01-❀PART 2❀

79 5 0
                                    

Aku membaling bantal, selimut dan bantal guling kepada Hoseok. Hoseok hanya memandangku dengan jelingan tajam.

"bagilah elok²!" katanya. Aku tidak menghiraukan dia. Aku sanggup tidur tanpa selimut asalkan aku tidur atas katil bukan dekat lantai.

--------------------
Aku bangun, Hoseok tak bangun lagi? Aku bangunkan dia supaya dia beralih tidur ke katil. Aku segera membersihkan diri.

Keluar sahaja dari bilik air. Hoseok sibuk main phone aku. Amboi, belum kahwin dah pandai sentuh barang orang.

"buat apa tu babun" tanyaku. Dia segera menunjukkan mesej nya bersama girlfriend dia Seolhyun. Cantik...tapi aku lagi comel. Serta merta aku menukar pandangan ke arah katil. Setahu aku, aku dah kemas. Apasal bersepah ni?

"apasal pandang saya macamtu? Jelous?" tanyanya.

"eleh...saya pun ada boyfriend. Nama dia kim seokjin. Pandai masak,handsome" kataku. Kini, Hoseok menjelingku.

"nah ambik balik phone awak ni. Ingat saya batak?" kata Hoseok. Aku menolak Hoseok hingga terbaring di katil. Aku bingkas bangun dan lari. Hoseok mengejarku. Laju nya dia lari. Macam kuda kepang betul lah!

"eii apa ni main kejar² pulak horse dengan minnie ni" ommaku menegur aku dan Hoseok. Aku hanya tersenyum. Tiba² Hoseok memeluk dan mencium pipiku. Aku berlari semula dalam bilik dengan terburu buru.

Belum sempat aku tutup pintu Hoseok dah masuk and kunci pintu. Apa kau nak sebenarnya Hoseok?

"eh apasal masuk? Ni bilik saya!" pekikku. Biar dia pekak dengar suara aku.

"tak lama lagi awak milik saya. Semua yang awak ada akan jadi milik saya tau tak!" jawab Hosek dengan suara yang lantang.

"saya belum 100% jadi milik awak. Awak pon tetap couple dengan Seolhyun. Teruskanlah" kataku.

"ouhh kesiannya awak tak ada orang suka awak" kata Hoseok. Aku hanya menahan air mata. Dia tak tahu masa silam aku. Senyap jelah ! Apa masalah kau pondan. Aku mengusap dadaku supaya tidak mengeluarkan kata² kesat.

------------------
"omma sampai bila omma nak suruh hoseok duduk dekat rumah ni? Tidur dengan pelacur busuk tu? Yela omma sorry. Hah sampai bila2? Apa ni baju hoseok kat sana la! Nanti hoseok datang. Annyeong " aku menghendap Hoseok. Dia guna phone aku lagi sekali.

Aku menolak pintu dengan kasar. Aku masuk ke dalam bilik air yang berdekatan.

Jung Hoseok Pov

Aku membuka galery Sumin. Gambar Seokjin dan Sumin. Ya, hampir keseluruhannya gambar Sumin bersama dengan Seokjin. Tapi... gambar terakhir adalah gambar dia dan anak patung?

Mataku liar mencari anak patung tersebut. Itu dia! Aku lihat anak patung tersebut. Didada anak patung itu terukir nama Sumin bersama Seokjin.

End Hoseok pov

Aku keluar dari tandas. Keaadan sunyi. Rupanya Hoseok sedang memeriksa barangan aku. Aku menarik rambutnya dan menampar pipinya.

"jangan sentuh yang tu!" jeritku. Hoseok jatuh mencium lantai. Hoseok bangun dan menolak aku semula.

"wae? Apa masalah kau betina pasal teddy bear pon nak marah². Aku bukan batak sangat dengan teddy bear murahan ni. Setakat macam ni aku boleh beli banyak lagi lah!" jerit Hoseok pula lalu membaling anak patung itu keluar jendela.

Apa dia buat? Apa kau buat Hoseok! Aku terduduk. Air mataku deras mengalir. Hoseok yang dari tadi perangai seperti dirasuk serta merta berubah apabila melihat aku mengalirkan air mata.

Aku keluar dari bilik dengan tergesa dan terjatuh. Kenapa kaki aku lemah saat ni? Aku merangkak kemudian aku bangun dan berlari semula. Teddy bear tu dah kotor!

"maafkan saya Seokjin...maafkan saya... bukan salah saya!" kataku. Aku memeluk seerat eratnya teddy bear itu. Pemberian Seokjin. Aku masuk ke dalam bilik semula. Aku mengambil beberapa helai tisu basah dan lap bahagian kotor itu.

Aku letak teddy bear itu diatas katil. Aku menatap sepuasnya wajah teddy bear itu.

"awak...tak lama lagi saya akan kahwin. Awak marah tak? Saya harap awak tak marah. Walaupun saya dah nak kahwin, awak tetap No.1 dalam hati saya" aku memeluk teddy bear itu.

--------------
3 bulan kemudian

"sumin... dah siap?" tanya appaku. Aku mengangguk. Aku segera mendapatkan lengan appaku. Kahwin dengan Hoseok bukanlah perkara yang berfaedah dan menarik tapi sebaliknya.

***
Sorry late update. Vote and comment. Thank you. Assalamualaikum ~

[#]Vote ❀
[#]Comment ❀

hida_bts378

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 24, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

❀A Mate?❀[Malay Fanfic][Fast Update]Where stories live. Discover now