Modrá mýtina

177 22 7
                                    

Po pádu na tvrdou zem se Rarity a Spike ještě kutáleli kousek z kopce. Spike se zastavil hlavou o strom a s migrénou padl do bezvědomí a Rarity ještě chvilku válela sudy, do doby než narazila do nějakého divného kamenu. Promnula si kopytem hlavu, zvedla se a kouzlem si vyndala z hřívy listí a klacíky. Pak obrátila pozornost k velkému kamenu, který ji zabrzdil. Leknutím vykřikla. Spike se jako na povel probudil a zasténal bolestí hlavy. Rychle na bolest zapomněl a utíkal směrem, odkud slyšel křik. Přiběhl k Rarity a zeptal se ustaraně ,,Co se stalo?". Rarity otřeseně ukázala před sebe. Spike se podíval tím směrem a uskočil. Byla tam zkamenělá alicorní klisna. Spike se zarazil nad tím, že je alicorn a ještě ke všemu má na hlavě korunu. ,,Tak počkat!" řekl a rozhlédl se kolem nich. Byla to udusaná planina se starými zničenými i novými stromy. Vypadalo to tam, jako po bitvě. Spike vytáhl z tašky knihu o historii Křišťálové Říše, co dostal od Twilight a začal listovat. Zastavil se až na stránce s nadpisem Bitva na Modré mýtině.
Stálo tam:
Při bitvě na Modré mýtině se střetla armáda královny Amore (královny Křišťálové Říše) a armáda královny Eris (královny Equestrie). Bitvu vyhrála královna Eris a obsadila Křišťálovou Říši. Královnu Amore a její armádu už nikdo nikdy neviděl a nejspíš v bitvě zahynuli.
,,K královna A Amore." řekl Spike zaraženě. ,,Co?!" řekla překvapeně Rarity. Spike ji s očima na zkamenělé královně ukázal stránku s věrnou, ale barevnější a méně vyděšeně se dívající kopií kamene před nimi, pod kterou byl zdobeným písmem napsáno královna Amore. ,,Tak tohle se s ní stalo! A tohle musí být Modrá mýtina!" řekla Rarity a rozhlédla se ,,Ale kde je její armáda?". Spike se chtěl vrátit zpátky ke knížce, ale koutkem oka zahlédl v křoví další zvláštní kámen. Zavřel knížku, vrátil ji zpět do tašky a šel je křoví. ,,Um, Rarity," řekl Spike ,,Myslím, že sem na to přišel.". Rarity přišla k němu a uviděla v křoví jednoho zkamenělého vojáka se stejně vyděšeným výrazem, jako měla královna. ,,Jak to mohla královna Eris udělat?" řekla se soucitem ke zkamenělinám. ,,Snadno." řekl Spike, opět vytáhl knihu, nalistoval ji na příslušné straně a dal ji Rarity před obličej ,,Královna Eris byla pra pra pra babičkou krále Discorda, který je současně posledním drakokoňem v Equestrii. Dřív jich tu bylo fakt hodně, ale pak se začali křížit s poníky a bylo po srandě.".  Na obrázku na straně byla postava stejná, jako Discord, až na to, že  měla bohatou blond ofinu a pod obrázkem byl nápis královna Eris. ,,A královna Amore byla..." načala Rarity. ,,Pra pra pra babička královny Luny a Celestie." dokončil Spike. ,,Spiku," začala Rarity a naklonila se blíž ke zkamenělému vojákovi ,, nejsou to...". ,,Otisky zubů!" řekl vnímavě Spike a rozhlédl se ,,To ale znamená, že tu sou...". ,,Dřevlci!" zakřičela Rarity a ukázala na smečku dřevěných monster, která se k nim nebezpečně rychle přibližovala. Oba se dali na útěk. Pak Spikovi došlo, před čím vlastně utíkají. Před hromadou dřeva! Zastavil se a otočil se na dřevlky. Rarity se taky zastavila a vylekaně se otočila na Spika. ,,Co to děláš?!" řekla nechápavě ,,Utíkej!". Spike ji ignoroval a zhluboka se nadechl. Když byli dřevlci tak dva metry od něj, vydechl a ohnivým dechem je spálil na uhel. Rarity údivem spadla čelist. ,,To by mě teda nenapadlo." řekla uznale, ale pak se s obavami rozhlédla kolem ,,Ale.... Kde to sme?". Stáli na krystalové ploše, lemované krystaly, která měla uprostřed jakousi vystouplou vločku. Rarity stála kousek od ní. Přišla blíž a dotkla se jí kopytem. Najednou se země kolem zformovala do schodů, vedoucích dolů. Rarity a Spike si vyměnili překvapené pohledy a zamířili po schodech dolů...

Poznámka autora
******************
Konečně je tu další kapitola! Pardon, že sem ji sem nedala dřív, ale neměla sem moc času psát. :-)

Rubínové srdce (Dokončeno)Kde žijí příběhy. Začni objevovat