Ik ben nu al een paar maanden erg misselijk. Met mama en Renz ben ik naar de dokter gegaan. Die is tot de conclusie gekomen dat ik zwanger ben. Ik moet dit heel erg verwerken en er vliegen allemaal vragen door m'n hoofd. Ik heb zo gelijk een gesprek met een verloskundige en een echo. Ik ben erg verbaast en ook totaal niet want ik krijg al een aardige buik. We lopen het ziekenhuis in en ik wordt gelijk best zenuwachtig. Renz en mama merken het aan me en zeggen dat het allemaal goed komt. Mama gaat me melden en Renz en ik gaan vast naar de wachtkamer. Als mama er aan komt ben ik ook gelijk aan de beurt en loop ik mee met de verloskundige. Renz gaat mee mama wacht in de wachtkamer. Als we na ongeveer 10 minuten gepraat te hebben komen we bij de echo aan. Ik vind het heel spannend gelukkig is Renz erbij. Ik ben erg blij dat Renz mijn vriend is. Hij steunt me en ik ben hem er erg dankbaar voor. Tijdens de echo word gezien dat alles goed gaat met de kleine. Het hoofdje en buikje worden gemeten. Uit de meting word berekend dat ik nu 4.5 maand zwanger ben. 20 weken! Ze kunnen het geslacht al zien maar we willen het nu nog niet weten. Misscien later wel. We nemen afscheid van mevrouw de jong de verloskundige. En we maken een afspraak voor over 2 weken. Als we thuis aankomen vertel ik het mijn vader dat ik al 20 weken zwanger ben. Hij is verbaast maar wel blij. Niet blij dat ik zo jong zwanger ben maar dat is nou eenmaal zo zei die. Het is onderhand ook al 6 uur savonds en we belsuiten naar de snackbar te gaan om het een klein beetje te vieren. Renz gaat ook mee. Tijdens het eten hebben we het erover hoe we het gaan doen met wonen. Ik zelf ben nog een beetje te jong om een huis te mogen huuren maar Renz is bijna 18. Mijn ouders lijkt het goed dat we een appartememtje gaan zoeken waar we met zn 3e kunnen wonen. Maar eerst morgen naar de ouders van Renz. Vanavomd blijft hij bij me slapen. Morgen is hij vrij en mama meld mij ziek op school, zodat ik morgen naar de ouders van Renz kan om het te vertellen. Natuurlijk gaat Renz ook mee. We zijn uitgegeten en gaan naar huis toe. Het is kwart over 7 als we echt thuis zijn. We gaan douchen. Ondangs dat ik 20 weken zwanger ben is mijn buik niet dik geworden. Niet dat ik dat heel erg vind maar het is wel appart. Na het douchen gaan we vast in bed liggen. We kijken nog een film en gaan daarna slapen. Morgen gaan we dus naar de ouders van Renz dus we hebben onze rust wel nodig. Na de film is het onderhand al 10 uur. We gaan slapen. We gaan naar de badkamer om onze tanden te poetsen. Als we in bed liggen hebben we het nog even over de dag. Daarna is het toch echt tijd om te gaan slapen.
JE LEEST
Mijn onverwachte pracht
RandomGaby is 17 jaar. Haar vriend Renz is 18. Ze zijn beide dolgelukkig met elkaar. Alles is normaal, tot het onverwachte gebeurd.