Nieuw boek

95 2 0
                                    

Jaa! Ik heb weer een nieuw boek online gezet! Het begint ergens in september zo heb ik even de tijd om wat hoofdstukken voor uit te schrijven en mijn eigen planning te maken.

Het boek heet Unknown en het is een Shawn Mendes fanfictie, het verhaal gaat over een meisje dat Nouk heet, ze woont in Canada en word ergens op straat gevraagd of ze de vriendin van Shawn Mendes wilt zijn. Alles is nep, maar, wie weet hoe het afloopt?

De proloog:

Ik zet mijn fiets in het rek en loop richting het plein waar Quinn al staat te wachten. Ze begint te zwaaien als ze me ziet lopen en ik sla met mijn hand tegen mijn voorhoofd. Het is ook zo'n idioot hé.

'Nouk!' Gilt ze en rent naar me toe.

'Echt waar, idioot dat je er rond huppelt,' lach ik terwijl ik haar een knuffel geef.

'Lang niet gezien.' Lacht ze terwijl ze me de eerste de beste kleding winkel intrekt. 'Nee, hé, vanochtend tijdens werk,' ik haal mijn hand door mijn bruine haar en loop achter Quinn aan.

Ze drukt een shirtje van only in mijn hand en loopt gelijk weer weg. 'Wat moet ik er mee!' Roep ik haar nog na maar krijg geen reactie meer. Ik schud mijn hoofd en draai om.

Ik pak een zwarte croptop uit het rek met een gescheurde zwarte broek. Ik draai me weer om en ga opzoek naar Quinn, hopend haar hier ergens te vinden.

Waarschijnlijk staat ze weer bij de jurkjes, Quinn is echt een jurkjes meisje, ze draagt bijna altijd wel jurkjes of het is een rok met een leuk shirtje.

'Nouk!' Hoor ik ergens achter mij en draai me om. Ik zie Quinn's roze haar boven de rekken uit steken en loop naar haar toe.

'Dit shirt past echt bij je,' ze drukt opnieuw een shirtje in mijn hand. Ik lach en bekijk het shirtje. Het heeft een uitgesneden rug en rafels aan de onder kant, op de voorkant staat een doodshoofd.

'En, misschien hebben ze hier nog wel wat andere piercings voor je, je hebt altijd standaard dat zilveren ringetje in je neus, misschien hebben ze hier wel een zwarte,' ik knik en draai me om naar het rek.

Ik pak een rood shirtje uit het rek wat lang aan de achterkant is en kort aan de voorkant. 'Quinn? Misschien is dit is een leuk in plaats van al die jurkjes.' Ik geef haar het shirtje en ze bekijkt het bedenkelijk.

'Ik pas hem straks, op zich vind ik het wel een leuk shirtje.' Ik glimlach en loop achter haar aan naar het volgende rek.

Twee uur later waarin ik zo'n 45 minuten op een bankje heb gezeten en de kleding van Quinn heb moeten keuren zitten we met een broodje en mok koffie ergens in en gezellig restaurant.

Ik heb drie shirtjes gekocht, een die ik van Quinn in mijn handen gedrukt kreeg en twee die ik zelf heb uit gekozen, twee broeken en een zwarte neuspiercing ring.

Mijn telefoon trilt in mijn broekzak en ik haal hem er uit. Ik zie dat ik een berichtje heb van mijn moeder en glimlach.

"Hey schat, hoe is het daar in Canada? We missen je hier wel hoor, kom je snel weer een keer op bezoek?x mama en papa."

Ik open het bericht en typ een berichtje terug.

"Hey! Het is hier fantastisch, ik kom zeker een keer langs, bespreken wel een datum, kan ik ook weer even kijken of alles daar veranderd is, jullie mogen natuurlijk ook hier heen komen!x Nouk"

Ik leg mijn telefoon met het scherm naar beneden op tafel en kijk naar Quinn die al lachend naar haar telefoon kijkt.

'Wat is er zo grappig?' Ik kijk haar aan en lach als ik haar verschrikt zie op kijken. Ze word langzaam rood en schut haar hoofd.

'Er is helemaal niks grappig?' Vraagt ze aarzelend en laat een lachje horen. 'Wat is zijn naam en hoelang ken je hem al.'

Ze begint te praten over hem en verteld dat ze hem op het internet heeft ontmoet en dat hij volgende week langs komt en nog veel meer dingen.

Rond vier uur staan we beiden op en lopen we naar buiten. 'Het was leuk, zie ik je morgen weer op het werk?' Ik geef haar een knuffel en stap naar achteren.

'Jups, al ben ik wel eerder vrij omdat ik naar de tandarts moet.' Ze zucht en draait zich om.

'Spreek je wel weer.' Ik zwaai nog een keer en loop dan naar mijn fiets toe.

Ik gooi mijn tassen voor in mijn mand en haal mijn fiets van het slot af.

'Jongedame?' Een man van rond de 50 staat naast me en kijkt me aan. Ik draai me naar hem toe en kijk hem vragend aan.

'Wil jij de vriendin van Shawn Mendes zijn?' Ik schud verward mijn hoofd en trek een wenkbrauw op.

'What the fack? Waarom?' Ik kijk de man naast me raar aan. Waarom zou ik de vriendin van Shawn Mendes moeten zijn/worden?

'Ja of nee?' De man tikt ongeduldig met zijn voet op de grond en kijkt om zich heen.

'Natuurlijk, dat wil iedere fan, maar waarom?'

'Wij weten genoeg, mogen wij je mail en telefoon nummer dan krijg je binnen een week waarschijnlijk bericht.' De man drukt een papiertje in mijn hand met een pen.

Ik schrijf alles er op en geef het papiertje met de pen terug. Voor dat ik met mijn ogen kan knipperen zijn de mensen al weer verdwenen, ergens de mensen massa in.

Ik schud nog een keer verward mijn hoofd plug mijn oortjes in mijn telefoon en zet wat muziek op. Ik trek mijn fiets uit het rek en fiets richting mijn appartement.

De cover:

De link:

https://www.wattpad.com/myworks/79082641-unknown-shawn-mendes

Als je de link niet kunt open klik dan hier op: MrsSnaar daar kun je het boek ook op vinden. Ik hoop dat jullie het een leuk verhaal gaan vinden!(:

Letter ||aiWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu