savupentu kierähti makuualustallansa, taivaskajon ja kotkapennun vierellä.
hän nukkui sikeää unta, ja kehräsi hiljaa unissaan. pian nuori kolli tunsi kyljellään painoa.
"silmät auki, unikeko!" kotkapentu kirkui ja halkoi savupennun kylkeä tassuillaan.
"äääh!" savupentu murahti ja käänsi kylkeään, saaden veljen pois päältään. "minä nukun!" hän varoitti terävästi.
"rauhoittukaa." taivaskajon kipakka naukaisu heidän päältään täytti pentujen korvat, ja he nostivat päätään.
"aamupartio tuskin on lähtenyt. miksette nukkuisi vielä kun pimeyttä on?" taivaskajo maukui rauhallisesti ja laski häntänsä pentujensa päälle. "plus, varishalla tulee näkemään teitä tänään."
savupentu ja kotkapentu nyökkäsivät innoissaan, ja kierähtivät toistensa vierelle.
"hei pennut. hei taivaankajo, hei aamusäde ja hei ruohoturkki." virtatassun naukaisu kuului pesässä.
"ai, huomenta virtatassu. tulitko tarkistamaan minut ja aamusäteen?" ruohoturkki vastasi, ja asettui kyljelleen. "vatsani on kohonnut lähipäivinä paljon. pian kotkapentu ja savupentu saa seuraa", ruohoturkki sanoi virtatassulle, samalla kun parantajaoppilas nuuhki ja mittaili vatsaa.
"luulenpa että sitä ennen ehdimme täältä pois", kotkatassu oli selvästi jo noussut. savupentu tunki käpälänsä kuonolleen. hän yritti vielä nukkua, mutta puhe pakotti hänet nousemaan.
"onko pakko metelöidä? joku yrittää nukkua", savupentu nurisi.
"aina sinä vain haluat nukkua!" kotkapentu rääkäisi ja loikkasi tummanharmaan kollin selkään.
savupentu naukaisi, ja kierähti kömpelösti selälleen ja alkoi takoa toisen vatsaa hellästi käpälillään.
"taasko te riehutte? miksi ette menisi ulos?" taivaskajo kysyi pennuiltaan lempeästi.
"joo!" kotkapentu naukaisi, ja loikkasi savupennun päältä kohti sisäänkäyntiä. savupentu lähti reippaasti veljensä perään.
leiri oli niin suuri. leiri oli tyhjä.
sitten aamupartio rynni leirinsisäänkäynnistä puuskuttaen. joillakin valui verta haavoista, ja jollain tipahteli vaahtoa suusta. ja niin, kaikki olivat järkyttyneitä.
"myrskyklaani!"
"kuusisielu johdatti sinne kaksi partiota peuratähden kanssa!"
savupennun häntä nytkähti. hän oli kuullut särkitähdestä ja mustaturkista. he olivat suuria sotureita metsässä, kuten valkotähti, varishalla, läiskeselkä ja susihammas.
kotkapentu jännitti lihakset innoissaan. savupentu oli vasta nyt huomannut kuinka hänen veljensä oli hänen kylkeensä painautunut ja nyt hymyili jännittyneesti.
valkotähti loikkasi pesästään vikkelästi aukiolle.
"susihammas, valkojalka, hämyliito, kuplakynsi ja koivuraita! lähdette mukaani myrskyklaanin ja meidän rajalle", naaras murisi. "meidän täytyy antaa niille oravanpopsijille rangaistus jota he vielä katuvat!"
savupentu katsoi ihaillen kuinka soturit lähtivät juoksemaan päällikkönsä perään, valmiina tuskaan ja kipuun, suojellakseen heitä.
hänkin tuli joskus puolustamaan klaaniaan raivolla ja voimalla, eikä jättäisi yhtäkään kissaa pulaan.
"savupentu! kotkapentu!" taivaskajo naukui heille, selvästi ärtyneesti. "mitä ihmettä te luulette tekevänne?! olisitte pulassa jos myrskyklaani ehtisi leiriin!"
kotkapentu tuhahti. "ei ne hiirenkiljujat meitä kukistaisi!" hän nurisi.
savupentu toisti samaa. hän olisi toki halunnut lähteä taisteluun, mutta piti itsensä hiljaisena.
aikaa oli kulunut, eikä partio ollut vieläkään saapunut. savupentu makasi emonsa ja veljensä vierellä, leuka tassulla.
kotkapentu heilutti häntäänsä ja katseli siitä tulevia varjoja.
savupentu haukotteli.
"selvä, pennut", taivaskajo huokaisi. "mitä jos kävisimme katsomassa koska partio saapuisi?" hän ehdotti edes vähän vapaasti.
"joo!" kotkapentu ja savupentu naukaisivat innoissaan yhteen ääneen.
entä jos joku sotureista olisi kuollut? no, savupentu ei sitä uskonut. tuuliklaanin soturit olivat vahvoja kissoja, ja heillä oli nopeat rakenteet ja vikkelät liikkeet.
yhtäkkiä, joku sotureista, koivuraita selvästi, viiletti leirinsisäänkäynnistä, verta vuotaen. hikipisarat valuivat raidallisen kollin otsalla, ja tuo katsoi lasittuneena maahan. "hä-hämytuuli.." hän kuiskasi. "hämytuuli on kuollut!"
-
// tällaista tänään. kommentit todellakin piristäisivät. (:
kiitos paljon jos luet!
YOU ARE READING
Soturikissat - Pieni valo pimeydessä
Teen Fictiontuuliklaaniin syntyy nuoret veljekset, nimeltään savupentu, & kotkapentu. he kasvavat vilkasta tahtia, klaani & perhe tukenaan. yhtäkkiä, savutassun uneen ilmestyy outo kissa, joka väittää opettavansa savutassulle kaiken mitä tuo ikinä haluaisikaa...