00-✿PART 1✿

103 7 1
                                    

Aku mula stress main game baby hazel ni. Nangis je kerja.

"Su Minnnnnnn!!!" jerit ommaku. Habis terpelanting iphone aku ni. Omma ni bila aku tengah bersuka ria ni nak teriak macam burung gagak.

"ye omma cantik godaan appa" pujukku.

"anakku Su Min. Omaa suruh beli barang² dalam list tu pon susah ke! Omma nak masak kejap lagi. Tetamu datang tahu tak! Anak dara apa ni dari pagi sampai matahari naik asyik pegang phone? Tolong omma sikit" bebel Ommaku. Aku dah biasa.

"mana?" tanyaku.

"mana apa kamu ni?" tanya ommaku lagi.

"list barang² tulah! Tadi suruh Su Min beli" jawabku malas.

"atas meja makan. Omma akan pastikan yang bakinya ialah RM35.70 faham? Jangan nak sesuka hati beli ini itu" katanya.

"Kamu ni Min Su asyik nak membebel je. Ni Su Min. Appa bagi duit lebih. Belikan appa Oreo nae? Selebihnya kamu belanja lah" katanya.

"banyaknya appa! Gomawoo! Saranghae" aku memeluk tubuh appaku yang sudah berumur separuh abad itu. Boros kan aku ni?

-------------------
"aigo! Troli tinggal satu je?" aku berlari mendapatkan troli yang terhad pada hujung minggu. Maybe sebab ramai orang datang.
Aku melihat list yang omma beri.

✿List barang keperluan❀

1

. Tepung Halus
2. Gula Kastor
3. Minyak jagung
4. Susu Segar
5. Ovallet
6. 6 biji telur
7. Serbuk Penaik
8. Esen Vanilla
9. Pes Raspberi

Aigo banyaknye! Omma pun boros cakap orang je. Menyampah. Aku memilih barangan yang berkualiti. Omma kata tak kisah mahal atuu murah asalkan berkualiti. Tapi macam mana nak tahu ianya kualiti? ヽ('▽`)/

Aku terleka seketika ketika memilih barang.

"Err puan. Boleh tanya tak? Mana satu serbuk penaik?" tanyaku agak keliru.

"yang ni dik. Hahaha" jawabnya.

"ouh... kamsahamnida" pabila aku beralih pandangan kebelakang. Toyol dari lautan bawa lari troli aku! Aku mengejar lelako tersebut.

"yah! Ni troli saya lah. Apa ni? Main ambik je. Ewahh sedap bontot kau je?" marahku. Dia hanya membuat muka 1 sen. Poyo euw.

"Jung Hoseok imnida. Panggil hoseok nae? Muah" dia mengenalkan dirinya. Dia nak goda aku ke? Nonono. Dia berlari sambil membawa troli aku.

"tungguuuuu saya ada cadangan" jawabku. Dia berhenti berlari.

"cadangan apa ni baby?" tanyanya.

"kongsi troli asingkan barang boleh? Saya perlukan troli tu sangat lah. Nanti omma saya marah" rayuku. Dia segera mengangguk anggukkan kepalanya.

Aku berjalan beriringan dengannya. Tiba² aku terasa tangan gergasi memeluk pinggang ku. Hoseok~

"hoseok! Apa masalah awak ni. Baru je kenal dah macam ni eh. Eeee cubit kang cubit nak?" aku memberi amaran.

"jangan lah baby" meluat nya aku layan kuda kepang ni. Tolong lah bawa aku keluar dari bertemu dengan kuda kepang ni.

"baby? Nama saya bukan baby. Nama saya Baek Su Min. Omma saya Baek Min Su ヽ(^0^)ノ terbalikkan je HAHAHA" Kali ni aku dan Hoseok ketawa bersama. Dan macam suami isteri siap berpelukan.

---------------
Aku pulang ke rumah. Omma aku dah nantikan kepulangan aku dah. Tengok? Betapa excited nak masak untuk tetamu.

"Minnie! Aigo minnie" omma aku berlari anak ke arah aku. Serta merta lagu janam janam janam dimainkan. Aku mendepakan tanganku.

"omma!!!" laungku. Part ni 1tak best key. Omma aku cium and peluk barang² yang aku jinjing ni? Sampai hati π_π

Omma aku menuju dapur untuk membuat persiapan. Jam dah menunjukkan pukul 5.47 p.m. aku kemas bilik dan mencari baju yang sesuai untuk keluar malam ni.

----------------
Aku mengenakan Blaus putih , skirt bling bling dan but pendek untuk ke kelab malam. Aku turun ke bawah. Omma dah start buat muka bengis dia tu ヽ('▽`)/

"waeyo?" tanyaku hairan.

"yah! Tetamu istimewa nak datang pakai lah elok sikit! Apa ni pakai macam ni makeup tebal euw. Pergi tukar cepat tetamu sampai 15 minit lagi" marahnya. Habis lengan aku dipukul pukul dia.

"minnie nak pergi club..." jawabku. Omma menggelengknn kepalanya. Sumpah aku takut. Aku berlari masuk ke dalam bilik.

Aku hanya mengenakan gaun paraa lutut bewarna merah. Aku rasa aku nampak sangat elegan dengan rambut ekor kuda disisir belah tepi. Aku mencuci muka untuk menghilangkan makeup yang tebal ni.

Now, muka aku tak ada makeup. Still cantik okay~^O^~. Aku mengenakan makeup yang natural sahaja. Nanti over² omma marah pula. Omma dah ketuk² bilik aku.

"ya omma minnie dah siap ni" kataku.

"cantik. Okay ikut mama cepat" omma aku nak buat suprise or nak jual badan aku aigo janganlah fikir bukan². Kelihatan seorang lelaki yang handsome. Tapi muka tidak kelihatan.

"mr. Jung and mrs. Jung. Ni lah anak perempuan saya" kata ibuku lemah lembut.

"hehe annyeonghaseyo cheonun Baek Su Min imnida" kataku. Aku tengok lelaki tu dah mula genggam tangan dia. Wae? Tak sabar tengok muka aii yang cantik? Aku mengambil tempat duduk.

"ni anak saya Mr. Baek and mrs. Baek. Jung Hoseok. Dia ni pemalu hahaha. Horse! Apa tunduk² ni?"kata Mrs. Jung . Apa pasal dia tunduk? Wait! Mrs. Jung kata Jung Hoseok.

"hye Su Min...hye semua.." katanya sambil tersengih.

"memandangkan dah lama kita borak ni. Setuju la ye tuan and puan Baek? Anak saya ni bujang memanjang" kata Mrs. Jung. Aku baru nak buka mulut tapi omma aku dah tutup mulut aku.

"Su Min mana tandas?" tanya Hoseok. Aku menarik lengannya menuju ke tandas. Tiba² dia tarik aku sekali masuk tandas.

"shhh" katanya.

"kau tahu tak? Girlfriend aku mesti marah bila tahu kita akan kawin" katanya.

"so?" tuje aku jawab.

"wait! Kita kawin? Kita kawen? Kita kawan?" tanyaku. Membuntang mataku. Bersuami dengan lelaki bernama Hoseok. Omg...

Aku dan Hoseok keluar dari toilet dengan tergesa-gesa. Mrs. Jung and Mr. Jung dah chaw dah.

"omma appa... sampai hati" katanya. Hahaha.

"tidur sebilik dengan Su Min! keputusan omma muktamad and tiada bantahan" jawab ommaku.

Mati lah...

***
Annyeong! Ff ke 4 saya 😂ff 2 lagi dah terbelenggu dah sebab tak ingat password tak leh lah update.
Dah baca. Vote and comment nae? Annyeong~

[#]Vote ❀
[#]Comment ❀

hida_bts378

❀A Mate?❀[Malay Fanfic][Fast Update]Where stories live. Discover now