Soru-Cevap

283 2 1
                                    

Bu bölümde özelden sık sık gelen sorulara toplu bir biçimde cevap vermek istedim. Böylece beni daha yakından tanımış olursunuz🙂
1.Üniversitede mi okuyorsun?
Hayır,üniversitede dil bölümü veya herhangi bir bölüm okumuyorum.
2.Almanya'nın veya Avusturya'nın neresinde yaşıyorsun?
Hiçbir yerinde. İstanbul'da yaşıyorum.
3.Kaç yaşındasın?
En çok sorulan soru. Yaşımı söylemek istemiyorum çünkü maalesef yaş ile olgunluğu karıştıran cahil insanlar çok var. Ama artık liseye gittiğimi söyleme vakti geldi sanırım. Bu kadar yeterli😂
4.Almanca'yı nereden öğrendin ve neden ilgin var?
Aslında ben Almanca ile 5 yaşımdan beri tanışıyorum da diyebiliriz çünkü kuzenim Alman. Her yıl Türkiye'ye geldiklerinde Almanca konuştuğu için onun sayesinde bir sürü kelime öğrenmiştim. Sonrasında 5.sınıfta okuldaki derslerde tam anlamıyla öğrenmeye başladım. 7.sınıfta okul değiştirdim,Almanca yerine Fransızca seçtim ancak bu arada Almancamı hep geliştirmeye çalıştım. Almanca'ya ilgimin olması sebebi kuzenimle daha rahat anlaşmaktı,şimdi kendisi Türkçe öğrendi zaten o yüzden artık sebebi de değişti. Almanya ülkesine karşı büyük bir ilgim var geçen seneden beri. En büyük hayalim ileride orda okumak. Bu yüzden yakın zamanda Almanca kursuna başlayarak daha da geliştirmek,sertifikalandırmak istiyorum.
5.Almancamı nasıl geliştirebilirim?
Seviyenize göre kitaplar okuyabilirsiniz benim en çok kullandığım yöntem. Tabii ki bunu sesli bir şekilde okumanız aksanınızı kuvvetlendirecektir. Video veya filmler izleyebilirsiniz,şarkı dinleyebilirsiniz. Veya YouTube'da sınav videoları izleyin tavsiyemdir. Tabii ki benim kitabımı okumayı unutmayın:)
6.Instagram hesabın var mı?
Evet. pelin.mor9 hesabımdan takip edebilirsiniz,mesajlarla sorularınıza da cevap veririm.
7. En sevdiğin yazar/şair?
En sevdiğim yabancı yazar Shakespeare, Türk yazar ise Wattpad'de the_Elestirmen  . Normalde de Sait Faik Abasıyanık, Gülay Hüseynova örnek aldığım yazarlardandır.
Ünlü olan birçok yazardan daha çok ünlü olmayı hak ediyor diye düşünüyorum. Şair olarak Mehmet Akif Ersoy çünkü bize İstiklal Marşı'nı o kazandırdı. Onun dışında Nazım Hikmet olabilir,veya Necip Fazıl Kısakürek.

8.Almanya'ya gittin mi?
Evet ama üzerinden birçok yıl geçti. Bu yıl inşallah tekrar gideceğim.
9.Ödevime yardımcı olur musun?
Tabii ki olurum ama ödevinizi ben yapamam. Benim de kendi ödevlerim var:)
10. Hangi dilleri öğrenmek isterdin?
Öncelikli hedefim tabii ki Almanca seviyemi ilerletmek. İngilizcemin de C1-2 olmasını isterdim tabii ki. Fransızcada devam etmek istiyorum ancak iki dili aynı anda yapabileceğimden emin değilim o yüzden o şimdilik askıda diyebiliriz. Onun dışında İtalyanca öğrenmeyi hep çok istemişimdir:)

Diğer soruları özelden sorabilirsiniz, en kısa sürede cevap vermeye çalışıyorum❤️

Almanca'nın TemeliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin