Evet arkadaşlar öncelikle herkese merhaba. Bugün klasik ve klişenin farklarını konuşacağız.
1-klasik
Kendisini severim, klasik müzik, klasik hikayeler... Lakin klişe ile karıştırılmamalıdır. Çünkü klasik eskilerin günümüze kadar gelmesi ve yine günümüze gelene kadar sevilmesidir. Mesela eski yazarlar ve kitaplar, Çalıkuşu sevmeyen var mı? İşte onun gibi veya en basitinden Külkedisi. Hadi ama küçükken okudunuz veya dinlediniz ve severdiniz. Ama en büyük özelliği çalıntı veya özenti olmamaları. İkisinin de eşleri var mı? Ya da benzeri. İşte bu tür kitaplar klasiktir...
Şimdi gelelim klişeye
Herşeyden önce özentidir. Şu şekil de:
Ben Şekil soyadım Çekil. 18 yaşındayım. (Farkındaysanız hepsinin yaşları aynı) babam iş adamı annem bankacı ve babam beni şirketlerinin ortağının oğlu olan badlarin badi yakışıklı bad ile evlendirecek ki ben onu tanımıyorum bile...Tanıdık geldi mi? Evet, bildiniz zoraki evlilik. Bir kere hepsinin yaş aynı 18. Biri de 20 yaşında olsun. Hadi onu da geçtim. Bu tür kızlar güçlüdür bilmem nedir. Ama bu kız ne hikmetse babasına ses çıkaramıyor. Çıkarsa bile engel olunuyor. Hadi onu da geçtim. Hangi baba kızını bu yaştayken evlendirilir? Hangi devirdeyiz? Madem yazacaksınız en azından ben olsam ne yapardım? Diye düşünüp öyle yazın ki gerçek hayat gibi olsun. Her neyse birde sonu var bu işin ve evet sonunu dahi ezberledik, okadar çok var ki... Sonunda kız erkeğe erkek kıza ya da namı diğer Şekil Bad'e Bad Şekil'e aşık oluyor ve mutlu son... İlk başlar da severdim ama gına geldi artık yeter.
Birde bunlardan çok olması beni üzüyor. Üvey ağabey vs. vs. (Yazarın aklına gelmedi.)
Bence kitabınızın okunması için klişelerden uzak bir konu bulmanız ve ona uygun bir kurgu bulmanız gerekiyor. Klişelerle bu kadar ilerleyemezsiniz bence.
İstediğiniz bir konu veya eleştirilmesini istediğiniz bir kitap varsa yorumlara yazabilirsiniz. Hoşçakalın...
Not: Yazdığım örnekleri salladım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazar Olmak Ne Gerektirir?
Non-FictionBurada sadece eleştirmiyoruz. Bilgilerimizi paylaşıp daha iyi yazar olmaya, hatalarımızı düzeltmeye çalışıyoruz. Bu kitabı diğerlerinden ayıran en büyük özelliği ise bu kitabın tamamen sizin ve benim önerilerimizle yapılacak olması. Bir şeyler öğren...