- 2 -

2 0 0
                                    

Lauren wandelt het centrum van de stad in. Ze is op weg om boodschappen te halen. Twee uur en veel geld minder loopt ze met vier zakken te sjouwen naar huis. Eenmaal in haar flatje bergt ze alles op in de kasten en in de koelkast. Daarna gaat ze in de zetel zitten skyped ze nog even met haar ouders en met Natasja (haar beste vriendin van de middelbare school).
Als het eenmaal half elf is gaat ze slapen.

- 1 week later -
Het is zeven uur. Vandaag moeten alle studenten van College Zuid Amsterdam terug naar school. Lauren staat op en loopt in haar pyjama naar de keuken waar ze een boterham met chocopasta smeert. Ze drinkt snel wat melk en gaat naar de badkamer waar ze gaat douchen. De warme stralen lopen op haar huid. Ze wast haar donkerblonde haren. Als ze klaar is droogt ze zich af.
Uit haar kast neemt ze een skinny met een shirtje en haar blauwe adidassen. Ze maakt een vlecht in haar bijna-droge haar en pakt haar tas in. 'Mobieltje, portemonee, boeken, pennenzak, map, agenda, kaartje.' Snel checkt ze alles nog eens na voor ze haar deur op slot doet en vertrekt naar het college. Het is maar vijf minuutjes lopen.
Wanneer ze er is kijkt ze naar het grote gebouw. Ze is onder de indruk. Ze is hier wel twee keer geweest, maar nu pas dringt het tot haar door. Hoe zal ik ooit de weg hier vinden?,denkt ze. Ze zucht nog eens en wandelt dan het plein op. Aan de ene kant bevind zich de kantine met de moestuin en de nerds, aan de andere kant, bij het voetbalveld, zie je de populaire leerlingen. Dan heb je nog het tussengedeelte, en daar staan de gewone leerlingen.
En ja hoor, ze ziet Alicia en Katrin al meteen staan. Katrin leunt tegen een jongen aan en Alicia staat er maar wat bij. Snel loopt Lauren op haar vriendinnen af.
'Hoi meiden! Hoe gaat het?', vraagt Lauren. 'Goed!', roepen Alicia en Katrin in koor. De jongen vraagt aan Katrin of ze mee wil lopen naar z'n lokaal. Katrin knikt. 'Zullen we op een bankje zitten bij het voetbalveld?', vraagt Alicia. 'Is goed.', zegt Lauren
Als ze zitten komt er een bal naar hen toegerold. Lauren staat op en geeft er een harde trap aan. En wonder boven wonder zit hij er nog in ook. Enkele jongens kijken haar verbaasd aan. Een jongen met pet, leren jasje aan komt naar haar toe. 'Hoe deed je dat?', vraagt hij jaloers. Lauren die zelf nog verbaasd is antwoordt: 'Euh... Volgens mij is dat gewoon toeval. Ik kan echt geen bal normaal vangen of trappen.'
De jongen grinnikt. 'Dat zal wel. Je liegt. Volgens mij zit jij gewoon op voetbal..' Lauren lacht. 'Zie ik er zo uit?' Hij lacht. 'Nee, zo zie je er inderdaad niet uit. Je lijkt meer een ballerina op gouden sokjes. Prinsesje!' Grijnst hij. Z'n vrienden schieten in de lach. 'Vind je het grappig?!', vraagt Lauren nors. Ze staat op en loopt met Alicia weg. Ze hoort de jongens nog wat na lachen.
Als de bel gaat loopt ze naar haar lokaal. Frans. Mevrouw Vaantjes komt binnen en begint meteen op een bekakt frans accent te spreken. Lauren ergert zich er meteen aan. En alsof het nog niet erger kan zit die vervelende jongen die blijkbaar Nick heet bij haar in de klas.

The perfect girl?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu