Στο δεύτερο μέρος θα αναφερθώ στον θάνατο και πώς μπορεί να προκαλέσει κατάθλιψη.
Όλοι μας όταν χάνουμε ένα αγαπημένο πρόσωπο συγγενικό ή φιλικό, αλλάζουμε και δεν είμαστε οι ίδιοι που ήμασταν πριν. Για τα παιδιά, κυρίως όταν αυτά βρίσκονται στην εφηβεία, ο θάνατος για παράδειγμα ενώς συγγενικού προσώπου(πατέρας ή ενός αγαπημένου θείου/θείας)μπορεί να τους δημιουργήσει προβλήματα και ένα από τα κυριότερα:Κατάθλιψη
¤1ο Στάδιο κατάθλιψης: Στο πρώτο αυτό στάδιο πιστεύω πως είναι (από προσωπική εμπειρία κιόλας) η άρνηση. Τα παιδιά αρνούνται να πιστέψουν πως το αγαπημένο τους αυτό πρόσωπο δεν βρίσκεται πια εν ζωή. Εδώ δεν υπάρχουν και πολλά πράγματα που μπορεί να κάνει κανείς(ούτε και γω) γι'αυτό το μόνο που θα συμβούλευα στα παιδιά που παιρνούν κάτι τέτοιο να μην σκέφτονται πως "Πάει έφυγε και με άφησε" αλλά "Ήταν μεγάλη αδικία που ο Θεος τον/την πήρε μακρυά μου, αλλά τουλάχιστον εκεί που βρίσκεται δεν πονάει και θα με κοιτάει και θα με προστατεύει έστω και από τον ουρανό"
¤2ο Στάδιο κατάθλιψης: Μετά από την άρνηση νομίζω πως το 2ο στάδιο είναι το χειρότερο και το πιοο δύσκολο. Για έναν μεγάλο τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά σε σχέση με έναν μικρότερο και ειδικά έφηβο. Το παιδί αρχίζει να σκέφτεται "πώς θα ήταν τώρα τα πράγματα αν ακόμα βρισκόταν εδώ" "θα ημουν καλύτερα αν πέθαινα και γω" και σιγά-σιγά κλείνετε στον εαυτό του, σταματάει να συνομιλεί με φίλους ή συγγενείς, σταματάει σιγά-σιγά να τρώει και η συνπεριφορά του προς τους άλλους θα αλλάξει. Σκεφτήτε πώς θα ήταν το άτομο που χάσατε αν εσείς είχατε πεθάνει.. Σκεφτείτε ότι αυτό το άτομο θα ήθελε να είστε δυνατοί γι' αυτόν/αυτήν, να μην σκέφτεστε πως "πέθανε και όλα τέλειωσαν" να σκέφτεστε πως "θα με ήθελε δυνατό/ή, χωρίς να κλαίω, θα ήθελε να τον σκέφτομαι και να θυμάμαι όλες τις καλές αναμνήσεις που είχαμε μαζί, να σκέφτομαι τις δραστηριότητες που κάναμε μαζί και ΟΧΙ ότι πέθανε.. Μπορεί να μην γυρίσει ποτέ πίσω αλλά δεν σημαίνει πως δεν θα μείνει για πάντα ζωντανός/ή μέσα στην καρδία μου".
Θέλω να μου κάνετε μια χάρη. Θέλω να πάρετε ένα τετράδιο και: 1) να γράψετε την ημερομηνία,την ώρα και το όνομα του αγαπημένου σας προσώπου που απεβίωσε
2) κάθε φορά που θα νιώθετε μοναξιά και λύπη και ό,τι άλλο αρνητικό συναίσθημα νιώθετε να γράψετε την ημερομηνία και την ώρα που το κάνετε αυτό και να γράφετε από μία καλή και χαρούμενη ανάμνηση που έχετε από το αγαπημένο σας πρόσωπο
3) να το έχετε αυτό το τετράδιο κάτω από το μαξιλάρι σας, έτσι ώστε τις νύχτες να ονειρεύεστε αυτό που 'χετε γράψει.
Μπορεί το τελευταίο να σας φαίνεται μεγάλη βλακεία, αλλά σας διαβεβαιώ ότι πιάνει και θα 'θελα πάραα πολύ να το δοκιμάσετε και σεις!
Πολλά άτομα μπορεί να ξεφεύγουν μέσα από την μουσική και σίγουραα μέσα σε αυτά βρίσκομαι και γω. Αυτό που λένε ότι η μουσική (ειδικά το αγαπημένο είδος που έχει ο καθένας) "helps you escape from reallity and get away from your personal demons" (είπα να το αλλάξω λίγο!) είναι αλήθεια.. Γι'αυτό ξαπλώστε στο δωμάτιο σας, πάρτε τα ακουστικά βάλτε την μουσική στο τέρμα και σκεφτείτε, αν θέλετε κλάψτε κιόλας βοηθάει όσοο δεν φαντάζεστε. Ένα μικρό tip: κάντε το, το βράδυ πιστεύω ότι είναι η πιοο κατάλληλη ώρα!!
