"word wakker Ray! Je moet naar school en Jay ook!" roept Maria hard door het stenen huisje heen. "jaaa, we komen al" zegt Raymond. Terwijl Raymond en Jay zich aankleden om naar school te gaan maakt Maria een ontbijtje. Een broodje met ei, voor iedereen. Maria heeft haar schooluniform al aan en ze heeft Mellie netjes aangekleed. Mellie eet haar bakje pap op. Als Mellie klaar is met eten komen Raymond en Jay pas naar beneden, maar wel netjes in schooluniform. "jongens jullie moeten een beetje dooreten, het is al laat" zegt Maria. Raymond en Jay eten hun broodje snel op en doen hun schoenen aan. Maria pakt Mellies buggie en zet Mellie erin. "Oke, we kunnen nu gaan toch?" vraagt Maria aan Raymond en Jay. Ze doet de deur open en Raymond en Jay rennen naar buiten. Maria loopt rustig naar de school van Raymond en Jay, ze voelt dat iedereen naar haar kijkt maar dat is ook niet zo raar als je blank bent en in Kenia woont. Als ze bij de school van Raymond en Jay aankomen staat de docent al op ze te wachten. Raymond en Jay lopen de school binnen en ze zwaaien naar Maria. Maria zwaait terug en loopt naar de creche, om Mellie hier af te zetten. Ze zet Mellie binnen af en loopt daarna naar haar eigen school. Maria is altijd alleen op school want iedereen vindt haar raar. Een blank meisje, op een school met alleen maar gekleurde mensen, dat vinden ze maar raar. Maria is anders en dat word niet gewaardeerd door de andere leerlingen. Maria loopt de les in en pakt haar reken boek, Maria is heel goed in rekenen. Als Maria de les in loopt ziet ze drie vreemde mensen, zij waren er nog niet voor de vakantie. De juf zou vast zo iets over hun vertellen denkt Maria. De juf roept de drie kinderen naar voren. Twee jongens en een meisje. Het meisje heet Sarah en de jongens heten Tim en Carl. Tim is hier komen omdat zijn vader hier een baan kreeg. Sarah was hier komen wonen omdat ze moest vluchten uit Egypte door de oorlogen en Carl is hier komen wonen omdat zijn ouders wel is ergens anders heen wouden. Nadat de nieuwe leerlingen zich hebben voorgesteld krijgen ze een plekje waar ze moeten zitten. Tim moet naast Maria zitten. Tim kijkt Maria aan en zegt "ik ben Tim, leuk je te ontmoeten"Maria vindt het raar, praat er echt iemand tegen haar? "ik ben Maria" zeg Maria en ze begint te blozen.