Y/n: haff haff..*mengah..etteokhae..
??: *pgg bhu y/n..
Y/n: *terkejut..arggh!!! Jebal jebal!! Jgn!! *melutut ...
??: yah! Neol waeirae? *pgg bhu y/n..
Y/n: *tln air liur n pndg dpn..haff haff..*bngun..chusunghamnida yoongi sunbaenim..*bow bnyk kli..
Suga:.bwoya? Neol waeirae?
Y/n: a..a..ani..geu..geu..geugo..chusunghaeyo..*lari..
Suga: yah!
Y/n trus lari blik ke rumah dia. Nasib lh dia lari tdi dkt dgn rumah dia.
Y/n; haff haff..*msuk rumah..eotteokhae? Ptut ke aku bgi tau..x ..x perlu..ani..andwae andwae!! *geleng..na anbuyo..anbuyo..
Suga plak..
Suga: knape lah dgn dia tu..tpi tdi...*risau..knape dia tkut sngt..
Ting ting..
Suga: *senyum..
On call..
??: yoongi ah eoddiya?
Suga: ani..bru blik kafe..neo eoddiya?
??: dkt tmpt biasa lah..
Suga: ouh..sya dtg..tunggu sne k..
??: nae chona..
Suga; *glak..anyeong..End call..
Suga : Hosung...hosung..*senyum..
Suga terus pgi tmpt yg Hosung ckpkan tu.
Suga: hi hosung.
Hosung: anyeong.
Suga: so?
Hosung: aniya..geunyang..
Suga: haih..okay..eomma sya mne?
Hosung: She probably sleeping.
Suga: ouh..
Hosung: yoongi ah..smpai bila awk nk mmymr?
Suga: sya nk hidup mcm org lain jugak..
Hosung; tpi bahaya lah..klu org tau awk tu South Korean Prince..bahaya..lagi2 klu North Korean tau..nyawa awak boleh terancam..
Suga: aiguu..kkokkjongma..org x kn thu..arasseo...geurigu..bila nk bgitau eomma tntg kita?
Hosung: sya x rse eomma awk trime sya..sya cuma pnjga istana bukannya darah royal mcm awk..
Suga: who cares? Awk sygkan sya kan?
Hosung; keromyo..*pgg tgn suga
Suga: *sengih..aiguu..*senyum..
*skip..
Esoknya dekat kafe. Y/n org prtma yg dtg. Sampai je dia terus pegi dkt meja kaunter.
Y/n: chusunghamnida..*bow dkt dpn kaunter..sya x kn dtg sini lagi..*ltk surat atas kaunter..huh..igoo yo..*ltk apron n topi atas kaunter tepi surat tu...anyeonghikasipsiyo..
Y/n terus keluar dari kafe n blik ke rumah dia. Kat sane.
Y/n: Chigoo yah..*usap kpla chigoo..eomma nk blik kmpung tau..chigoo nk ikut x?? *air mata mngalir
Woof woof!
Y/n: aiguu charasseo..miane chigoo..*pluk chigoo..*nangis
Y/n bawak chigoo ke sungai han. Dekat situ.
Y/n: chigoo ya..pgi sne tunggu eomma nae..nanti eomma datang..anyeong..*lambai..
Woof woof!
Chigoo pun pgi djt tmpat yg y/n tunjuk. Lps je chigoo pgi y/n terus lari blik.
Y/n: mianhae chigoo ya..eomma sush..eomma x bleh simpan chigoo lagi..mian..
Dkt kafe..
Jimin: mwoya ige? Tae?!
V: jimin..dri tdi aku call y/n ..tpi x dpt..
jimin; jinjja? Dia pgi mne? Dia bknnye jenis dtg keje lmbt..
Jungkook: jimin ah geugoo mwoya?
JImin: tah surat ni ad kat ats kaunter..yoongi pnya kot? *belek surat tu...
Suga: *msuk kedai..gud morning..
Semua org pndg suga.
Suga: waeyo?
Jin: igoo..*bgi surat yg jimin pgg td..
Suga: mwoya igae?
V: uri do molla..*angkat bhu.
Suga bukak je..
Yoongi Sunbaenim..
Na y/n ida..sya cma nk ckp yg lps ni sya x kan dtg kerja lgi..sbb sya dh berenti..
Suga x bace smpai hbis pun..
Suga: good..*lpt blik surat tu..smbung keje..*msuk dapur..
Yg lain semua plik dgn suga.
Suga: bru gertak sikit..heh..*bengang ..ish pesal aku nk mrh plak tetiba ni! Ish! *pakai apron..ah lantaklah..*ltk surat dlm laci meja..
Y/n plak..
Y/n: *sndr kat tingkap bas...anyeong seoul..*tgok phone..miane chigoo..*pakai earphone..
Tbc~
YOU ARE READING
(C) Prince Maid (Suga malayFF)
FanfictionY/n. perempuan yang pelik. Siang malamnya hanya dihabiskan dengan ketakutan. Bertemu dengan Suga. Putera yang menyamar sebagai seorang manager sebuah kafe. Dia diambil bekerja oleh Suga. Namun, sikapnya yang selalu ketakutan dan sering melakukan kes...