Part 5

10 1 2
                                    

"Weii mana Angeles?" Soal Francisco. Kali ini bukan Alexander yang bertanya. Alexander hanya membisu, apabila mereka berempat datang ketempat Alexander dan rakan-rakannya.

"Dia tak datang sekolah hari ni. Ehmmm dia patah kaki." Kata Victoria. Victoria memandang ke arah Alexander. Alexander hanya memandang ke arah lantai.

'Adakah Alex yang nampak wajah dan menembak kaki Angeles?' Soal hati Victoria kepada dirinya.

Francisco memandang ke arah Victoria yang asyik memandang kelakuan yang Alexander.

'Apa bukan hanya aku yang perasan tentang perubahan mendadak sikapnya Alex?' Soal Francisco pula.

Victoria perasan yang Francisco kini memandang ke arahnya. Dia takut jika Francisco memikirkan yang bukan-bukan tentang dirinya. Lalu dia memandang ke arah kawan-kawan mereka yang lalu mulakan menceritakan lawak-lawak bodoh yang dibacanya di laman facebook.
Semua tertawa. Victoria betasa lega.

Alexander hanya berdiam membisu tanpa sebarang gelak tawa darinya seperti selalu.

"Apa kata kita pergi melawat Angeles nanti?" Alexander berkata membuatkan empat sekawan itu terdiam dari gelak tawa mereka. "Ha'ah" sokong Francisco. "Boleh juga, petang ni bukan ada buat apa-apa pun" kata Justin. "Aku ikut saja" kata Edward. "Aku pun" kata Nicolas.

"B..boleh a... a.. pa sa..lah..nya" kata Victoria tergagap. "Eh? Takleh ke? Takpelah." kata Alexander. "Boleh boleh" kata Marina dan Taylor mengiakan saja. Selena memandang ke arah Victoria.

-skip-

Mereka bersembilan pulang ke rumah sewa 5 wanita itu untuk melawat kawan mereka. Sebelum pulang mereka singgah di kedai runcit berhampiran rumah sewa wanita-wanit itu.

Ketika itu Angeles hanya memakai seluar pendek atas lutut dan memakai bra dan singlet di kawasan ruang tamu. (Oh shit! Authornim gelak).

Alexander diberi kunci rumah. Angeles yang terkejut melihat Alexander di pintu rumah membaling batal yang berada di sofa tepat terkena ke muka Alexander. Alex segera menutup pintu rumah tersebut. (Wadapakkkkkiuuuzgsbjbxkajdjdhsibdbdjsjnbishxhdhsbs)

Penguin nazak - kahwin awal lah kau!!!! Hahahaha

Itik gila - woiii!!! *baling penguin dengan bantal*

#abaikan lagi#

"Asal?" Tanya Victoria. Kini Victoria yang masuk ke rumah terlebih dahulu dan mencari Angeles di bilik.

"Asal tak beritahu aku dorang nak datang??!!!!" Marah Angeles. "Maaflah aku lupalah". Kata Victoria.

Angeles dan Victoria pun keluar dari bilik. Muka Alexander kini merah padam. "Kau tak nampak apa-apa kan?" Kata Angeles dekat Alexander dengan suara yang sedikit tegas. "Iya iya iya" kata Alex menafikan perkara tersebut. Semua tergelak melihat telatah Alexander yang ketakutan dan mukanya yang terlebih darah itu. (LOL!).

'Walau apapun aku still sayang kau, pasti ada sebab kau lakukan semua ini.' bisik hati Alexander.

Dalam gelak tawa Victoria, dia tengah bimbang. Bimbang  tentang Alexander akan memberitahu pihak berkuasa.

Dia tidak kesah apa sahaja hukuman yang akan didapatinya. Tetapi Angeles seorang pembunuh. Sudah pasti ramai yang telah dibunuh olehnya. Sudah tentulah hukuman yang akan terimanya juga setimpal dengan perkara yang lakukannya.

Itik gila - Baru sekarang nak fikir fasal hukuman alah semua ni? Sebelum buat perkara macam ni taknak fikir pula?!!!

Penguin nazak - aku pelakon jer lah!!! Kau yang buat watak aku macam tu!! Dah buat sambungan story ni cepat!! Kesian kat readers kita!!! 

Itik gila - kita? Excuse me?

Penguin nazak - whatever!

#abaikan

"Kau dah okay tak?" Tanya Alexander bimbang. 'Kalaulah aku tahu kau, memang aku nasihat jer takdelah sampai aku tembak.' Bebel hati Alex.

'Erkk'.

"Aku okay, jangan risau lah" kata Angeles selamba.

"Macam mana boleh terseliuh?" Tanya Francisco.

"Terseliuh?" Bingung Angeles.

"Ehh. Dia jatuh tangga. Tu lah terseliuh tu!" Kata Victoria sedikit tegas. Angeles memahami maksud kawannya itu. "Hehe" tawa Angeles.

"Lain kali hati-hati" kata Edward.

"Iya iya iya" kali ini Angeles pula yang mengiakan sahaja. (Lol)

..

Next part. ♡

Thanks To Be My Bestfriends.Where stories live. Discover now