>>Esnememizin sebebi ne fazla oksijen alma ihtiyacımız ne de uyku çağrısıdır, beynimizi soğutmaktır.Çeneyi germek kafatasına giden kanı artırır. Sinüslere giren soğuk hava da beyne giden kanı soğutur.
>> Elmayı kesip bir kenara koyduğumuzda kararmasının sebebi bozulması değildir. Aslında tam tersidir.Hepimizin özellikle cildinde ve saçlarında bulunan melanin bitkilerin her yerinde bulunur ve bitkiyi bozulmaktan ve enfeksiyondan korumak için kesildiği takdirde yüzeyi sarmaya başlar.
>>Ayak kokusunun peynirli cipse benzemesinin nedeni aynı tür kimyasalları bulunduruyor olmasıdır.Terde bulunan mikroplarla vücuttaki bakterilerin etkileşime girmesiyle oluşan isovaleric asid gerçekten de bazı yemeklerde tatlandırıcı olarak kullanılır.
>>Auroraların sadece kutuplarda olmasının sebebi dünyanın manyetik alanıdır. Manyetik alan dünyanın çevresini bir kalkan gibi sarar ama kutup bölgelerinde tıpkı bir donut gibi boşluklar bırakır.Bu yüzden güneşten gelen plazmalar (güneşte olan diffüzyonlar yüzünden oluşan yüksek enerjili, yüksek hızlı ve süper sıcak parçacıklar) ancak kutup bölgesinde atmosfere çarpabilir. Bu parçacıklar nitrojen ve oksijen atomlarına çarpınca enerji ortaya çıkar ve bu enerji foton olarak salınır. Oksijen atomları daha uzun dalga boylarında foton saldıkları için verdikleri renk yeşil, sarı ve kırmızı olurken; nitrojen atomları kısa dalga boyunda ve yüksek frenkansta foton salarak mavi renk ortaya çıkarır.
****Hepinizi çok seviyorum. Kitabımın zamanı geldiğinde sizler sayesinde #1 numara olacağını biliyorum. Teşekkürler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
İlginç Bilgiler
No FicciónYeni kitabımda size daha önce duymadığınız ilginç bir o kadarda tuhaf bilgileri sıralıycam. Şimdiden Teşekkürler.