Bab 5

29 4 2
                                    

EunRa sampai di rumahnya dengan getaran.Seperti orang kena sawan!Dia amat takut apabila keluarga nya mengetahui perkara yg ada di dalam facebook tadi.

Dia masuk lantas mencari kakaknya EunBi. Dia masuk ke dalam bilik.Membulat mata EunRa seperti guli apabila melihat kakanya EunBi sedang merenung dia tajam.

"EunRa! What is this?! This is so embrassing!"marah EunBi sambil menunjuk gambar EunRa yang sedang memacu penumbuk ke arah Jungkook itu.

"Unnie...Mianhaeyo...Tunggul kayu tu buat hal dulu!"kata EunRa sambil tunduk.Dia meyakinkan kakaknya."Tunggul kayu?!EunRa!EunRa ingat EunRa ni sapa nak gelar orang sesuka hati?!EunRa! Kalau omma dan appa tahu pasal ni,tak pasal-pasal EunRa kena marah!You so eeee!So embrassing!"marah EunBi sehinggakan terpecik sedikit air liur pedas.EunRa tersentap.

Dia meratap tahap maksimum lalu memeluk EunBi.EunBi masih tidak boleh menerima kenyataan.

"Unnie...Tunggul kayu tu...Eh I mean Jungkook dia pembuli! Dia selalu buli EunRa!EunRa tak boleh berdiam diri!EunRa kena jatuhkan kingka² tu!"kata EunRa sambil menangis.EunBi merengus geram.

"EunRa!Kalau camtu,pindahlah sekolah!"dengan marah sekali EunBi bersuara.Suaranya mengalahkan suara Gorilla Mum.EunRa terkesima."Unnie...Kalau unnie kat tempat EunRa,mesti Unnie faham...Unnie please jangan bagitau omma dan appa..."EunRa merayu kepada kakaknya itu.

Mana tak risau,selama ini kakaknya seorang yang suka bergurau senda tetiba bertukar menjadi harimau beranak muda!Sungguh menggerunkan.Jikalau EunBi panas baran,tidak alang²,terus sahaja segala bahasa dan perkataan keluar.

"Hish!Aku benci betul dekat perempuan tu!Berani dia malukan aku depan orang ramai?!Huh!Selekeh punya perempuan! "Jungkook mengomel sementara Taehyung dan Baekhyun sedang memasak mi segera.

"Alah rilek lah...Apa susah?Kita buli je dia sampai dia tak berani lawan kita lagi!"kata Taehyung dengan selamba.Jungkook ingin memprotes kata-kata Taehyung namun fikirannya kusut seperti rambut yang ikal mayang tidak diuruskan berbulan-bulan!Jika kata-kata Taehyung itu di protes kan,apa hendak dikatakan?!Pelik!

"Betul kau Taehyung!Aku setuju!Budak mentah macam dia bukan susah nak buli!"dengan selamba Baekhyun berkata. Memang bengang Jungkook dibuatnya.Rasa hendak dicili mulut sahabatnya itu tetapi mereka berdua sudah dianggapnya sebagai abang dan adik kandung sendiri.

How about this chapter?Nevermind,janji vote!Sorry typo...

Oh My MarriedWhere stories live. Discover now