Φυσικά μην ξεχνάτε πως το διάβασμα βιβλίων βοηθάει πάρα πολύ κι αυτό(των εξωσχολικών βιβλίων,γιατί αν ήταν του σχολείου θα προτυμούσα να πεφτα από έναν γκρεμό)! Ορίστε μερικά ενδεικτικά βιβλία:
1) The fault in our stars
2) Looking for Alaska
3)Paper Towns
4)The 5th Wave
5)The Infinite sea
6)The last star
7)To kill a Mockingbird
8)Wuthering heights
9)Game Of Throwns(GOT)
10) The perks of being a wallflower
Καθώς επίσης και ξένες σειρές(κι αυτό από προσωπική πείρα!!) :
1)Supernatural
2)The Vimpire Diaries
3)The Bing Bang Theory
4)Grey's Anatomy
Μπορεί όσοι το διαβάζετε να νομίζετε πως απλά τα γράφω έτσι για να γράψω πολλές λέξεις, αλλά πιστέψτε με όταν σας λέω πώς ΟΛΑ αυτά(το τετράδιο,η μουσική,τα βιβλία,οι σειρές) βοηθάνε οχι μόνο σταματώντας τον πόνο ή την λύπη που νιώθει κάποιος και να τον/την κάνουν να ξεχάσει για λίγο, αλλά τον κάνουν να αλλάξει συμπεριφορά προς το καλύτερο, τον (μιλάω έτσι αόριστα τώρα) κάνουν σκέφτεται πιο αισιόδοξα σε σχέση με πριν και προ πάντων του δίνουν κουράγιο και τον βοηθούν να σκεφτέι πως τίποτα δεν έχει χαθεί (σε σχέση πάντα με τον αγαπημένο πρόσωπο που 'χει πεθάνει) και ακόμα αυτό το άτομο ζει με την μορφή των αναμνήσεων μέσα στην καρδιά του καθενός! (πωως τα γράφω έτσι η άτιμη)
Ένα έχω να πω: δοκιμάστε όλα αυτά που σας είπα και θα δείτε πως πραγματικά θα αλλάξετε και θα σταματήσετε (βέβαια θα υπάρχουν και μέρες που θα λέτε "δεν μπορώ άλλο", αλλά να σκέφτεστε όλη την προσπάθεια που έχετε καταβάλλει και πως ΣΙΓΟΥΡΑ μια μέρα θα συναντυθείτε με το πρόσωπο που χετε χάσει αλλά αυτή η μέρα θα αργήσει ΠΟΛΥ να έρθει!) να κάνετε καταθλιπτικές σκέψεις όλη την ώρα!
This chapter's songs:
·Beautiful pain=》Sia
·The Pretender=》Foo Fighters
·Owl City=》If my heart was a house
·Twenty One Pilots=》Kitchen Sink
·TOP=》Truce
·Paramore=》When it rains
·The Fray=》Run for your life
·He is We=》Breathe
·Evanescence=》My immortal
·30 Seconds to Mars=》Alibi
30 Seconds to Mars=》City of Angels
·Nirvana=》Something in the way
Ναι,ναι,νααααιι το ξέρω είναι πολλά τραγούδια αλλά σκέφτηκα 'γιατί να μην δημιουργήσω μια μικρή playlist για να ακούν τα βράδια ή όταν θα γράφουν ΣΤΟ τετράδιο?'. Εεε να μια μικρή playlist από 12 τραγούδια!
Θέλω να πιστεύω πως με όσα γράφω σε αυτό το βιβλίο σας βοηθάω πραγματικά, γιατί δεν θέλω να σκέφτομαι πως υπάρχουν παιδιά στην ηλικία μου που έχουν κατάθλιψη και περνάνε δύσκολες στιγμές μόνα τους, χωρίς καμια βοήθεια από συγγενείς και φίλους(εξέρεση φυσικά οι κολλητοί φίλοι που θα είναι πάντα δίπλα μας,στις πιο δύσκολες στιγμές της ζωής μας και θα κάνουν τα πάντα για να είμαστε χαρούμενοι!).
Σας αγαπώ ΟΛΟΥΣ! ΚΑΙ ΘΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΩ ΝΑ ΚΑΝΩ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΓΙΑ ΝΑ ΣΑΣ ΒΟΗΘΗΣΩ ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΑΥΤΟ: ΔΕΝ ΕΙΣΤΕ ΜΟΝΟΙ ΣΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΑΓΩΝΑ!!
YOU ARE READING
ΟΔΗΓΟΣ ΕΠΙΒΙΩΣΗΣ
SpiritualΞέρω ότι είναι λίγο περίεργος ο τίτλος αυτού/αυτών του/των βιβλίου/ων, αλλά σκέφτηκα και μετά από ενθάρρυνση φίλων να γράψω κάτι που να βοηθήσει άτομα στην ηληκία μου ή λίγο μεγαλύτερα να ξεπεράσουν ό,τι προβλήματα κι αν έχουν! Ελπίζω να σας βοηθήσ...