.
" s...så jag k..kommer bli en mäktig typ varg häxa??" Frågar hon obekvämt och stirrar på mig.
" eh.. Ja typ så" svarar jag med ett litet flin.
" men en sak till du behöver veta är att när du skiftat så kommer jag att föra dig till MS alltså The magic school där du kommer få ett rum och sedan kommer du bo där och ha lektioner på dagarna i typ 3 år. Men för dig så kanske det blir annorlunda eftersom dina föräldrar var eller är så mäktiga så har du tur så kanske du bara får gå 1-2 år." Fortsätter jag för henne.
" sså jag kommer få lämna mina föräldrar" frågar Wilma tyst.
" inte dina riktiga föräldrar men ja du kommer inte träffa dom igen förens om typ 1 år om du inte åker hem på loven och så."
Säger jag
" okej men hur ska jag förklara för dom att jag ska till en magisk skola? Dom kommer flippa ur helt" säger hon och hennes ansikte har sakta återgått till sin normala färg igen.
" du kan säga att du fått ett jättebra erbjudande till en skola i England och att det är ett internat eller något sådant. Vi åker antingen imorgon eller i övermorgon beroende på hur du vill." Säger jag till henne
" okej men då åker vi i övermorgon om det är ok för dig för jag skulle vilja ta farväl av mina föräldrar ordentligt. Okej?" Svarar hon och reser sig upp.
" japp. Ses imorgon da" säger jag och går ut från cafét
-----------Wilmas POV------------------
Asså jag är helt chockad. Är mina föräldrar så mäktiga som Josh säger eller ljuger han bara?
Men jag måste berätta för mina föräldrar om att jag har fått erbjudande till ett jättebra internat i England så att jag kan åka. Men jag är osäker på hur dom kommer ta det. Jag kommer ju liksom behöva åka i övermorgon så jag kommer inte ens hinna säga hejdå ordentligt.
Men aja.
Jag går ut från caféet och börjar gå hemmåt. Klockan är närmare 5 så vi har Suttit på fiket i typ 3 timmar om inte mer!
-----
När jag kommer hem så går jag upp på mitt rum och börjar slänga fram kläder som jag ska packa ner.
Undra hur det kommer kännas att skifta och när jag kommer skifta. Jag får ju inte direkt göra det hemma för då kommer mamma och pappa få spel. Ja
Jag kallar dom fortfarande för mamma och pappa dör dom har ändå varit mina föräldrar i typ hela mitt liv.
"Gumman det är mat!" Ropar mamma
" kommer" ropar jag tillbaka och går till köket.
Jag sätter mig och kollar på mamma och pappa när dom inte ser. Tänk att jag inte kommer träffa dom på typ 1 år!
Undra hur dom kommer ta det.
Plötsligt får jag en klump i magen.
Jag kommer sakna dom jättemycket när jag bara får träffa dom på loven.
------
Nu har jag ätit klart och gör i ordning mig för att sova.
När jag lagt mig i sängen så ligger jag vaken länge och funderar på hur jag ska göra och så. Men tillslut så glider mina ögonlock igen och jag somnarSorry för ett lite slarvigt kapitel enligt mig.
Jag hoppas att ni tyckte om det ändå!
Ett lite längre kapitel idag för vi sitter i bilen och är påväg hem
Så jag har tråkigt och tänkte att jag kunde skriva. Som sagt så skulle jag bli jätte glad av förslag till boken då jag börjar få slut på idéer men à det kommer ett kapitel till imorgon så ses då
//idis❤️
ESTÁS LEYENDO
The Magic school
Hombres LoboOm jag vetat vad som skulle hända mig när jag fyllt 16 så skulle jag aldrig gått med på det men nu visste jag ju inte det så det gick som det gick men det är klart jag ångrar det inte heller för det ledde till att jag träffade min lifstids partner o...