School was eindelijk over. Deze week had extra lang geleken door al die toetsen. Ik was er echt helemaal klaar mee. Ik liep naar de voordeur toe en pakte mijn sleutels. Ik weet natuurlijk dat het geen zin heeft om erover in te zitten, ik bedoel, de toetsen zijn toch al gemaakt. Maar ik kon het gevoel gewoon niet loslaten. De wiskunde toets was ook gewoon zo slecht gegaan. Ik liep naar binnen toe en hing mijn jas op. Eigenlijk heb ik gewoon wat afleiding nodig nu. Opeens hoorde ik zachtjes het geluid van een viool. Ik spitste mijn oren om het beter te kunnen horen. Het kwam van boven... maar ik had helemaal geen viool. En daarnaast, wie was dat in vredesnaam?! Langzaam liep ik naar boven toe en het geluid werd steeds harder. Ik kon nu duidelijk horen waar het geluid vandaan kwam: de studeerkamer. De deur stond op een kier en ik gluurde naar binnen. Jungkook zat over het bureau gebogen. Hij was aan het tekenen terwijl hij naar klassieke muziek aan het luisteren was. Echt weer iets voor hem om mij niet te vertellen dat hij langs was gekomen. 'ik weet dat je er bent.' Mompelde hij met een grijns zonder op te kijken van zijn tekening. Ik glimlachte en beet op mijn lip. Hij draaide zich naar me om en stond op terwijl hij zijn armen spreidde. Ik liep naar hem toe en knuffelde hem. 'hoe zijn je toetsen gegaan?' Vroeg hij aan me. Ik zuchte "mwah, het ging best goed... totdat ik de wiskunde toets moest maken..." "ik heb wel wat om je op te vrolijken." Zei hij glimlachend. 'Oh ja?' Hij pakte mijn hand en bracht me naar de woonkamer. ' blijf op de bank zitten en ogen dicht!' Ik deed mijn ofen dicht nadat ik ben gaan zitten. Ik hoorde hoe Jungkook weg liep naar de keuken en later de gordijnen dicht trok. Wat was hij aan het doen? Na een paar minuten voelde ik opeens dat hij heel dichtbij was. 'Hou je ogen dicht.' Fluisterde hij. Ik voelde zachtjes zijn lippen op de mijne en de vlinders in mijn buik maakte allemaal drie dubbele salto's. 'Open je ogen maar.' Ik opende mijn ogen en mijn mond viel gelijk open. Jungkook had de woonkamer in eennpaar minuten omgetoverd tot een mini-bioscoop zaal, met allemaal lekkers op tafel en alle kussens die we hadden op de bank gelegd. Alle gordijnen zaten dicht en hij had de lichten rood en op het allerzachts afgestemd. Hij haalde zijn schouders op 'ik weet dat je ontspannen word van films dus ik dacht...' Hij glimlachte naar me en mijn hart smolt. Ik had echt het allerbeste vriendje ooit. 'Dit is echt... perfect.' Hij begon weer te grijnzen en plofte neer op de kussens. Ik nestelde me dicht tegen hem aan. 'Ik hou van je.' Fluisterde ik naar hem terwijl ik hem recht aankeek in zijn mooie bruine ogen. Hij glimlachte weer naar mij 'ik ook van jou.'
EINDE