Veertien jaar later,
Ik word wakker in mijn kleine slaapkamer. Gapend sta ik op om me klaar te maken voor een nieuwe schooldag op het Eaeara College. Ik kleed me om in het blauwe schooluniform die alle leerlingen aan moeten hebben van de schoolleiding. Het is wel irritant dat het uniform compleet blauw is, maar het is waarschijnlijk omdat onze school in Auquaria ligt, de regio waarin de Elementrial met het element water zich schuil houdt. Wie dat is? Geen flauw idee, maar elke keer als ik erover praat, wordt mijn pleegouder boos. Ik vlecht mijn haar en daarna loop ik met mijn rugzak en al naar school.
Twintig minuten later kom ik aan op Eaeara en meteen al zie ik mijn vriendin Fae.
"Alisya, heb je het nieuws gehoord?", vraagt ze als ze me omhelst.
"Wat voor soort nieuws?" vraag ik verbaasd.
"De Elementrial zit bij ons op school," zegt ze enthousiast.
"Wat is daar zo leuk aan?" zeg ik terwijl ik haar verbaasd aankijk.
"Het is niet goed nieuws, want die persoon wordt aanschouwt als gevaar," zegt Fae "Dus gaan ze deze week iedereen controleren om te zien wie de Elementrial van het element water is,". Voordat ik kan reageren, komen we aan in lokaal 209, waar we les krijgen in de geschiedenis van Aqueraria. Ik ben altijd al slecht geweest in jaartallen, wat je duidelijk kan merken als je mijn cijferlijst ziet. Ik sta namelijk voor alles rampzalig behalve voor het vak Gym/Sport, waar ik een acht voor sta. Ik ben dus niet echt de ideale leerling wat betreft cijfers en ik zal dan ook erg mijn best moeten doen om dit jaar te halen want nu ziet het er slecht uit.
"Klaar voor de les?" vraag ik aan Fae aangezien ik geen zin heb om te praten over de aanwezigheid van de Elementrial.
"Ik ben nooit klaar voor school," zegt Fae kreunend als ze plaats neemt op haar plek, die zoals altijd naast mijn plek is.
Na tien minuten wachten komt onze docent het lokaal binnen. Ten minste, dat is wat we hadden verwacht. Onze docent is namelijk niet de persoon die in het lokaal komt. Voor ons staat namelijk directrice Gatoga die een nogal al norse uitstraling heeft.
"Goedendag leerlingen," zegt ze serieus waardoor iedereen angstig wordt. Gatoga is namelijk iemand die zelden serieus praat mits het ernstig is.
"Vandaag ben ik hier omdat we iets moeten mededelen wat betreft de Elementrial die zich hier op onze school bevindt," voegt ze eraan toe.
Ik kijk even een tel naar Fae, die mij aankijkt met een 'zie je wel' blik. Ik rol mijn ogen naar haar voordat ik weer luister naar Gatoga.
"We gaan natuurlijk ons uiterste best doen om de Elementrial te vinden, maar daarvoor hebben we jullie medewerking voor nodig," zegt ze "Ten eerste komen jullie morgen hierheen voor controle. Voor nu zijn jullie de gehele dag vrij. We moeten ons namelijk voorbereiden,". Met deze woorden vertrekt Gatoga naar hoogstwaarschijnlijk een ander lokaal om hetzelfde verhaal te delen. Mijn klas integendeel pakt direct zijn of haar spullen om daarna feest te vieren dat wij vandaag een vrije dag hebben. Ik zelf spring op de fiets om snel naar huis te fietsen. Morgen heb ik namelijk drie proefwerken waar ik minstens een zeven voor moet halen.
Eenmaal thuis, gooi ik mijn tas op de grond en plof ik neer op de bank. Mijn stiefmoeder, Joannea, kijkt mij raar op. Dat was te verwachten want zij dacht dat ik pas om drie uur thuis zou komen.
"Waarom ben je eerder thuis Alisya?"
vraagt ze terwijl ze een appel schild "Je zou nu toch les hebben?".
"Dat zouden we, maar directrice Gatoga had een mededeling waarna ze ons naar huis stuurde," antwoord ik terwijl ik mijn jas uittrek.
"Wat was die mededeling dan?" vraagt ze vervolgens terwijl ze de volgende appel schild.
"Ze gaan morgen zoeken naar de Elementrial van het element water," zeg ik nietsvermoedend. Ik zie mijn stiefmoeder verschrikken van angst terwijl ze plaats neemt op de bank.
"Ik moet je iets vertellen," zegt ze serieus.
"Wat dan?"
"Jij bent de Elementrial van het element water,"
JE LEEST
Elementrials | #Wattys2016
FantasiaAlisya is een Elementrial, een persoon die een van de elementen beheerst. Wanneer er op haar school word gejaagd naar de vier Elementrials, vlucht ze naar Acheatos, een rijk aan de andere kant van het Yukitea meer. Daar besluit ze om op zoek te gaa...