BÖLÜM#1 "FETHİYE YOLCULUĞU"

Lisenin bitmesine son iki ay kaldı. Lise hayatımın tümü en yakın arkadaşlarım olan İrem ve Ceren'le geçti, şu son zamanlarımızı da mezuniyet, balo vs. eğlenceli şeylerle uğraşmakla geçiriyoruz. Lisede üçümüzün ortak olarak sevdiği yegane hocamız varsa, oda yine son dakika bize kıyak geçen hocaların hocası Coğrafyacı Faruk hocamız. Aynı zamanda gezi kulübünün hocası olduğu için Fethiye'ye bir gezi düzenledi bizim yoğun isteklerimiz üzerine. Kısacık iki ayımızı dolu dolu geçirmeye çalışıyoruz anlayacağın. Yaklaşık bir iki hafta bu tatile hazırlandık kızlarla. Bir sürü alışveriş yaptık özellikle ben yine bir kere olsun bile giymeyeceğim saçma sapan kıyafetler aldım ama olsun. Son gün gelip çattığında ise alt tarafı üç günlük olan tatile erkekler sırt çantası götürürken biz kızlarla kocaman valizler hazırlayıp götürdük. Ama kız olmak öyle bir şey ki ortak tatile gittiğinizde;

"Kanka senin beyaz şortunu getirsene onu ben giyerim, kanka o zaman sende mavi tişörtünü getir."

Kaçınılmaz sorun. Sanki kendi kıyafetlerin yetmiyormuş gibi arkadaşınınkileri de istiyorsun o yüzden kocaman valizler götürmemiz beklendik bir şey aslında. Neyse kızlarla İremlerde buluştuk, Ordu'da hiç güneş olmadığı halde tatil moduna girmek için güneş gözlüklerimizi taktık otobüslerin kalkacağı yere doğru yol aldık. O valizleri çekerken bile canımız çıktı ama şuan şu satırları yazarken o günleri nasıl özlediğimi bilemezsin. Lise den ayrılırken göbek ata ata ayrılmıştım ama içimde hep bir burukluk vardı. Kolay değil çünkü dört senelik alışkanlıklardan kopmak. Benim lise de bir sene kaldığımı sayarsak tabi beş sene.

Geldik otobüslerin kalkacağı yere valizlerimizi yerleştirdik kalkmamıza beş, on dakika var. Üçümüzde pis boğaz olduğumuz için karşıda simit evi görünce dayanamadık gittik yiyecek bir şeyler aldık. Simit evine girdiğimde şok oldum ve aşırı sevindim. Nedeni ise tahmin edersin ki bir karşı cins. Bu son senemde dikkatimi çeken tek erkek varlıktı o. O kadar 'ağır abi' tavırlıydı ki ve bu benim en beğendiğim erkek tipidir. Yaşıtlarımıza göre çok çok daha olgundu. Yani hiç sohbet etmişliğimiz yoktu ama görürdüm onu okulda hep tavrına, haline, davranışlarına bakardım. Bir an göz göze geldik sonra çevirdim kafamı. Kızlarla yedik içtik otobüse doğru gittik ve nihayet kalkıyoruz. Ama bir türlü oturamıyoruz çünkü cam kenarı kavgası ediyoruz. Ceren'le oturacağım ben, neyse ki ortak yol bulup anlaştık her moladan sonra yer değiştireceğiz. İlk o oturdu cam kenarına bende diğer tarafa. Yolculuğumuz şuandan itibaren başladı. Ama rahat edemedim bir türlü şimdi de arkamda oturan gerizekalı kımıl kımıl kımıldıyor öf sinirlendim bir anda döndüm arkamı,

"Yaa..."

"Yaa of bir yerleş istersen artık" diyecektim sitem dolu ama diyemedim. Çünkü arkamdaki kimdi bil. Evet bildin o! Yani simit evinde gördüğüm son senemde hoşuma giden tek çocuk. Adı Salim bu arada. Ben öyle birden "yaa" deyip susunca oda bana baktı ve kesin kızdığımı anladı çünkü kızgın bakıyordum yani salak değilse anlamıştır zaten ve hiçte salak bir tipi yok of gayet karizma, onu görünce zaten ışık hızıyla önüme döndüm hemen. Sonrası sessizlik. Tabi bu benim içimde olan sessizlik, otobüstekiler açtı müziği coşuyor. Hele Ceren dizlerinin üstünde oturuyor ve beni eze eze alkış tutuyor!

Acaba o ne yapıyor dönüp bakmaya çekiniyorum. Aman ne olacak ya bende Ceren gibi yapıp alkış tutarım en kötü ihtimalle. Bir özgüvenle kalktım arkamı dönüp koltukta dizlerimin üstüne oturup alkış tutmaya başladım. Arkaya dönüyoruz çünkü arka taraf coşuyor her zaman ve her yerde olduğu gibi. Çaktırmadan buna bakıyorum allahım tam bir ağır abi, hiç oralı değil sadece tebessüm ediyor ve tebessümü çok güzel. Arada oda bana bakıyor birkaç kez yakaladım bakışlarını ama kendi kendime gelin güvey olmak istemiyorum çünkü çocuğun tepesinde dikilen benim tabi ki bana bakacak. Bu ayaklandı bir ara yanındaki poşeti aldı yukarıya koyacak sanırım ama o anı bir ben bilirim bir allah. O kaslı kolları beni benden alıyor. Ya hem fizik hem davranış olarak tam benim tipim bir de esmer kara kaşlı kara gözlü ölünesi bir şey benim için. Şuandan itibaren benim için bu tatilin tek bir amacı var oda Salim!