'Ben je zeker dat ik je niet moet brengen, Lauren?', vraagt haar moeder aan het ontbijt.
'Nee mam, het lukt echt wel om de bus te nemen hoor..', zucht Lauren.
Haar moeder kijkt haar bezorgd aan.
Als Lauren klaar is met ontbijten, trekt ze haar jasje aan en neemt haar tas en koffers.
'Voorzichtig zijn lieverd! Stuur je een sms als je aangekomen bent? Veel plezier! En als er iets is bel je me maar op hé!', zegt haar mama nog net voor Lauren de deur achter zich toe trekt.
Haar moeder moet echt leren dat ze geen vijf meer is. Oké, ze wil alleen maar helpen, maar ze doet soms erg kinderachtig.
Als de bus aankomt probeert Lauren haar koffers zo snel mogelijk op het trappetje te zetten. Een meisje die vooraan zit ziet het en helpt haar.
'Dankjewel.', zucht Lauren. Ze glimlacht en gaat naast het meisje zitten.
'Ik ben Alicia.', zegt het meisje zacht.
'Lauren.', antwoordt Lauren terug.
Na een tijdje praten ontdekken ze dat ze naar dezelfde school gaan en dat hun kamers vlak naast elkaar zijn.Als Lauren de sleutel in het slot steekt en de deur opent merkt ze een supermooie en schone kamer op.
Ze zet haar koffers in het slaapgedeelte en gaat daarna op het bed zitten. Ze moet even bekomen van de busreis.
Om te beginnen steekt ze al haar kleren in de kast en gaat daarna even bij Alicia kijken. Die is al net zo onder de indruk als Lauren.
Na dat ze allebei hun koffers helemaal uitgepakt hebben, besluiten ze dat ze samen gaan lunchen in een cafeetje op de hoek.
'Wat neem jij?', vraagt Alicia terwijl ze naar de menukaart kijkt. Lauren twijfelt maar gaat dan toch voor het broodje met ei en tomaat. Alicia neemt een slaatje.
Na het lunchen keren ze terug naar het appartementencomplex. Als ze aankomen zien ze een meisje staan voor Alicia's deur.
'Hallo? Wie ben jij?', vraagt Alicia bezorgd aan het meisje.
'Hoi! Ik ben Katrin! Ik ben je kamergenote! Alleen.. Zit mn sleutel ergens in mn koffer en die is nogal rommelig..' De laatste woorden kwamen er stiller uit. Alicia lacht.
'Ik help zo wel zoeken.', zegt ze als ze haar sleutel uit haar tasje pakt. Katrin lacht dankbaar.Het is acht uur en er wordt op de deur geklopt. Het is Katrin.
'Zin om met ons een film te kijken?', vraagt ze. Lauren knikt.
Snel neemt ze haar mobieltje en sleutel en volgt Katrin op haar pantoffels.
Al gauw wordt het tien uur.
'Ik ga maar eens gaan slapen.', gaapt Lauren.
Als ze eenmaal in haar bed ligt, kijkt ze nog even op haar mobieltje. Haar moeder geeft haar een sms gestuurd.Alles goed lieverd? We missen je al! Xx
Snel antwoordt ze:
Alles gaat prima! Ik mis jullie ook hoor.. X
Een traan rolt over haar wang. Ze is bang dat ze heimwee zal krijgen. Ze besluit dat ze morgen maar eens zal bellen of skypen. Genoeg tijd. Een weekje om precies te zijn, want dan starten de lessen weer.
Ze zet haar wekker om 9:00 en gaat dan slapen.
JE LEEST
The perfect girl?
ChickLitLauren had het perfecte leven. Althans tot ze op kamers ging. Al snel kreeg ze te maken met de bitch van school, de badboy, slechte cijfers. Haar ouders dreigen haar zelfs van school te veranderen. Maar dan krijgt ze een kamergenoot, Niels. - Jaja...