Di kedai phone
"Eh,kenapa kau nak duit balik Fumika?" "Tolongla Kakak... Saya nak bagi balik phone ni.. Dan duit tu saya nak sangat"Fumika hulurkan phone apple dia "Tapi..mak baru aje beli semalam untuk kamu." "Tolongla akak.. Saya mohon.." "Hmm...okeyla kalau macam tu. Tapi kamu nak buat apa dengan duit tu?" "Ya,saya nak simpan" "tapi dalam tabung kamu dah penuh dengan duit. Tak cukup lagi ke?" "Haha.. Biarlah banyak pun.." "Tamak! Bagi sini phone kamu" "Nah" .....
"Nah duit RM 10000"Kakak Fumika hulurkan duit "Terima kasih kakak! Saya pergi dulu!" "Eh,kejap kamu nak bawak duit tu ke sekolah ke?" "Tak... Saya nak balik dulu simpan duit ni.." "oh,okey bye~" "bye.." "Jaga elok-elok!" "Ya!"
Ini kali pertama aku tipu kakak aku dan mak aku... Aku dah berdosa.. Tapi ini saje caranya.. Untuk tamatkan membuli ini!
Di dalam kelas Kanzaki
Fumika tercari-cari Kanzaki di dalam kelas. "Amm.. Tumpang tanya ada nampak Kanzaki tak?" "Kanzaki,rasanye dia pergi lepak kat kantin" "Oh,terima kasih"Fumika terus keluar dari kelas "Kenapa Fumika nak jumpa Kanzaki e?" "Sara pinjam gunting!" "Hah,Ya!"Aku akan tamatkan semua ni! Kanzaki tolongla terima duit ini!
Dan tamatkan hukuman saya!"Haaa.." Fumika penat berlari. Dia tengok sekeliling di kantin. "Mana kanzaki?" "Ke tepi!" Fumika lagi sikit nak jatuh. "Oh,maaf tak sengaja" "tak..ape.." !
Perempuan..ni.. Yang buli aku semalam...
"Eh,Fumika! Datang lagi rupanya longkang ni.." perempuan itu seyum jahat pada Fumika. "Alang alang kau ada kat sini. Aku ada hadiah" perempuan itu angkat tong sampah dan letakkan kat kepala Fumika "Hahaha!! Cantik topi!! Haha!!"
Semua orang pandang Fumika dan gelakkan dia."Wei,azumi!" "Ya" "Tengok tu Alisa buat lagila kat Fumika" "Haha kelakar! Bagus Alisa!" Ui dan Emi pun ternampak Alisa letak tong sampah kat kepala Fumika. "Fumika.." Ui dan Emi hanya buat tak tau aje.
Sudah.. Cukup! Aku tak tahan lagi!
Fumika tanggalkan tong sampah kat kepala dia. Dia campak tong sampah kat Alisa dengan sekuat hati. Bup! Semua sampah sarap melekat kat Alisa.
"Aaarrghh! Ewww!!" "Sudah saya tak tahan dengan awak dan semua orang di sekolah ini!" Fumika luahkan perasaan demdam di dalam hatinya
"Eh,Fumika~" Hah! Fumika pandang kebelakang Kanzaki! "Kenapa ni! Hah!" Kanzaki terkejut tengok Alisa "Alisa apa sudah jadi pada kau!" Alisa cuba untuk berjalan tapi dia terlalu geli sampah sarap melekat badanya
"Dia ni buat!" Alisa tunjuk kat Fumika "Ooo~ padan muka kau!"terkejut Alisa "Ke..kenapa kau cakap macam itu Kanzaki!" "Yelah,kau aje buli Fumika orang lain pun nak jugak!" Alisa terdiam
"Kanzaki sudah! Saya dah tak tahan semua ini!" Fumika keluar duit dari beg tangannya "Kanzaki..tolong terima semua duit ini! Semua sekali RM 10000 tolong batalkan hukuman saya.."
YOU ARE READING
Koleksi Cerita Buli (Ijime)
Короткий рассказKisah ini semuanya pada zaman sekolah dan kisah ini cuma cerita rekaan sahaja Warning: Menjadi pembuli adalah sangat teruk bagi kita di sekolah. Jangan jadi pembuli! Ingat! Kandungan : 1. Bayangan Yang Takkan Hilang -Misaki Yuu 2. Before Story- Ka...