#20

4.5K 238 18
                                    

Jak rozpocząć rok szkolny?

Nie wymagaj od siebie za dużo !!!

Ups! Ten obraz nie jest zgodny z naszymi wytycznymi. Aby kontynuować, spróbuj go usunąć lub użyć innego.

Nie wymagaj od siebie za dużo !!!

Jeśli chcesz ponieść klęskę już na starcie to narzuć sobie za wysokie wymagania. To tak jakby pierwszy trening zacząć od dwudziestu kilometrów biegu i dopiero gdy stracimy zapał, chęci i padniemy na glebe obniżyć poprzeczkę.

Lepiej małymi krokami zbliżać się do celu i powoli czerpać satysfakcje niż na pierwszej przeszkodzie czy ,,złym dniu,, wyłożyć się i zawalić oceny.

Zorganizuj dzień tak żeby znaleźć czas na wszystko.

Plan

Nie masz rozpisać na kartce każdej minuty. Wyodrębnij czas na naukę i trzymaj się tego :D Pomyśl czy lubisz odrabiać lekcję wieczorem, a wcześniej obijać się przed komputerem lub wyjść gdzieś ze znajomymi. Może wolisz od razu po szkolę skupić się na zadaniach domowych i mieć resztę dnia dla siebie ?

Pierwsze wrażenie.

Po wakacjach jesteśmy odstresowani i naładowani pozytywną energią. Dobrze by było to wykorzystać :D Spróbujmy podczas pierwszych miesięcy zabłysnąć przed nauczycielami. Zawsze po dobrym wstępie przymróżą oko na jakieś nieodrobione zadanie domowe. Gorzej będzie gdy na pierwszych lekcjach nadepniecie im na odcisk - małe szanse na ponowne odbudowanie zaufania.

Dobry początek

Pierwsze zadania i kartkówki powinny być powtórką z poprzednich lat. Myślę, że wystarczy przeczytać kilka zdań z podręcznika. Odświeżymy pamięć i będziemy gotowi na sprawdzian. Później dojdzie nowy materiał i będzie trochę trudniej. Radzę mieć jakieś zaplecze z dobrymi ocenami gdyby któryś następny temat nam nie przypasował ;)

Włożony w początki wysiłek zwróci się gdy będziemy mogli spokojnie obserwować z boku jak reszta będzie gorączkowo uczyła się dniami i nocami by nadgonić te zawalone początki.

♥⭐♥⭐♥⭐♥⭐♥⭐♥⭐♥⭐♥
Jesteście naprawdę wspaniali (1,07 tyś) i dlatego dzisiaj wrzuciłam więcej rozdziałów. :)

Poradnik Ucznia ✔Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz