Narozeniny

313 23 12
                                    

Poznámka autora
******************
Děj navazuje na knihu Královská rodina (1) - je to rok po jejím konci. A ošoupanější jméno pro kapitolu sem si už vybrat nemohla!

Ten den byl den D! Spikovi bylo osmnáct a konečně se chystal říct Rarity, co k ní cítí. Už byl nejmíň o hlavu vyšší, než když zachránili Tartar a měl křídla. Doteď litoval, že u toho nebyl. Doufal, že když je úplně dospělý, Rarity v něm možná najde zalíbení. On sám byl do ní zamilovaný už ode dne, kdy ji poznal. Ale ona si akorát nechala pomáhat v domnění, že je Spike jen ochotný.

Pinkie uspořádala velkolepou oslavu. (I když den před tím proběhla hádka s Cheese Sandwichem o tom, kdo ji bude pořádat.) Uprostřed zdobené místnosti byl obrovský dort s přesně osmnácti svíčkami. Kolem nej stáli všichni, co v hradu bydleli, až na Rainbow Dash a Soarina. Před týdnem totiš Rainbow odjela do nemocnice s tím, že konečně bude rodit. Ale skutečný porod se konal až včera a tak Soarin zůstal v nemocnici přes noc s Rainbow a novorozenou klisničkou, jménem Flitter. Spike přišel po ránu do místnosti a všichni přítomní začali zpívat. Když dozpívali, seřadili se na gratulaci, dárky v kopytech. Od Twilight Spike dostal knihu. (Jak jinak. XD) Od Fluttershy vajíčko fénixe. To se mu ale vylíhlo v rukou a výsledný malý fénix odletěl oknem. Od Applejack se dočkal duhového jablka. (,,Rostou jen jedou za rok a je třeba si je náležitě..." Applejack se zastavila a zamračila se na Spika, který zrovna polkl ,,... vychutnat".) Flash mu daroval celkem pěkně zdobený meč. (,,A na co mu podle tebe bude?" zeptala se Twilight pohrdavě. ,,A na co mu podle tebe bude knížka o historii Křišťálové Říše?" obrátil uraženě Flash. Twilight se raději odmlčela.) Pinkie mu dala dárek, ze kterého vyletěli hadi na pérku s tím, že její pravý dárek je oslava a Cheese Sandwich se pochlubil průvodem na Spikovu počest. (,,To si musím zkusit na oslavě pro Rainbow." řekla ďábelsky Pinkie.) Nakonec všechno to veselí zakončil dárek od Rarity - krásný drahokamy zdobený pásek. Spike se na něj díval, jako na nejvzácnější poklad. ,,Rarity?" řekl dojatě Spike. ,,Ano, Spiku?" řekla jemně Rarity a zamrkala na něj. Aspoň jemu se zdálo, jako by na něj zamrkala a pohodila hřívou. Dokonce na ni odkudsi zasvítil růžový reflektor. Spike chtěl něco říct, ale jako by ztratil hlas. Sem srab! Řekl si pro sebe a v panice utekl z domu. Rarity nasadila nechápavý výraz. ,,Co mu je?" řekla nechápavě. Zrovna šla kolem Twilight. Když viděla scénu, řekla si pro sebe ,,Vím něco, co ty nevíš," pak se otočila a šla směrem k punči ,, ale nesmím to říct.". Z punče se vynořila Pinkie se šnorchlem a zabodla oči do překvapené Twilight. ,,Správně." řekla tajemně a pomalu se potopila zpátky do punče. Twilight se radši otočila a šla si popovídat s Fluttershy.

Spike běžel ulicí a v duchu se káral za to, že nedokáže Rarity říct, co k ní cítí přímo do očí. Pak se zastavil, protože ho něco napadlo. Zamířil do Zapovězeného lesa a k domu Zecory. Získala tady v Ponyvillu totiš pověst čarodějnice a tak ho napadlo, že by pro něj mohla udělat nějaký odvahu dodávající lektvar. Zaklepal na zdobené dveře Zecořina domku. Zecora otevřela a s radostí řekla ,,Není to ten drak s ohnivým dechem, co pomáhá princezně ke královským věcem?". ,,Odkdy rýmuješ?" zeptal se Spike. ,,Rýmy me jednoduše baví, však podstatné je, kdo osmnáctiny dnes slaví." řekla moudře Zecora. ,,No já, ale mám malý problém." řekl Spike a vytáhl pásek, v jednom z drahokamů uviděl Rarity, vyslovující otázku. Co si mi to chtěl říct? Ozýval se v jeho hlavě její líbezný hlas. ,,Nemoc, jménem láska tě souží, zdá se mi. Však když ji pochopíš, může být nebem na zemi." řekla znalecky Zecora ,,Klisnu lehko nezískáš. Květy a sladkými písmy. Sic jen dárky od srdce vedou k srdci klisny.". Spike se zamyslel a pak tryskem utíkal do knihovny. ,,Pro moji dobrou radu každý me využije." stěžovala si Zecora ,,A aby se někdo jen tak stavil? Na to je neužije!".

Po konci oslavy se Spike celou noc hrabal v knihovně Twilightina zámku. Nakonec našel to, co hledal. Dokonalý dárek pro dokonalou klisnu. Rubín, ve tvaru srdce. Byl to údajně kouzelný drahokam, jménem Rubínové srdce, který byl po staletí ukryt uvnitř zámku v Křišťálové Říši. Říká se, že střeží lásku v celé Equestrii. To je jistě jen pověra. Řekl si Spike. A i kdyby ne, lásku v Equestrii teď střeží princezna Cadance. A tak si zbalil věci do batohu a odešel. Vzkaz radši nenechal, protože se bál, že by se ostatní vydali za ním. Zavřel za sebou dveře a ani si nevšiml, že ho někdo za rohem sleduje...

Rubínové srdce (Dokončeno)Kde žijí příběhy. Začni objevovat