Chapter 11 [ Bobo & Flashback RaeKook 3 ]

3.5K 268 97
                                    

Pintu rumah Puan Kim diketuk . Pantas wanita pertengahan usia itu membuka pintu .

Puan Kim : Anak omma dah balik !

Dipeluknya anak perempuan yang dirindui . RaeMi tersenyum . Hubungan mak dan anak sememangnya tidak dapat dipisahkan .

Puan Kim memandang pelik lelaki yang seperti sebaya dengan RaeMi .

Puan Kim : Siapa tu ?

RaeMi : Ni chingu Mimie . Jungkook .

Dalam pada satu masa yang sama ketiga manusia itu tersentak .

" Kenapa aku panggil diri aku Mimie ? Huwaa malu la aku . 😥 Mesti arnab ni gelakkan aku . 😫" - RaeMi

" Mimie ? Rindu nya Kookie kat Mimie . Tapi kenapa Mimie macam tak ingat Kookie ? 😭 " - Jungkook

" Kenapa anak aku tetiba panggil diri dia Mimie ? Kenapa muka lelaki itu .. Macam .. IlHoon ? IlHoon - ah anak kamu kah ? " - Puan Kim

Jungkook mengenalkan dirinya sambil membongkokkan badan .

Jungkook : Annyeong . Jungkook imnida . 😊

Puan Kim : Nae annyeong . Mari la masuk .

RaeMi : Omma . Jungkook tidur sini tau .

Puan Kim : Yela .

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••

Sudah lewat malam . Jungkook masih belum tidur . Ingatannya masih terbayang zaman kecil dahulu .

-Flashback-

Jungkook menenangkan RaeMi yang sedang menangis di funfair .

Jungkook : Haishh . Janganlah nangis .

RaeMi : Mimie nak teddybear tu . Tapi orang tu dah ambil 😭😭😭😭😭😭😭 .

Jungkook sudah mati akal . Dia mendapat idea .

Jungkook : Mimie , jom ikut Kookie pergi kedai tu balik ..

RaeMi : Tsk . Tsk . Nae ..

Jungkook memanjat kerusi yang tinggi . Maklumlah pendek lagi . ( mesti comel tho 😍😍 )

RaeMi mengelap air mata nya sambil melihat Kookie yang duduk di kerusi tinggi itu . Gadis itu menarik baju Jungkook sambil menayangkan muka blur .

Jungkook membiarkan RaeMi . Sehingga gadis itu merajuk . Berdiri di sebelah kerusi Jungkook sambil memuncungkan bibirnya . Jungkook tersenyum . Merajuk la tu 😝

Jungkook : Ahjussi ! Kookie nak baling bola kat tin tu boleh tak 👉👈

Ahjussi itu senyum lalu memberi kan bola itu kepada Jungkook .

Sekali balingan , semua tin berjaya jatuh ..

Jungkook : Yeay yeay ! Ahjussi , boleh tak Kookie dapat teddybear coklat tu ? Mimie nak teddybear . Kookie dah janji dengan dia .. 👉👈

Ahjussi : Bagus Kookie ni . Nak bagi yeojachingu ye ?

Muka Jungkook memerah . Pantas dia mengambil teddybear yang besar itu lalu meninggalkan kedai tersebut .

Jungkook : Mimie ~ nah teddybear . Lagi besar .

RaeMi memandang Jungkook dengan muka blur nya sekali lagi . Bibirnya mengukir senyuman .

RaeMi : Yeayy ! Kookie kamsahamnida 😍😍😍

Jungkook : Nak letak nama apa ni ?

RaeMi : Poppeye alaaa yang makan bayam tu hehe ..

Jungkook : Tak comel 😰 Kalau Bobo ?

RaeMi : Okay je .. Thanks Kookie .

RaeMi mencium pipi Jungkook sekilas . Suka bila ada teddybear yang lebih besar .

-End of Flashback -

Jungkook bangun perlahan lahan . Dia menuju ke dapur kerana lapar . Tiba - tiba ada satu benda yang menarik perhatian nya .

Teddybear .

Jungkook mendekati teddybear itu . Masih sama macam dahulu .

Puan Kim : Rindu Bobo ?

Jungkook terkejut . Puan Kim mengenali dia ke ?

Jungkook : Ahjumma ?

Puan Kim : Nae Kookie 😊

Puan Kim memeluk Jungkook seperti mak dan anak .

•••••••••••••••••••••••••••••••••••

Jungkook mengeluh . Kenangan dia dan RaeMi terhapus begitu sahaja dalam ingatan RaeMi .

Ya , Puan Kim menceritakan semuanya tentang RaeMi . Sedih sungguh apabila mendapat tahu RaeMi amnesia dan tak dapat mengingat masa silam mereka .

Jungkook memegang tangan Puan Kim .

Jungkook : Omma Kim , Kookie minta maaf tentang kemalangan Appa Kim . Appa Kookie rasa bersalah sangat sampai dia suruh Kookie cari Omma Kim .

Puan Kim tersenyum . Diusap rambut lelaki itu .

Puan Kim : Takpe la . Tu semua dah takdir . Omma Kim dah terima kenyataan .

Jungkook : Omma Kim . Kookie cintakan Mimie . Kookie rindu Mimie .

Cinta ? Ya . Sejak dari dulu Jungkook memendam rasa cintanya kepada RaeMi . Dia membuli RaeMi untuk membuatkan RaeMi mengingati dia . Rupanya , gadis itu tidak lansung ingat Jungkook .

Puan Kim terkejut . Memang dia tahu Jungkook masih sayangkan RaeMi .

Tapi ..




Chanyeol bagaimana ?

[#] ayokk chanyeol caner eaaa 😋

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 26, 2016 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Are You Yeoja ?? [Jungkook]Where stories live. Discover now