Vianočné Šťastie

59 1 0
                                    

Ráno ma prebudila vôňa čerstvo upečených sladkých medovníčkov. Obliekla som si teda župan, dala som si svoje papuče s medvedími ušami a šla som sa pozrieť do kuchyne. Zazrela som mamku ako z rúry vyťahuje medovníky. ,,Dobré ránko.“ pozdravila som mamku.                                                                         ,,Dobré ránko aj tebe. Nechceš mi pomôcť s pečením?“ spýtala sa ma mamka.  ,,Jasné len sa pôjdem prezliecť.“                                                                                Utekala som do izby a rýchlo som sa prezliekla. Dala som si čierne legíny a fialové tričko. Rýchle som zabehla do kúpeľne umyť si zuby a vypnúť vlasy. Keď som prišla dolu za mamkou, povedala mi, nech tak nedupem lebo zobudím ocka. Na stole ma už čakali raňajky. Boli to lievance s džemom a k tomu horúce kakao. Ako som jedla, mamka zatiaľ vykrajovala ďalšie medovníčky a ukladala ich na plech. Keď som dojedla, mamka mi podala do rúk sáčik s polevou na ozdobovanie. ,,Laura pekne ich ozdob, nie ako tvoj otec minulé Vianoce.“ povedala s úsmevom na tvári. ,,Ja som to počul!“ kričal ocko zo schodov. Prišiel do kuchyne s úsmevom na tvári a mamke dal pusu na dobré ráno. ,,Dobré ránko, miláčik. Ako si sa vyspal ?“ spýtala sa mamka ocka. ,,Výborne! Vyspal som sa doružova!“ povedal ocko a uhryzol mi z môjho ozdobeného medovníka.

        Keď sa ocko odobral do kúpeľne, mamka do mňa drgla, nech pokračujem v ozdobovaní medovníkov. ,,Už ma bolia ruky,“ povedala som mamke. ,,Len pokračuj! Ide ti to lepšie než ockovi !“ dodala opäť so smiechom.

        Dnešný deň sa nesie v duchu radosti. Zatiaľ nikto nie je nahnevaný. Panovala u nás veľmi príjemná atmosféra už od rána.

         ,,Už zajtra sú Vianoce a my stále nemáme postavený vianočný stromček,“ pribehol ocko z kúpeľne s holiacou penou na tvári, holiacim strojčekom v ruke a uterákom obmotaným okolo pása.                                                                          ,,No, ako vidím, na Mikuláša si nezabudol,“ pousmiala sa mamka, keď videla ocka s penou na tvári.                                                                                                                              ,,No, ale ako zasa vidím ja, môjmu anjelikovi začali rásť malé rožky,“ usmial sa ocko na mamku a jemne ju objal.

          Bolo príjemné pozerať sa na rodičov, ako sa majú radi a nehádajú sa ako niektorí  iní .

      Pokiaľ bol ocko v kúpeľni, rozprávala som sa s mamkou. ,,Čo by si chcela na Vianoce?“ spýtala sa ma mamka. ,,Chcela by som psa.“ Bolo mi jasné, že majú už darčeky pokúpené, ale nie je také ťažké zohnať malé šteniatko. ,,Dobre vieš, že psíka ti nemôžeme kúpiť. Všetko by tu hrýzol, padali by z neho chlpy a azda najhoršie by bolo, že by tu všetko ocikával,“ dodala mamka. Len som sklopila oči a pokračovala som v zdobení.

      Keď ocko vyšiel konečne z kúpeľne, začal niečo hľadať po celom dome. ,, Oci čo hľadáš?“ spýtala som sa ocka. ,,Vydrž a keď to nájdem, pôjdeš mi s tým pomôcť aj s mamkou.“ ,, So mnou veľmi nepočítaj!“ zakričala mamka. ,,Prečo?“ spýtal sa ocko. ,,No, hádam chcete mať napečené, či nie?!“ spýtala sa mamka. ,,Tak mi budeš musieť pomáhať aspoň ty Laura.“

      Ocko má veľmi rád sladkosti a koláče a sviatky bez niečoho pečeného by nevydržal. Tú vec, ktorú sa snažil nájsť, hľadal pomerne dlho.

     ,,Už som to našiel!“ zakričal ocko z podkrovia. ,,A čo si to celý deň tak usilovne hľadal?“ ozvala sa mu mamka naspäť. Počuli sme len buchot a videli sme, ako ocko čosi ťahá k nám. Pritiahol k nám vianočný stromček. ,,Tak, Laura, poď, postavíme ho v obývačke.“ ,,Už idem!“ povedala som ockovi. Veď medovníky som už aj tak mala ozdobené a mamka začala s prípravou na zemiakový šalát.

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Nov 03, 2013 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Vianočné ŠťastieKde žijí příběhy. Začni objevovat