Az első kritikám justalone02 'Lehetetlen vagy mégsem?' c. könyvéről írom.
Na akkor kezdjük is.:
A történet egy Lia Montrose nevű lányról szól. Mondhatni felfordul az élete, mikor a Cameron Dallas-al való találkozásából több lett mint csak egy ölelés, és néhány közös kép.
1. A borító: A borítót én jónak mondom. Ugyan csak egy egyszerű kép felirattal, de ennél több nem is kell. Ami nekem kissé zavaró, hogy a felirat túlságosan is a tetején van. Bár szerintem ezzel csak én vagyok így.
5/4
2. A cím:Nekem tetszik a cím, ez által is találtam rá a könyvedre. :) Én talán hozzátenném zárójelben, hogy Cameron Dallas fanfiction. Hisz így Cam fanjai hamarabb rátalálnak a könyvedre. Amúgy illik a történetedhez, jó választás.
5/5
3. A bevezető szöveg:
("Egy egyszerű közönség találkozóknak indult.De miután megöleltem meg változott minden.Megismertem és nem mint egy celeb,hanem mint ember./Elnézést a hibákért probálkozom nélkülük írni/")
Ez az, ami nem igazán tetszik, vagy kicsit máshogy írnám, vagy hosszabbra venném a helyedben. Például: Megismertem, és nem mint egy celeb, hanem mint ember. -->> Lehetőségem adódott megismerni az igazi Cameron Dallast, úgy mint egy sima embert, nem pedig mint egy celebet. -> De ez csak egy ötlet
A másik, hogy oda írtad, hogy bocsánat a hibákért. Ami szerintem hülyeség, inkább javítsd ki a hibáidat, mert azzal, hogy bocsánatot kérsz értük nem sokra mész.
5/2,5
4. A kezdés: Jól kezdted, csak én a helyedben kicsit több leírást tettem volna bele. Például leírhatnád, hogy hol és milyen körülmények között találkoztál Cameronnal, és hogy milyen ruha volt rajta. Stb. Így teljesen magam elé tudnám képzelni a történetet.
És még valami. Kicsit a főszereplőd azaz Lia érzéseit is jobban bele tehetnéd. Mármint, szívesen olvasnám, hogy mit érzett, amikor megölelhette Cameront, vagy éppen amikor a telefonjába meglátta a számát.
5/4
5. Részek tartalma, hosszúsága: A részek tartalma kb. ideális, bár kissé gyorsan történnek az események.És van egy három hónapos ugrás, én értem, hogy a történet miatt kell, de minket olvasókat (legalábbis engem) érdekel, hogy mi történt abban a három hónapban, ha nem is részletesen kifejtve, de az érdekesebb dolgokat leírhatnád. Ha csak a tartalmat pontoznám 5/4,5 lenne.
A hosszúsággal már több bajom van.. Túl leírás mentes egy rész. És mint a kezdésnél is írtam alig tudunk valamit Lia érzéseiről, gondolatairól. Hisz nem egy robot, csak vannak neki. Szóval én azt tanácsolom, hogy egyesével menj át a részeken, és rakd tele nyugodtan leírásokkal. Hisz ha megtudjuk milyen környezetben vagyunk, milyenek az emberek a történetedben, és mit érez Lia sokkal jobban bele tudjuk majd magunkat élni a sztoridba. Úgyhogy ha csak a hosszúságot pontoznám, az 5/1,5 lenne..
Ez a kettő átlagba: 5/3
6. A történet: A történet nekem nagyon tetszik. Hisz szerintem elképzelhető, hogy egy közönség találkozón Cameronnak megtetszik egy lány, és találkozna vele még. Utána meg ugye alakulnak a dolgok maguktól..
Egyenlőre többet nem tudok, hisz még igencsak a történet elején jársz, kíváncsi leszek mit hozol ki belőle. :)
5/5
7. A kivitelezés: Itt kettő problémám van, a helyes írás, és a leírás mentesség. Ha ezeket megoldod, máris sokkal minőségibb lesz a történeted. Ezek nem fogom jobban itt kifejteni. A leírás mentességről szerintem már eleget írtam, a helyes írás, pedig most fog jönni.
5/3
8.Helyes írás: Tele vannak a részek helyes írási hibákkal.. Sokkal élvezhetőbb lenne, ha azok nem lennének. Ha ezt magadtól nem tudod megoldani, akkor szerintem másold be Microsoft Word-be az aktuális részt, és az majd jelzi remélhetőleg a hibákat. De az is lehet, hogy csak annyi a probléma, hogy nem olvasod át még egyszer-kétszer a részt publikálás előtt. Ez esetben tedd meg, és javítsd ki őket. :) Nem olyan nagy feladat, és máris sokkal élvezhetőbb lesz olvasni az irományod. :)
5/1
9. Karakterek: Ez az, amiről a legnehezebb véleményt mondanom. Ugyanis nem tudtam megismerni a karaktereket Cameronon kívül. Ugyanis alig adtál valami személy leírást. Ezen a közel jövőben szerintem majd változtass. :) Hisz nem ismerjük Liát, vagyis nekem ennyiből nem sikerült normálisan megismernem..
5/3
10. Az egész:
Átlagba eddig 5/3,38 lenne, de "az egész" alatt én nem erre gondoltam, hanem hogy összességében milyen a történet.
Összességében nekem tetszik, csak a hibákat ki kell javítani, és kicsit tartalmasabbra kell írni a részeket, és máris egy abszolút jó sztorit kapunk. :)
5/3,5
Ez összesen 50/34 , ami szerintem tök jó. Csak egy kicsit kell több időt szánnod erre, és nem lesz mit kifogásolnom. :) Remélem tudtam neked segíteni. És azt is remélem, hogy nem bántottalak meg, mert én ezt nem azért írtam, hogy megsértselek, vagy bármi, hanem hogy segíthessek. Mindent csakis jó szándékkal. :)
További szép napot kívánok neked!
Puszi, sxii.
VOUS LISEZ
Kritika
Non-FictionTudom, tudom találóbb címet is adhattam volna, de ez itt most nem erről szól, hanem arról, hogy véleményezzem az alkotásaitokat. :) A részletekbe nem itt megyek bele. Ha kritikát szeretnél, bátran írj egy kommentet, vagy üzenetet, a lényeg, hogy lá...