Bab 2

35 6 0
                                    

Keesokan harinya.EunRa bangun awal kerana tidak sudah tidak sabar untuk pergi ke sekolah baharunya.Di dalam hatinya sangat gembira hinggakan hatinya pun mampu tersenyum menampakkan gigi.

Dia turun untuk sarapan terlebih dahulu. Dia mengambil tempat kerusi sebelah kakaknya EunBi.EunBi memberi jelingan.kepada EunRa.EunRa hanya tersengih-sengih seperti kerang busuk.

"EunRa...Mama tak dapat teman EunRa pergi jumpa headmaster nanti...Kamu pergi sendiri..And then,kalau jumpa sapa² pelajar kat situ,tanyalah diorang.. Mianeyo mama banyak kerja.."kata Mrs Jung dengan nada memujuk anaknya itu.EunRa hanya mengangguk.Malas mahu mengusutkan fikiran.

Selesai sarapan,EunRa segera.masuk ke dalam perut kereta Mr Jung.

Beberapa minit kemudian, EunRa pun tiba di sekolah itu.
"Appa...Kalau appa nak balik dulu balikla...Takpe EunRa boleh take care myself..."kata EunRa dengan bahasa bercampur baur.

"Okay appa balik dulu..Take care okay?"kata Mr Jung lalu mengucup lembut dahi EunRa.

EunRa tersenyum lalu meneruskan langkah untuk mencari bilik guru besar.

Tiba di laluan B,laluan menuju ke bilik guru besar.EunRa melihat papan yang digantung dipintu.

"BILIK GURU BESAR"

EunRa mengeluh.Jumpa jugak akhirnya!
EunRa pun masuk ke dalam bilik itu...Peluh sudah membasahi tangannya.

"Annyeong...Ni guru besar sekolah ni ke?"tanya EunRa lembut.Dalam hatinya sangat berdebar.

"Annyeong...Ye saye guru besar?Kamu ni sapa?"balas Mr Lee Jong Seok selaku guru besar sekolah itu

"Ouh ye..Saye murid baru..Boleh saye tau mane kelas saye?"Kata EunRa lembut lagi.Dahinya juga dibasahi peluh.
Bla...bla...bla...

Selesai sesi terang menerang,EunRa pun keluar untuk mencari kelasnya.

Tiba di blok A,,iaitu laluan menuju ke kelas 5 Miracles iaitu kelasnya satu kejadian yang tidak dijangka berlaku!

PAPP!

Satu perlanggaran berlaku diantara EunRa dan beberapa namja di situ.EunRa jatuh hampir tergolek-golek.

"Hoi buta ke?!"marah namja yang berada di posisi tengah selaku ketua.

EunRa bangun lalu mengetap bibirnya. "Kau yang langgar aku!Tak sedar diri!"marah EunRa dengan berani.

"Kaulah!Kalau berjalan pakailah mata untuk tengok!Bukan tengok guna lutut!"marah namja itu lagi.Masing-masing tidak mahu mengalah.

"Amboi!Kau yang langgar aku!Senang² je beri aku ceramah free!"balas EunRa lagi.

Jeon Jungkook iaitu namja yang telah berlanggar dengan EunRa tadi merengus geram.Orang kanannya Kim Taehyung.Dan orang kirinya Byun Baekhyun.

"Well...Bagi aku kau ni dah macam tunggul kayu!"kata EunRa lagi.

Seseorang telah menarik EunRa dari belakang.Dia membawa EunRa pergi ke tandas.

"Weyh!Kau tau tak diorang tu sape?!"marah Eunmi sambil menggengam kuat sedikit.lengan EunRa.

EunRa sangat terkejut apabila melihat Eunmi dihadapannya.

"Eunmi!"kata EunRa lantas memeluk sahabatnya itu.Eunmi membalas.Namun,Eunmi masih berkeras untuk menjauhkan.EunRa dari kingka-kingka itu.

"Sape diorang weyh?"tanya EunRa lalu melepaskan pelukan."Diorang tu kingka kat sini!Tak de org pun berani melawan cakap diorang!Kalau ade yg berani melawan,tak lama nanti org tu akan jadi mangsa buli!Kau nak?"kata Eunmi dengan sedikit tegas sambil membuat muka serius giler!

"Lapor dengan cikgu Ah!"balas EunRa acuh tak acuh.Memang lansung tidak kisah."Omg EunRa!Kau tak tau ke?!Cikgu-cikgu pun takut an diorang!"marah Eunmi lagi.Kalau dipandangan sudah keluar api dari mata Eunmi yang comel dan bulat itu.

"Hurmmm"

How about this chapter?Best?Nevermind and whatever! Don't forget to vote!

Oh My MarriedWhere stories live. Discover now