Volgende dag
Half 7Ik word vroeg wakker. Renz slaapt nog. Ik laat hem nog even liggen want het is nog erg vroeg. Ik besluit even te gaan douchen en stap m'n bed uit. Op het moment dat ik de deur open hoor ik 'Goedemorgen lieverd.' Ik draai me om en zie dat Renz wakker is. 'Goedemorgen handsome' zeg ik tegen hem. 'Ik ga douchen kom je ook?' Vraag ik. Renz knikt en komt uit bed.
Onder de douche masseert Renz me. Wat kan hij dat toch goed. Ik ben echt dol gelukkig met hem als mijn vriend. Sinds dit jaar doet hij een andere opleiding. Hij word nu fysiotherapeut. Daarom kan hij ook zo goed masseren denk ik. We zijn klaar met douchen, Renz legt een hand op m'n buik. 'Wat is het ook een wonder he' zegt hij en kijkt me verlieft aan. 'Jaa' zeg ik tegen hem. En kijk hem diep in de ogen aan. 'Ik hoop dat ons kindje jouw ogen krijgt. ' zegt Renz tegen me. Ik lag naar hem. 'En ik hoop dat ons kindje jouw lach krijgt.' Zeg ik. 'Want je lach is zo mooi.' 'We krijgen gewoon een pracht kindje schat' zegt hij en geeft me een zoen. Ik voel hem glimlachen en moet daarom zelf ook glimlachen. Ik had me geen betere vriend kunnen bedenken.We zitten aan het ontbijt. 'We moeten nog bedenken hoe we het gaan vertellen aan mijn ouders Gaby.' 'Ik weet het niet eigenlijk. Heb jij een leuk idee?' antwoord ik en kijk hem aan. Hij schud zijn hoofd. 'Ik zal mama eens vragen straks als ze beneden komt.' zeg ik en eet m'n crackers op. Ik krijg sinds een paar dagen weer wat binnen zonder dat het er gelijk weer uit komt.
Mijn moeder komt beneden. 'Goedemorgen jongens' zegt ze. 'Goedemorgen' zeggen we in koor. 'Mam, we weten niet goed hoe we het grote nieuws aan de ouders van Renz moeten vertellen. Kan je ons helpen een leuk idee te bedenken?' Vraag ik mijn moeder. 'Misschien kunnen we een kaartje maken waarop het staat?' stelt mijn moeder voor. Ik kijk Renz een keer aan en we knikken allebei. 'Leuk idee mam, wil je me helpen die te maken?' 'Dan kan ik ondertussen vast naar de winkel om iets erbij te kopen' zegt Renz. 'Met alle liefde wil ik helpen.' is mama's antwoord.Na het ontbijt vertrekt Renz naar de winkel om iets kleins te kopen om aan zijn ouders te geven. Mama en ik kruipen achter de computer om een kaartje te maken. (in de bijlage bovenaan zie je het eindresultaat) Renz komt na een kleine 30 minuten terug de kamer in. Hij heeft een pakje mee om aan zijn ouders te geven. 'Renz, kom eens kijken alsjeblieft.' Roep in naar de gang. 'wat is er lieverd?' hoor ik van de gang komen. 'Mama en ik willen je wat laten zien, we hebben de kaart af' Antwoord ik en laat hem naar de computer komen.
Na een minuutje stilte hoor ik Renz 'wauw echt prachtig schat' zeggen. Ik kijk hem blij aan wat ben ik toch gelukkig met hem.
JE LEEST
Mijn onverwachte pracht
RandomGaby is 17 jaar. Haar vriend Renz is 18. Ze zijn beide dolgelukkig met elkaar. Alles is normaal, tot het onverwachte gebeurd.