Junior telah memanggil Momo beribu-ribu kali tetapi dia tidak dengar kerana sedang mendengar lagu menggunaka 'earphone'nya. Junior terus naik ke bilik adiknya yang berada di tingkat dua dan menyergah Momo. Momo terkejut dengan kehadiran abangnya dan terus menjerit kerana dia menganggap bahawa abangnya ialah hantu pocong.
Momo : Hoi, hantu! Kau jangan nak sergah-sergah aku macam ini lagi ,okay??? Aku tak suka main sergah-sergah ni. Dah lah tak bagi salam. Hishhh!!!
Junior : Amboi x3. Ini abanglah, bukannya hantu pocong. Kalau iye pun, janganlah panggil abang hantu pocong. Panggillah abang hantu raya ker, kak limah balik rumah ker.
Momo : Lah... Fikir hantu pocong. Ah, asal abang panggil adik ni??? Nak wrestling ker??? Kalu nak , boleh jer. wrestling tangan kanan, ara???
Junior : Hoi!!! {ketuk kepala adiknya dengan menggunakan buku Harry Potter and The Cursed Child yang dipegangnya}
Momo : Aduh!!! Sakitlah abang oi!!! Orang tanya dia bagi ketukkan. Hang pikir tak sakit kah???
Junior : Hehehe... Dah jom turun bawah. Unnie, omma dengan appa dah tunggu adik untuk makan malam. Cepat, tau. Kalau tak, adik kena wrestling dengan abang sebulan berturut-turut.
Momo : Yelah... Abangku yang suka membebel mengalahkan hantu kak limah oi! {menjelirkan lidahnya}
Junior : Biase x2
#MOMO P.O.V#
Dalam hati : Haissh??? Aku perli dia pun dia suka?? Pelik benor abang aku ni. Selalu kalau kena perli, mesti dia belasah aku sampai mati. Tak pelah. Dah ada rezeki untuk memerli abang sendiri di depan mata tanpa kena buli, kenapa nak tolak, kan??
#END OF MOMO P.O.V#
Momo : Abang jom buat pertandingan, nak??? Siapa yang sampai meja makan dulu dia ...
Junior terus berlari ke arah meja makan.
Momo : Hoi!!! Orang tak habis cakap lagi,lah!!!Orang kata, siapa yang sampai dekat meja makan dulu dia kalah.
Junior : Siapa kat abang nak pergi meja makan??? Orang nak pergi jumpa Kookie [kucing persian tau -_-]
Momo : L.O.L betullah abang aku yang telah tercabut skru otak ,nih.
Junior : Apa adik kata??? {smirk}
??? : Herm, herm, herm.
Momo dan Junior terus pandang kepada orang yang membuat deheman suara itu. mereka berdua terkejut dan terus memeluk orang itu sambil menjerit.
Yoona : Haiya... Kalu iye pun rindu , tak perlulah sampai peluk orang sehingga sesak nafas. {ketuk kepala Junior dan Momo}
Junior dan Momo : Appo!!!
Omma : Dah x3. Jom makan.
Junior, Yoona dan Momo : Baik, omma!!!
# OMMA P.O.V#
Dalam hati : Diorang ni masih childish untuk aku teruskan plan aku. What should I do??? Abang, tolonglah saya. Saya buntu...
Bersambung~~~
YOU ARE READING
Cinta Bertukar Menjadi Benci
FanfictionApabila Momo telah dijodohkan dengan lelaki yang paling dibencinya akibat 50 trillion...Gila kan???Ayahnya sanggup menjual anaknya semata2 inginkan harta... Apakah yang akan terjadi pada Momo dalam cerita ini? Saksikan cerita ini bagi mengetahui nas...