Yine Rabbimin bahsettigin günlerden birini yaşıyorduk. Dünya ahvaline kapılmıs gitmiş sesizce kendimizden gecmis çalışıyorduk öyle habersizce.
Ak sakalları ve nuru cemali ile geldi amcam kasaya. Üç beş poşet alışverişini yapıp servis istedi. Tabi amcam çağıralım dedim yüzüne bakıp bi tebbessum ile .Tamam dedi ve posetlerini alıp kenara bırakarak oturacak yer bakındı etrafında öylece . Bulamadı ayaklarının ağrısını düşünmeden mutevaziligi ile bir sandalye bile istemeyip yaslandı klimaya doğru. Cok dikkatimi cekti o çekingen tavrı ile düşünmeden ayakta beklemeyi istemesi aman amcam gel şu sandalyeye otur dedim ve geldi oturdu beklerken.
Sağolasın kızım nasılsın iyi misin derken başladı güzel amcamla da iki kelâm sohbetimiz. Ben heryerde ikamet ettim çok il gezdim diyordu yılların verdiği takati ile . Ama daha çok Erzurum da ikamet ettim ve buruk bi ses tonu ile de ama ben aleviyim dedi . Biraz sasirdim neden oyle dedi diye Amcam önemli olan insan olmak değil miydi ne önemi vardi nereli olduğumuz dan bizi yaratan Rabbimiz bir avuç topraktan var etmedimi ona layık olalım yeter dedim öyle dalıp giderek .
Ah sen çok yaşa kızım dedi gülen gözleri ile sevinerek sanki yillardir bir ayrimcalk yasamis gibi, insanligi sorgulamadan basladigimiz sohbetimz den memnun kalmis di belli ki .Sen nerelisin diye sordu ben de karslıyım amcam demeden dökül du dudaklarından dört kıtalık şiiri. Daldim oylece dinleyerek ne kadar güzel kim yazmış amcam diye sordum ben dedi gülümseyerek sen mi dedim şaşırarak evet ben yazarım kızım çok şiir yazmışım dir kitabım da var yillar önce yazdigim kitabım diyordu buğulu sesi ile .
Peki şiirlerini kime yazdın amcam daha çok dedim herseye yazdım anadolu insanına ,yâre duyulan sevgiye ama en çok da Rabbime yazdım kızım en çok da ona yalvardim yazarak dedi .Belliydi çok şey yaşadığının ve görmüşlügün güzel yürekli amcamın.
Bi merakla amcamın ağzından çıkacak her kelimeyi dinlemeye çalışıyordum bildiği tüm tecrübeleri ile .Bak ti o da şöyle bi yüzüme senin gözlerinin içinde bi ışık var kızım sana ben kitabımı getireceğim oku sadece oku dedi bi tebessümu ile .Bense utangac halimle başımı eğip aman amca Estağfurullah dedim ve cok isterim elbette okumayı mutlaka okurum dedim mevsimlerin eskittigi insana bakarak .
Sonra servis geldi amcami kalkıp gönderdim bana gelecegim diyordu umudumu kesmek istememden mi neden dir bilinmez.
Aradan çok kısa bir süre geçmeden içeri girdi elinde bir kitabı bi de kağıda yazılmış eski bi şiirii. Çok şaşırdım beklemiyordum açıkçası bu kadar çabuk .Yüzümdeki şaşkınlığı fark etmiş olmalı ki ben sana geleceğim kızım dedim ve geldim diyordu beni sevindirerek. Al bu kitabım oku kızım sadece oku dedi bu da ayrı bir şiirim bu da sana hediyem olsun titrek elleri ve umutlu bakışları ile . Çok teşekkür ettim amcama beni şaşırtıp ve bir o kadar mutlu ettiği için . Usulca elini kaldırıp Allah a ismarladik dercesine gitti. Dur amca arkasından kostum sana nasıl ulaşacagim dedim ben geleceğim yine sen merak etme kızım diyerek kayboldu asfaltın kenar kaldırımindan.
Aradan hafta geçmeden yine evraklarla uğraştığım bi andı dalıp gitmiştim öylece . Birden arkamı döndüm ve o ak sakalları ve mahsum tebessümu ile .Amcam hosgeldin demeden elime bir kağıt verdi al kızım bunu ne bu amca diyerek açtım adresim nasıl ulasabilrim dedin ya bizim öyle telefonumuz yoktur kızım bir biz bir de adresimiz vardır içinde iki kelâmı olan diyordu .Açtım kağıdı titrek elleri ile yazmaya çalıştığı adresi vardı güzel yürekli nin daha kafamı kaldıramadan hadi ben gidiyorum gelirim yine sen oku diyerek gitti öylece koca çınar ...
Peki biz hic düşündük mu acaba mutluluk kimde idi diye. Mululuk mevsimlerin eskittigi çizgiler de ve de yeni doğmuş mevsim görmemiş çocuklar da idi . Çünkü yureklerinin yaşadığı acı ile sevinç ile tüm iyiyi doğruyu yanlışı bilen tecrübeleri ile baş tacı olan bizi dogruya yönlendiren yaslilarimizdi elbette . Çocuklar ise hicbirseyden habersiz sadece sevgi ile büyümeye çalışan mahsum birer minik melekler idi sade ve tertemiz halleri ile...
Allah ım diyorum seni çok seviyorum ve yüreğimi bir serçenin cırpınışı gibi her an senin zikrinle telafuzuma bahş ettiğin için binlerce şükürler olsun .Bana yaşattığın ve karşıma çıkardıklarin ile ben burdayım hep diyorsun ya tekrar tekrar işte bende hep hamd olsun varlığına diyorum hamd olsun YA RABBİM.
Elhamdulllillâh...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KIRIK KAĞNI ŞAİR AMCAM
Документальная прозаYine Rabbimin bahsettigin günlerden birini yaşıyorduk. Dünya ahvaline kapılmıs gitmiş sesizce kendimizden gecmis çalışıyorduk öyle habersizce. Ak sakalları ve nuru cemali ile geldi amcam kasaya. Üç beş poşet alışverişini yapıp servis istedi. Tabi...