Sevgili saygılı ve benim için çok değerli okur,
Size geçtiğimiz günlerde yaşadığım bir olayı anlatmak istiyorum. Amacım kendimi size acındırmak veya mağdur göstermek değil, sizi cahillik veya kıskançlığa karşı örgütlemektir. •Bir gün arkadaşla oturuyorduk. Bu konuya nereden geldik bilmiyorum ama bir anda "Dil kursu açalım." deyiverdim. O da onayladı bu fikri. Sınıfı ve dilleri kararlaştırdık. Hangi dilleri kimin öğreteceğini, günleri belirledik. Sonra diğer arkadaşımıza haber verdik, durumu anlattık. O da tamam deyince işe koyulduk. Önce kayıtlar için bir yere iki tane sandalye koyduk. Masa bulamadığımız için bir tanesi masa görevi görecekti. Sonra 1. arkadaş mikrofon getirdi. Mikrofonla bütün siteyi dolaşıp dil kursu açtığımızı duyurduk. Kayıtları nerede yaptığımızı da söyledik ama kimse gelmedi. Umudumuzu kaybetmedik ve kapı kapı dolaşarak tanıttık kursu. Bir - iki kişi kayıt yaptırdı. Sonra 2. arkadaşımın bir arkadaşı vardı. Ona ve ailesine sorduk. Düşüneceklerini söylediler. Bizim karşı komşuya söyledik. Onlar bayağı ilgilendi. Çok da soru sordular." Bu dillerin hepsini kim biliyor?" dedi ben de "Ben." dedim. Çünkü gerçekten iki öğretmen var, ben de o dillerin hepsini biliyorum arkadaş ingilizceyi öğretiyor ben de diğerlerini. Yaşımı falan sordu ben de söyledim. Çok şaşırdılar. Sonunda onlar da düşüneceğiz dediler. Erken kayıt kampanyamız da vardı "Dört dil öğrenene bir dil bedava"diye. Beklediğimiz ilgiyi göremedik ama yine de yapmaya karar verdik. (2017'de) 2.arkadaşımla geceye kadar dolaştık. Buna rağmen 2. arkadaşımın ailesi katılmak istemedi. Ertesi günü o arkadaşım bana "Ben kursta yokum." dedi. Zaten kendisi öğretmen olmayacaktı, sadece kayıt işleri için ona söylemiştik. Sebebini sorduğumda bana şunları dedi: "Ailem sana güvenmiyor, o yaştaki biri bu kadar dil bilemez diyor." dedi. Ardından bana bir kalem verdi ve bir kağıda "Nasılsın kanka?" cümlesini yazdı. Bunu bildiğim bütün dillere çevirmemi istedi. Kanka kelimesinin her dilde karşılığı olmadığını bilmek için yabancı dil bilmeye gerek bile yok. Gerçekten. Ama ben yine de çevirebildiğim kadarıyla çevirdim. "Babam istedi. Babam bunları kontrol etsin." falan dedi. Ben de babası hepsini biliyor sandım. Ertesi günü geldi "Babam google çeviriden baktı sadece ingilizce doğru çıktı." dedi. Ben de ona her dilde karşılığı olmadığını anlattım. Beni üzen ve kızdıran cümle ise şu oldu: "İnsanlara da yanlış öğretirsek insanlar bize yalancı der." dedi. •Birincisi " Öğreten biziz sana ne oluyor?" ikincisi "Bu fikrin benden çıkması benim bunu göze almış olmamın kanıtı." Bakın gördüğünüz gibi ülkemizde GOOGLE ÇEVİRİ'YE GÜVENEN cahil insanlar var. Ya akıl var mantık var. Google Çeviri'nin cümleleri doğru çeviremediğini bu insanlar bilmiyor! Yazık ya! Cidden yazık! Ayrıca bir insanı yaşına göre yargılamak en nefret ettiğim şeylerden biridir. Bakın benzeri Amerika'da oldu. Hatırlarsanız 9-10 yaşlarında bir kız haber yapıyordu. SIRF KIZIN YAŞI KÜÇÜK DİYE ONA BEDDUA ETTİLER!!! Bunun yanında onu destekleyen insanlar da oldu tabii ki. Başta da söylediğim gibi, benim amacım 2,27 BİN KİŞİNİN benimle beraber bunlara karşı DUR DEMEK!
GELİN BERABER BU YANLIŞ ANLAYIŞA SON VERELİM! Bakın ben şu ana kadar wattpad'de özel mesaj hariç kimseye yaşımı söylemedim ve o kıza benzememek için de söylemiyorum. Birçoğunuzdan küçük olduğumu tahmin edebiliyorum. Ben şu ana kadar bir sürü kötü yorum aldım, ama hiçbirinden bu kadar etkilenmedim. ŞUNU BİLİN Kİ; BENİM DİL ÖĞRETME VE ÖĞRENME İSTEĞİM HÂLÂ DEVAM EDİYOR VE EDECEKTİR!!! LÜTFEN SİZ DE BANA YARDIMCI OLUN.Şimdiden teşekkürler. Size güveniyorum. Lütfen güvenimi boşa çıkarmayın.
Sevgilerle,
Pelin